Diagonaal of recht op de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Diagonaal of recht op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:31

Nou eigenlijk voor sassefras. Leek me namelijk nogal een flinke trailer voor drie paarden diagonaal. :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 10:52

Ja, helemaal als je er ook drie paarden in hebt staan :D

Jemig DinkyOmie, dat is schrikken! Zou idd best kunnen dat een krampbeen daar invloed op heeft ... paard waar ik het hierboven over had (dat zo tegen de wanden leunde), had ook een krampbeen en kon zijn evenwicht niet houden in de bochten. Dat was in een standaard trailer waar ze recht op staan. Weet niet hoe hij op een diagonale trailer was.

Welke Fautras heb jij Sammyoo? En waar heb je hem vandaan?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:11

Iemand interesse in filmpjes van paarden diagonaal in de trailer? Die heb ik namelijk wel.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:32

Iris82 schreef:
Nou eigenlijk voor sassefras. Leek me namelijk nogal een flinke trailer voor drie paarden diagonaal. :D

een mercedes ML je moet inderdaad je auto wel een beetje aanpassen :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:44

Kirrr schreef:
Iemand interesse in filmpjes van paarden diagonaal in de trailer? Die heb ik namelijk wel.

Ja hier ben ik wel benieuwd naar! :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:49

Ja ik ook!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 18:14

Ja, zeker!
Heb je (ter vergelijk) teovallig ook filmpjes van de rechtuittrailer O:) ?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:57

Ik vind de ifor williams nogal krap,teminste de diagonale.Mijn gote merrie paste er eigenlijk niet in.Maar die past ook niet een een normale fautras.De ruimte tussen de voorstang en achterkant is te klein.Op zich vind ik dat wel fijne trailers.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 19:45

De twee topics beginnen een beetje door elkaar te lopen geloof ik :P maar hoe groot is jouw grote merrie? Wat voor soort paard is zij? Wat vond je verder van de trailer en de diagonale inrichting, als de maat goed was geweest? Was dat de HB511?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:55

In Amerika zie je wel veel van die grotere trailers waar ze diagonaal op kunnen. Hebben denk ik een uur achter zo'n trailer aangereden die vanuit Yosemite Park kwamen. Heel erg bochtig weggetje en ze hadden goed de vaart erin zitten maar de dieren stonden super stabiel. Terwijl ik toch met mijn eigen rechte trailer merk dat ze bij rotondes etc vaak wel even moeite hebben.
Qua merken kan ik je alleen niet verder helpen :P

kaatjeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:33

Mijn merrie wilde op een gegeven moment niet meer in de nieuwe trailer (tweepaards) terwijl ze altijd heel gemakkelijk te laden was (1,5 paards). Nadat ik het tussenschot opzij had gezet, was het weer helemaal in orde. Diagonaal denk ik dus. Hebben ze net wat meer balans. Alleen pech voor haar als we nog een paard mee moeten nemen. ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 01:34

Mac schreef:
De twee topics beginnen een beetje door elkaar te lopen geloof ik :P maar hoe groot is jouw grote merrie? Wat voor soort paard is zij? Wat vond je verder van de trailer en de diagonale inrichting, als de maat goed was geweest? Was dat de HB511?

Gewone kwpn van een dikke 1.70 maar lang in de rug.Het type nr zou ik niet weten want het was niet onze trailer.De man zelf had Pre's en die zijn kleiner en korter.
Paard van een stalgenoot 1.75 wilde er niet eens in die vond de trailer eng en in mijn trailer ging die gewoon.Zelf heb ik een bockman xl.Eigenlik nooit geen erg op gehad dat die trailer groter is dan een standaard trailer. Zelf vond ik die Ifor er prettig uitzien.Maar ik denk dat het ook gewoon per paard verschilt wat ze prettig vinden.De cob van een vriendin van mij draait zich altijd om in de trailer,blijkbaar staat die graag achterste voren.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 02:04

Ik had mijn paard in een 2 paard trailer zonder tussenschot omdat hij wat laadproblemen had was dat makkelijker (meer ruimte) en hij tijdens de reis toch altijd rustig was.. Hij ging dan altijd uit zichzelf schuin staan.. Dus denk dat dat toch zijn voorkeur is.. ik zette hem er namelijk altijd wel gewoon recht in haha

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 02:49

Kirrr schreef:

Ja zeer benieuwd na!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:00

Mac schreef:
Welke Fautras heb jij Sammyoo? En waar heb je hem vandaan?

