Beugels voor pijn aan knieën en enkels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:45

Euforie schreef:
Je hebt ook een namaak variant van bow balance.. Oa EJ heeft die. Ik heb geen idee of hij net zo fijn of goed werkt als de sprenger maar misschien een tip, om even mee te nemen in de overweging.

Zelf heb ik oud model gpg. En geen pijn meer gehad.

Ik heb de namaak van EJ omdat ik niet zoveel geld aan stijgbeugels wilde geven en deze bevallen mij prima. Ik heb een driedubbele enkelbreuk gehad en met gewone stijgbeugels erg veel last zeker bij springen of langere buitenritjes. Met deze beugels nergens last van.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:46

IJslanderbeugels :) Hebben bij mij ook veel geholpen.
Ik reed mijn IJslander voorheen met "normale" beugels en ik had vaak last van mijn knieën en onderbenen. Met mijn nieuwe beugels had ik geen last meer :)

dena_mii

Re: Beugels voor pijn aan knieën en enkels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:48

Ook hier de GPG beugels, heb altijd veel knie- en enkelklachten gehad met rijden. Dit is nu helemaal weg. Ik heb de beugels al 6 jaar geloof ik en zijn nog helemaal prima.

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:59

Ik heb beugels van barefoot. Gedraaid en extra diep voetgedeelte. Stabiele ondersteuning van de voet waardoor minder belasting op je enkel en knieen. Sinds deze beugels geen kramp en pijn meer. En ik heb een enkel met kapotte enkelbanden en een knietransplantatie aan 1 kant.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:17

Ik rijd al jaren met Flex ride beugels.Lichtgewicht en breed voetbed.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:28

Interessant topic dit!

Wat ik mij alleen afvraag, hoe kan het dat bijvoorbeeld de bow balance beugels er dan voor zorgen dat je geen pijn meer hebt? Ik zie al dat er bij staat dat ze beenligging verbeteren, hoe dan?

Ik heb niet zulke beste knieën en mijn linker is gewoon echt een groot probleem. Heb met rijden mijn beugel al een aantal maanden langer omdat het anders niet gaat...

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:55

Chay_Flame schreef:
Interessant topic dit!

Wat ik mij alleen afvraag, hoe kan het dat bijvoorbeeld de bow balance beugels er dan voor zorgen dat je geen pijn meer hebt? Ik zie al dat er bij staat dat ze beenligging verbeteren, hoe dan?

Ik heb niet zulke beste knieën en mijn linker is gewoon echt een groot probleem. Heb met rijden mijn beugel al een aantal maanden langer omdat het anders niet gaat...

Het zorgt voor extra demping waardoor enkel/knie minder worden belast! Dit komt door het flexibele tussen stuk.
Ik merk het erg goed wanneer ik zonder de beugels op mijn springzadel heb gereden.
Kan me voorstellen dat bij sommige mensen zitles enz helpt ( zoals eerder advies in dit topic), maar met een kapotte knie/enkel en wel een goede houding is dit zeker een oplossing/hulpmiddel.

de namaak variant heb ik geprobeerd, een keer mee gereden. Viel mij zo tegen!
Vind die van sprenger echt de beste.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:57

bernadetl schreef:
Chay_Flame schreef:
Interessant topic dit!

Het zorgt voor extra demping waardoor enkel/knie minder worden belast! Dit komt door het flexibele tussen stuk.
Ik merk het erg goed wanneer ik zonder de beugels op mijn springzadel heb gereden.
Kan me voorstellen dat bij sommige mensen zitles enz helpt ( zoals eerder advies in dit topic), maar met een kapotte knie/enkel en wel een goede houding is dit zeker een oplossing/hulpmiddel.

de namaak variant heb ik geprobeerd, een keer mee gereden. Viel mij zo tegen!
Vind die van sprenger echt de beste.

Aah kijk op die manier! Dankje voor de uitleg :)

Goed iets om eens naar te kijken...

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:00

:-), graag gedaan!

hou idd die stickerkorting enz in de gaten.
Scheelt veel geld!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:18

Ik zit met spanning te wachten op de EZ Rides!

Sinds een jaar of wat heb ik ontzettend veel last van mijn knieën. Het ergst als ik lang in het zadel zit.

Ik hoop dat de EZ Rides me toch wat meer comfort gaan bieden zodat ik weer een paar uur er op uit kan trekken zonder (of met minder) pijn.

Lomp zijn ze wel inderdaad, dus ik weet nog niet of ik ze standaard aan mijn zadel ga doen of enkel voor het buiten rijden. Maar mij kennende zullen ze er rap aan blijven hangen als ze goedgekeurd zijn :P

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:36

Ik heb de competitie stijgbeugels. Had die nepperts beweegbare zoals sprenger maar merkte echt totaal geen verschil. Bij de competitie voel ik echt dat de 'bodem' beweegt.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:32

Ik heb de Bow Balance beugels, ik ben er ontzettend blij mee en wil eigenlijk zelfs een 2e paar aan gaan schaffen. Sinds ik ze gebruik nauwelijks nog last van mijn knieën, en na een lange buitenrit kan ik de dag erna gewoon pijnloos lopen :D

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:53

Ik ben ook aan het overwegen om de bow balance beugels te kopen. Vind ze alleen aardig duur. Maar als ze goed werken vind ik het de prijs zeker waard!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:56

GPG beugels, eindelijk weer kunnen rijden zonder pijn in mijn knie. Nu mijn paard is ingeslapen heeft mijn vriendinnetje ze en voor haar is het een uitkomst met haar enkels.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:57

De bow balance!! :j Super fijne beugels heb ze zelf ook in gebruik.
Had ze voorheen aan het springzadel zitten, maar doordat ik amper nog spring, heb ik ze aan mijn dressuurzadel gedaan.
Heb ook het oude model van sprenger. :)

Voor de prijs, misschien de acties bij ruitersport zaken in de gaten houden :)

cheyenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:56

Ik heb zelf de sprenger beweegbare beugels, ideaal voor kniepijn

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:51

Bij mijn bijrijdpaard gebruiken we een soort van buigzame beugels. Helpt erg goed tegen zere knieen!

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:54

@TS: Rijd je toevallig met schuine blokjes in je beugels?

Ik heb een tijd lang last gehad van pijnlijke knieën tijdens en na het rijden. Schuine blokjes vervangen door rechte en nergens meer last van.