Kampeerbus als trekauto?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 18:26

sflj schreef:
Ik denk dat je dat met een (omgebouwde) VW Transporter niet redt. Volgens mij mogen die max 1800 trekken?

De Mercedes Sprinter staat bovenaan mijn lijstje momenteel. Of misschien een Renault Master ofzo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:28

KPet schreef:
sflj schreef:
Ik denk dat je dat met een (omgebouwde) VW Transporter niet redt. Volgens mij mogen die max 1800 trekken?

De Mercedes Sprinter staat bovenaan mijn lijstje momenteel. Of misschien een Renault Master ofzo.

Lees je even in over de automaten.......

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 18:31

Voorbeeld obv een bestaande sprinter uit '99:

Technische max. massa voertuig 3500 kg
Toegestane max. massa voertuig 3500 kg
Massa rijklaar 2190 kg
Massa ledig voertuig 2090 kg
Aanhangwagen geremd 2800 kg
Aanhangwagen ongeremd 750 kg

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:10

KPet schreef:
Voorbeeld obv een bestaande sprinter uit '99:

Technische max. massa voertuig 3500 kg
Toegestane max. massa voertuig 3500 kg
Massa rijklaar 2190 kg
Massa ledig voertuig 2090 kg
Aanhangwagen geremd 2800 kg
Aanhangwagen ongeremd 750 kg

Yep, dat kan, maar dan zou het kunnen zijn dat het toegestane treingewicht bijvoorbeeld maar 5600kg is, in plaats van de te verwachten 6300kg. Check dat even. Bij de huidige Sprinters kan ik er bij Mercedes niks meer van terug vinden maar ik weet dat de Ecovans uit de jaren '90 en '00 dat geintje dus wel hadden. Die ecovan-lijn is ondertussen vervangen door de 5-serie Sprinters (5 ton TMM!!).

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 20:31

Ik kan daar op de site van de rdw, noch in de papieren vd sprinter van een vriend van mij iets over terugvinden. Zou dat bij gewichten moeten staan? Het is in ieder geval goed om in het achterhoofd te houden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:45

KPet schreef:
Ik kan daar op de site van de rdw, noch in de papieren vd sprinter van een vriend van mij iets over terugvinden. Zou dat bij gewichten moeten staan? Het is in ieder geval goed om in het achterhoofd te houden.

Nee, dat is het punt, dat staat niet op het kenteken en ook niet bij de RDW.

Maar moeilijk is het niet, vraag de specs op bij de importeur. Die moeten je dat op basis van het chassisnummer kunnen zeggen.
Helaas heb ik geen contacten meer bij de importeur, anders liet ik het even nazoeken voor je.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 20:49

ikke schreef:
KPet schreef:

Maar moeilijk is het niet, vraag de specs op bij de importeur. Die moeten je dat op basis van het chassisnummer kunnen zeggen.
Helaas heb ik geen contacten meer bij de importeur, anders liet ik het even nazoeken voor je.

Ff praktisch: hoe kan de politie zoiets dan controleren op het moment dat mensen er niet eens bewust van zijn en dat bovendien nergens te vinden zijn?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:53

KPet schreef:
ikke schreef:

Ff praktisch: hoe kan de politie zoiets dan controleren op het moment dat mensen er niet eens bewust van zijn en dat bovendien nergens te vinden zijn?

Ehm, niet?

Waar mensen zich wel of niet bewust van zijn boeit de politie niet zoveel, maar aangezien die treinmassa nergens staat, kunnen ze daar ook niks mee. Het vervelende is echter dat de verzekeraar dat WEL op kan vragen aan de hand van chassisnummers en je vervolgens dus wel een probleem hebt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:34

Let toch ook echt op de binnenhoogte die je voor een camper moet hebben. Het is nogal wat als je er ook nog eens een verhoogd dak in moet laten maken om hem voor de belastingdienst als camper goedgekeurd te krijgen .

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 11:30

Mijn vriend (2meter lang) moet er rechtop in kunnen staan om het voor ons aantrekkelijk te maken, dus die dakhoogte komt vast wel goed