Zaagsel of stroo in de trailer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: Zaagsel of stroo in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:15

Als je een goede rubber vloer in je trailer hebt dan is het ook niet glad als het nat wordt dus ik heb er nooit iets in. Spuit na ieder gebruik mijn trailer helemaal schoon. En klaar!

Gentlegiant

Re: Zaagsel of stroo in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:43

Hier ligt ook niks in de trailer
Ook geen hooi net of iets ze krijgen verder ook niks op de trailer
Alleen als we ver weg gaan hang ik d'r hooi in
Maar ben vorig jaar 3,5u van huis geweest en had ik d'r ook geen hooi in

Mijn ervaring is dat ze van hooi alleen maar onrustiger worden hier (hengsten voornamelijk) en dan gaan kappen met de voorbenen als ze d'r niet bij komen of t leeg is
Of ze gaan onderling liggen klieren

Gaat al jaren goed zo :)

Dustypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:04

Wij hebben altijd een laagje zaagsel in de trailer liggen. Dit neemt wat vocht op en is makelijk schoon te maken. Wij zouden niet iedere keer de hele trailer kunnen uit spuiten. Want dan zou dat drie keer per week moeten. We hadeen eerst ook een hooi net maar deze had mijn paardje met wachten kapot gemaakt.omdat we laats weer op wedstrijd gi gen hebben we een nieuwe gekocht zodat hij wat te doen had tijdens het wachten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:49

sanowa schreef:
ik heb er altijd wat vlas in liggen.
Om idd het vocht een op te vangen van de urine, mijn paard plast altijd in de trailer :+
Vlas is niet glad

Oud vlas niet. Nieuw vlas is een nachtmerrie in een trailer.

Ik wil niks op de vloer als die van mij op reis gaan. Sowieso staan ze er nooit langer dan een uur op. Een uur zonder plassen redden ze prima, mesten doen ze wel maar niet altijd.
Hooi krijgen ze wel, maar dan in netten me redelijk grove mazen (5 cm). Mochten ze het willen dan kunnen ze het pakken, voor m'n shet heb ik voornamelijk een net hooi hangen omdat ik bang ben dat ze anders onder de voorstang komt te zitten. Die zijn voor haar altijd te hoog. En dat net vult grotendeels de ruimte voor haar in de punt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:55

Ik heb er niks in liggen, mijn paard plast er wel in maar hij lijkt het gekletter van plas wel leuk te vinden. Hij plast ook altijd op het gangpad thuis. Raar paard

cheyenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:46

Ik had voorheen gewoon vlas op de bodem liggen. Of gehandeld stro. Ideaal voor vocht etc.