Wij hebben een Oblic tweepaards, komt bij Kraaij uit Nijkerk vandaan. We hebben hem nu ruim zes jaar, wordt veel gebruikt en staat hier letterlijk onder de bomen. Er komt dus steeds veel alg op. Eens per jaar maken we hem goed schoon en dan is die weer als nieuw. Ik ben heel erg tevreden over de trailer.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:28

Wat voor auto heb je ervoor Sammyoo ???

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:40

Een Discovery, ik geloof dat het maximale gewicht van de trailer met lading rond de 2400 kg ligt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:01

Ik zou ook voor shuin gaan. Goede ervaringen mee als ik mee reed voorin. Je ziet ze meer in Amerika, maar daar maken ze ook lange ritten.

Het enige nadeel is dat je trailer best breed wordt, maar dat went vast wel.

Wij hebben een 2 paards. Onze merrie is honderden keren op de trailer geweest. Toen ons tussenschot gemaakt werd, hadden we haar met lange stangen er zo in staan. De ruin ook een keer zo. Beiden gingen direct schuin staan, hoe netjes mijn man ook rijdt.

Toen de merrie een keer gewond was aan haar been, reden we MET tussenschot naar de kliniek en heeft ze heel erg staan dansen en ons nieuwe tussenschot kapot gekregen. ( we hadden een hengstenschot gemaakt )

Ik heb in je andere topic al genoemd, maar bij ons staat de IW 3 paards en daar staan grote paarden op en zij maken ook langere reizen zoals Italie en Polen. Daar gaan ook fietsen in mee en ruwvoer etc. Maar echt wel een flinke auto ervoor.

Bij een 3 paards zou ik toch weer een pick up willen. Lijkt duur, maar als ik het vergelijk met dagelijkse kosten van onze 4x4 3.0V6 benzine, maakt het niet eens zoveel uit. Ik rij er dagelijks mee, dus vaker zo dan met trailer en dat kost wel wat.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 10:08

Nou, dat is iig een hele positieve observatie van schuin staan geweest paljaslaura :-) . De omgeving was ook niet gek :P .

Gaat het wel nog in de rechtuittrailer kaatjeka, als er twee paarden mee moeten?

Beatje: heb inmiddels bij een beschrijving van de Ifor gevonden dat ze geschikt zijn voor kleine tot middelgrote paarden, dus dat klopt dan wel dat jouw merrie er niet in paste ...

Goede kwaliteit dus Sammyoo, de Fautras. Ik lees niet anders eigenlijk; goed teken :-)

Superpony: wij gaan nooit met 3 paarden op stap, dus een tweepaards trailer is voor ons afdoende.

En weer meer bijval voor schuin reizen ... dan ga ik toch eens serieus kijken naar de schuine Ifor of evt toch een Fautras. Dank iedereen!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:10

Ga ze straks posten!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 10:11

Top +:)+

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:13

Ik heb zelf een 1.5 trailer, en merk op dat de paarden daar ook wat schuiner gaan instaan.
Gelukkig hebben ze ook de plaats om dat te doen. In een twee paards hebben ze die ruimte niet

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:33

Mac schreef:
En weer meer bijval voor schuin reizen ... dan ga ik toch eens serieus kijken naar de schuine Ifor of evt toch een Fautras.

Check je FB Mac. Ik heb je getagt ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 14:48

rina schreef:
Check je FB Mac. Ik heb je getagt ;)

Gezien thanks +:)+ !

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:53

Na veel ruzie met de laptop... is wel een filmpje van een ritje in de avond. De andere kreeg ik echt niet online.
https://youtu.be/S5pLF7nE_Yk
In het begin zie je dat we een bruusk manoeuvre moeten maken omdat er weer 1 of andere gek op de weg kwam.
Wil volgende keer nog graag zowel de weg als in de trailer filmen. Dan zie je effectief wat 'beweging' veroorzaakt bij de paarden en wat niet.
Tegen het einde zie je ze nog even wippen, dat is een vluchtheuvel. Van bochten en ronde punten zie je helemaal niks in de trailer.
Camera scherm lag op mijn benen, vandaar dat het scherm op zich wel beweegt. Veel beweging in de auto die dus niet doorkomen in de trailer.

Jammer genoeg werkt de camera niet meer in onze 2paards trailer. Kan binnen 2 weken wel aan een vriend vragen om een stuk te filmen vanuit zijn camera en 2paards trailer.

Linker paard staat constant te eten, vandaar dat hij steeds met zijn hoofd aan het bewegen is. }:0