Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
of die persoon nu wat boven het hoofd hangt of niet zou niet de doorslaggevende factor mogen zijn. Maar goed, hing er maar heel wat boven die mensen hun hoofd. Wellicht zou het dan eerlijker zijn in de sport. Ayasha schreef:Dat maakt het nog steeds niet eerlijk of fatsoenlijk.of die persoon nu wat boven het hoofd hangt of niet zou niet de doorslaggevende factor mogen zijn. Maar goed, hing er maar heel wat boven die mensen hun hoofd. Wellicht zou het dan eerlijker zijn in de sport.
Ayasha schreef:En hier komt weer mooi naar voren hoe oneerlijk veel paardensporters denken.Als die knol E is, dan laat je hem ook classificeren als E IMO. Anders ben je gewoon oneerlijk bezig.
robbie88 schreef:dat er tussen meten en meten een wereld van verschil zit is mij al jaren duidelijk... zo moest ik van de week met mijn e pony die ik paarden start losrijden tussen de mz pony.s cat e.. Toch grappig dat ik de kleinste was.. ( 156) maar om terug te komen op de ts, ik zou ook balen op die ene cm, zeker voor eventuele verkoop.. grote d is gewild, kleine e waardeloos.. en meten kun je je pony ook leren.. die van mij maakte zich groot ( spannend blazen enz) was hij 160 in begin nu hij het kent en relaxt is met met en 156.. maar 149 is officieel E hoe zonde ook
xxCYNNxx schreef:Ayasha schreef:En hier komt weer mooi naar voren hoe oneerlijk veel paardensporters denken.Als die knol E is, dan laat je hem ook classificeren als E IMO. Anders ben je gewoon oneerlijk bezig.
Dit idd...overigens zijn er heel veel die de boel flink flessen. Heb afgelopen november geholpen als parcourshulp bij het pony springen; had het idee dat de cat E wel aardig klopte, maar die cat C en D? Denk dat zo'n 30 % van de starters op een pony reden die overduidelijk in een te lage cat waren ingedeeld. Sterker nog; zag bij de cat D pony's voorbij komen die groter waren dan de pony's die in de cat E uitkwamen.
En niemand die er wat van zei, laat staan juryleden. Was echt van de zotte gewoon. De KNHS moet daar toch eens wat beter bovenop zitten; wel zo eerlijk voor diegenen die wel eerlijk starten ipv de boel te flessen om zo een voordeel te hebben.
om in elk geval ook nog ontopic te blijven; ja dat geef je door aan de KNHS ja, wel zo eerlijk en fatsoenlijk.
) is daar idd niets aan te doen.
EJuniorJoost schreef:Er zijn heel veel pony's die al D staan, maar een e zijn. Vaak in de sport en handel ligt dat beter :p.
Desiree schreef:EJuniorJoost schreef:Er zijn heel veel pony's die al D staan, maar een e zijn. Vaak in de sport en handel ligt dat beter :p.
Maar je kunt toch ook niet iedere keer paspoort verbeteren?
En meestal wordt die uitgegeven als ze veulen zijn. En vaak zijn ze pas met 7 uitgegroeid. Ik heb een veulen gefokt waarbij op het papier staat dat hij 1.63m is. Nou, ik weet toch wel zeker van niet. 1.68m moet hij altijd wel zijn.
xpikolover schreef:Hoi! Ik zit eigenlijk met bijna hetzelfde probleem... Mijn pony is afgelopen weekend ook gemeten en is van categorie C naar categorie D gegaan. Alleen dit moet ik nog registreren bij de KNHS, hoe moet ik dit doen? En ook op mijn startkaart staat nog categorie C.... Heeft een van jullie een idee hoe ik dit moet oplossen?
Groetjes Ilse