Hoe lang paard in trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: Hoe lang paard in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:37

Inladen en gaan :j
Hier gaan ze zelf per vrachtwagen naar Italie, dus 2 uurtjes naar de zee moet geen probleem zijn. Hooinetje erin, bij aankomst evt wat voer en drinken erin, en lekker gaan rijden :D

Zelfde dag terug moet ook geen probleem zijn... Neem aan dat jullie zelf ook even willen eten en drinken ergens, dus dan kan heeft ie "rust".

__Elizabeth

Re: Hoe lang paard in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:19

Ik denk et niet eens over na als ik paarden koop en die staan hier minimaal 5 uur op de trailer terwijl ze er nog nooit op zijn geweest. Wat een onzin dat je voor 2 uurtjes zou moeten rusten!

Lekker gaan TS! :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:39

Zoals vrijwel iedereen al zegt: twee keer twee uur op een dag is niets. Wij moeten voor wedstrijden vaak een stuk verder rijden. Ons paard is ook in één dag naar Polen gereden voor een wedstrijd. Was zo'n 15 uur maar kwam zo fit als een hoentje aan.

Waar je wel aan moet denken (maar dat geldt voor elke afstand) is dat de chauffeur rustig rijdt. Als het paard bij elke bocht zich nauwelijks in evenwicht kan houden en er wordt abrupt en veel van baan gewisseld en veel geremd is dat veel kwalijker.

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:13

Een paard kan vrij lang op de trailer staan hoor. Ik ken mensen die vanuit NL of BE helemaal naar Noorwegen voor een wedstrijd reden zonder pauze en de paarden niets van last hadden. :)

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:29

Mijn paard is na de verkoop van Groningen naar Arnhem verhuisd, was een rit van ong. 3 uur, was ook niet gewend om langer dan een uur op de trailer te staan.
Helaas was de gene achter het stuur alles behalve verantwoord bezig maar ze is goed aangekomen, wel bezweet maar flink gestapt, zweetdeken op gedaan en gras laten eten daar toen was t verder gewoon klaar :)