Emmaa_ schreef:Lovas schreef:Haha! Paard rende richtig straat (best drukke weg) keerde net op tijd om en rende terug... Vieuw! Dit is mijn eerste echte ervaring met die haak en ik denk dat ik liever zo'n normale haak heb. Wel snap ik zoals iemand zei met reuma zo'n haak perfect is!ik wist zelf niks over die haken ( dom dom) dus ik schrok me rot! En inderdaad het vast of los maken duurt toch wat langer! Eerst dat pieletje door de ring en dan dat ding naar beneden en dan die er in. Met een ongeduldig paard soms een heel gedoe.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het heel irritant is als je niet weet wat er gebeurt en niet verwacht dat hij los gaat schieten.. Maar toen ik de merrie die ik reed 1 keer met een normaal halstertouw vastzette onder het mom veilige omgeving moet wel kunnen heb ik dat gewetenEindresultaat was halstertouw aan flarden, halter kapot en de houden planken waar de ring aan vast zat zag er ook niet meer zo mooi uit. Als dat soort dingen gebeuren ben je normaal toch wel ff blij dat je met 1 beweging het halstertouw los kan klikken, ook omdat het een hoop stress bij je paard scheelt.
Oh jeetje!! Ja ik snap zeker dat je daar naar overgestapt bent! In mijn geval had ik liever het touw nog even vast kunnen houden voor paard bijna de straat op vloog.. Ik denk dat het per situatie verschild wat je het beste kan gebruiken. Soms is grip fijn maar in zo'n situatie als bij jou is de paniekhaak heel logisch!
ik wist zelf niks over die haken ( dom dom) dus ik schrok me rot! En inderdaad het vast of los maken duurt toch wat langer! Eerst dat pieletje door de ring en dan dat ding naar beneden en dan die er in. Met een ongeduldig paard soms een heel gedoe.
Eindresultaat was halstertouw aan flarden, halter kapot en de houden planken waar de ring aan vast zat zag er ook niet meer zo mooi uit. Als dat soort dingen gebeuren ben je normaal toch wel ff blij dat je met 1 beweging het halstertouw los kan klikken, ook omdat het een hoop stress bij je paard scheelt.