Maar buiten dat: trappen is een absolute no-go. Ik respecteer mijn paarden en éis daarvoor in plaats dat ze mij ook respecteren
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Punz schreef:Nu vind ik wel dat een paard niet 23 uur op stal moet staan... ... Echt niet, dier hoort gewoon dagelijks royaal naar buiten te kunnen
Maar buiten dat: trappen is een absolute no-go. Ik respecteer mijn paarden en éis daarvoor in plaats dat ze mij ook respecteren
mrie schreef:Dushishoeve, zou je dan niet gewoon aan een mylittlepony beginnen.
Een paard moet ook paard kunnen zijn, het is geen opwind pop.
Tuurlijk moet je opvoeden, tuurlijk moet je grenzen stellen. Maar als ik jou zo hoor ben ik o zo blij dat ik jouw paard niet ben.
Besje15 schreef:Mijn paard krijgt genoeg beweging en kan haar energie zeker wel kwijt, hier vraag ik ook niet om ik vraag om tips als ze energie teveel had stond ze ook niet rustig op de poets plaats..
dushishoeve schreef:mrie schreef:Dushishoeve, zou je dan niet gewoon aan een mylittlepony beginnen.
Een paard moet ook paard kunnen zijn, het is geen opwind pop.
Tuurlijk moet je opvoeden, tuurlijk moet je grenzen stellen. Maar als ik jou zo hoor ben ik o zo blij dat ik jouw paard niet ben.
Dit antwoord slaat nergens op.
Ik probeer alleen aan te geven dat TS haar nieuwe paard haar behoorlijk aan het uitproberen is en dat TS daar gelijk korte metten mee moet maken. Dan weet het dier ook waar die aan toe is. Tuurlijk hoort een paard buiten te lopen overdag , mijne lopen ook de hele dag buiten. Dat 23 uur op stal staan is om een voorbeeld te geven. Een paard heb gewoon te luisteren als zijn of haar baas met hem of haar bezig is. Zo simpel is het. Een paard is 10 keer zo zwaar als ons en dus moet hij respect voor je hebben anders ben je niet veilig bij je eigen paard , en dat wilt niemand
En we kunnen daardoor lezen en schrijven met elkaar. Besje15 schreef:Ik ben er meteen mee begonnen toen ik haar had ik wist dat ze het niet leuk vond en bij de hoefsmid al helemaal niet, maar toen trapte ze nog niet gemeen ze trok hem uit mijn handen maar dat hield ik nog wel. Nu met ongeveer 3 weken trapt ze en ja dan vind ik het eng worden, ik ben al geholpen alleen die kunnen mij ook niet elke dag helpen. Rot straal lijkt me sterk ze is pas geleden bekapt en dat zag er verder prima uit ook trapt ze met beide achterbenen. Bij de hoefsmid vertoont ze dit gedrag ook maar dan nog wel erger deze man is alleen stukken sterker als mij en niet bang deze hoefsmid had de vorige eigenaar ook dus die kent mijn paard ook goed.
De hoeven krab ik uit op de poetsplaats ze staat dan tussen 2 touwen in. Ze trapt dus naar de zijkant en naar achteren daarom ga ik er ook niet meer pal naast staan.
@SusanH Ja sorry, ik zou mijn berichtje nog even bewerken maar toen drukte ik op verwijderen vandaar.. Nog niet helemaal wakker.
succes en gewoon hulp op stal vragen hoor, vinden je stalgenoten vast niet erg. dushishoeve schreef:Punz schreef:LOL Dushishoeve....... Ik probeerde het netjes te zeggen.....
Maar dit is wel zo ongeveer wat ik bedoelde
(en ik ben écht gek met mijn paardjes, ben er zeer precies mee, ga er supereerlijk mee om, staan zomer en winter overdag buiten enz enz..... maar trappen is echt een no-go. dan krijgen ze echt per direct een schop onder hun kont)
Ja sorry maar een paard heb gewoon te gehoorzamen ook al staat hij 23 uur per dag op stal. Dat is respect tonen voor de baas ... als ze geen respect hebben moet je ze dat leren het wel te hebben ... opvoeden die handel....