Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mrie schreef:Knert, hoe verzin je het...
Blondie20 schreef:Dank jullie voor de reacties, ik laat hem sowieso nog in de groep staan, ik heb mij alleen nooit gerealiseerd dat hij zo'n groot stuk zelf op kan eisen omdat hij dat zijn stuk vind..
quickie schreef:Je geeft aan dat hij dominant is naar de andere paarden, maar de andere paarden vinden hem geen leider. Als de leider van de kudde een half oor naar achteren doet gaat de rest wel op de loop. Jouw paard moet alles uit de kast halen volgens jouw verhaal om zijn plekje te bewijzen. Vergelijk het eens naar mensen. Een goede docent hoeft maar een half woord te zeggen en de klas luistert. Een docent zonder controle moet schreeuwen en overdreven doen. Een grote kudde vind ik zelf heel fijn. Ik had een super vervelende merrie die met 3 jaar de leiding in de groep nam en met harde hand regeerde. Nu staat ze in een grote gemengde groep en heeft ze respect geleerd. Moet inderdaad wel zeggen dat ze daar weinig ruimte hebben. Mijn paardje staat op een 3 hectare. Hou er inderdaad rekening mee dat het wel een half jaar kan duren voordat hij helemaal zijn plek heeft gevonden. Ik wil je dan ook adviseren om hem niet telkens te blijven verplaatsen.