Fabrieksfout of heel snel stuk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Fabrieksfout of heel snel stuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:50

Je hebt gewoon garantie als je het product normaal hebt gebruikt en behandeld en het nog geen twee jaar oud is. Neem je broeken en de aankoopbon mee naar de winkel waar je het product gekocht heb en zij moeten zorgen voor reparatie of vervanging of geld terug. Laat je niet afschepen met een tegoedbon o.i.d.
Is de winkel er niet meer, dan naar importeur/fabrikant.
Is de winkel niet bereidwillig, zeg dat je Tros Radar gaat bellen.... :D
Ik bewaar alle bonnen van aankopen in een doos. Voor de garantie!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:00

Winkel hoeft niet te zorgen voor reparatie of vervanging, TS moet na gebruik van een half jaar aan kunnen tonen dat ze de broek normaal heeft gebruikt alvorens de winkel iets voor haar kan betekenen. En wat is normaal gebruik? Voor iedereen anders, dus lastig aan te tonen.
Ik zou zeggen, broek weggooien en voor een normale rijbroek gaan.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:05

De foto's van de laatste broek doen me denken aan bleekvlekken, maar dat zal uiteraard niet het geval zijn geweest. De kleur is daar gewoon helemaal van de broek af.

Ik zou gewoon terug gaan naar de winkel met de bon of je bankgegevens (als je met je pinpas hebt betaald). Zij kunnen dit verhalen op de fabrikant. Succes!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:16

Het is balen dat je de bon niet hebt. Voortaan wel bewaren want daar heb je echt iets aan.

Ik had het met een spijkerbroek, ding koste 190 euro en niet het minste merk (Denham), binnen een jaar zat er slijtage scheur bij mijn bovenbeen, daarbij was hij ook echt heel erg versleten terwijl ik hem maar 3 of 4 keer heb gewassen en max 1 a 2 keer per week aan gehad.

Ik ben naar de winkel gegaan (had de bon bewaard en stond in hun klanten bestand). De winkel vergoed het niet en heeft contact met de fabrikant opgenomen, deze wilde de broek zien. Ik kreeg 2 weken later het goede nieuws dat ik precies dezelfde broek nieuw op kon halen.

Je kan er dus zeker wat mee (mits je een bon hebt of in het bestand staat en het binnen een jaar is want dat is de garantie periode) maar er gaan behoorlijk wat stappen overheen voor je iets verder bent. Zou er wel iets mee doen want voor de fabrikanten is het ook goed om te weten dat hun kwaliteit voor het doel van de broek niet geschikt is.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:53

Die zwarte is de Harry Horse Black Diamond, met kunstleren banen er op.

Heb ik ook, 2 x gekocht. De eerste zat goed strak, en in no time begon het kunstleer los te laten bij de naden op het dijbeen, toen heb ik 1 maat groter gekocht, dat zit niet zo mooi maar de spanning is dan van het gestikte kunstleer af. Toch was ook deze extreem slijtagegevoelig, bij de knie ging het kunstleer lubberen en rekken, en vervolgens craquelen, net een soort zwangerschapsscheurtjes te vertonen (en daaronder is het wit, dus valt erg op als je hem aan hebt).

Het is een hele mooie broek... als je hem nauwelijks draagt, maar voor geregeld gebruik absoluut ongeschikt.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 29-01-16 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:59

inderdaad wat ik al dacht terpetijn..

ik heb dat soort stofjes eerder in handen gehad..
op het moment dat er een kleine beschadinging in zit begint het afbladder festijn..

dat is niet zo erg, als het een stevig soort stof is, waar de eerste beschadiging erg lang uitblijft, of wanneer en beschadiging, door een weefwijze niet kan doorgaan..

dat is in beide gevallen met dit soort stof niet aan de orde, een kreukje laat al een blijvend lijntje achter, een lijntje dat gebogen wordt kraakt de stof en de derde keer heb je het eerste beschadig al binnen.

TS, je weet nu hoe deze stof eruit ziet en aanvoelt.. voorkom de aankoop van die stof voor gebruik..
om als nette broek een keertje aan te hebben gaat het nog wel, je ziet het ook wel eens op uitgaanskleding.

ik vind het nog steeds van de zotte dat er siermaterialen verkocht worden voor iets dat intensief gebruikt gaat worden, als je met een beetje gezond verstand al kunt weten dat het dus vrij snel einde verhaal is. Zeg er dan bij de broek niet voor gemiddeld tot intensief gebruik geschikt is.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:11

Ik vond die HH Black Diamond een kwijlmooie rijbroek, maar ben tot de conclusie gekomen dat het soort opgestikte stof (die kunstleren banen zijn ook nog stretchy) NIET geschikt is om op die wijze in een rijbroek te worden verwerkt.

Ik heb met de eerst HH maat 38 4 x gereden voordat het bij het dijbeen begon te scheuren, met het tweede exemplaar van maat 40 6 x voordat deze ook begon in te storten. Beiden nog nooit gewassen, maar ik kan wel raden wat het gevolg daarvan geweest zou zijn, ook zónder droogprogramma, want dat laatste overleeft zo'n broek echt niet. Het waslabel geeft trouwens ook aan: op 30 graden wassen, geen droogprogramma, geen bleekmiddel (maar dat zie je er vanzelf al aan af).
Jammer, want 't was mijn favoriete rijbroek.

Charlottewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:47

Ah wat vervelend! Ik heb zelf een harry horse broek en daar heb ik veel plezier van, ik rijd er 5 dagen per week mee al 2 jaar lang.