Rijlaarzen met een bredere kuitmaat

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:18

vilheide schreef:
De niro laarzen zijn al in een vrij brede kuitmaat verkrijgbaar.

[ [url=m/5rQiCn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar voor die prijzen kun je net zo goed op maat laten maken zoals ze in de openingspost zei. Zelfde prijs!

Ken het probleem.. Pas je de goedkopere Petries ook niet? Die wilde ik proberen en ik heb kuitmaat 40.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:20

Ik heb ook die van mountain horse. Geloof de Ridgemond High riders. Voor mij ook helemaal geen probleem! Dat elastiek is ideaal!

Capriootje

Re: Rijlaarzen met een bredere kuitmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:32

Ik heb exact dezelfde maten en heb meerdere paren mondoni staan en gehad. Zouden ze de pasvorm veranderd hebben dan? Heb de 38 W van de Kendal en zelfs M van Kingston, die moesten wel even op de oprek machine maar na 15 min trok ik ze zo dicht.

Wat wil je maximaal uitgeven? :) Horka is misschien ook een optie ja.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:53

Ik heb wel het idee dat Mondoni kleiner geworden is. Ik had eerst een 39 kuitmaat van de Mondoni Fields en daar paste ik goed in. Nu pas ik in geen enkele Mondoni laars..

Fayvandestal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 09:07

Jildau schreef:
vilheide schreef:
De niro laarzen zijn al in een vrij brede kuitmaat verkrijgbaar.

[ [url=m/5rQiCn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar voor die prijzen kun je net zo goed op maat laten maken zoals ze in de openingspost zei. Zelfde prijs!

Ken het probleem.. Pas je de goedkopere Petries ook niet? Die wilde ik proberen en ik heb kuitmaat 40.

Petries waren net de breed weer,ik kreeg die als enigste dicht alleen net onder m'n knie kreeg ik wel erg veel ruimte :(

Fayvandestal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 09:08

Jildau schreef:
Ik heb wel het idee dat Mondoni kleiner geworden is. Ik had eerst een 39 kuitmaat van de Mondoni Fields en daar paste ik goed in. Nu pas ik in geen enkele Mondoni laars..

Dat had ik ook,modoni had ik 2 jaar geleden nog. Dezelfde laars in dezelfde maat kreeg ik niet meer dicht.

Fayvandestal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 09:09

Capriootje schreef:
Ik heb exact dezelfde maten en heb meerdere paren mondoni staan en gehad. Zouden ze de pasvorm veranderd hebben dan? Heb de 38 W van de Kendal en zelfs M van Kingston, die moesten wel even op de oprek machine maar na 15 min trok ik ze zo dicht.

Wat wil je maximaal uitgeven? :) Horka is misschien ook een optie ja.

Ik had de 38W van kendal maar die kreeg ik niet meer dicht helaas...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:11

Bij optihorse hebben ze rijlaarzen tot kuitmaat 45 geloof ik en waren laatst ook nog in de aanbieding!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:20

Ik verbaas mij altijd over de kuitmaten bij confectielaarzen. Kuitmaat 38 bij voetmaat 38 is volgens mij heel normaal, die heb ik ook en ik heb een modaal figuur volgens mij.
Nergens laarzen te vinden voor een normale prijs in die maten....
Zie in de DeNiro maattabel dat de kuitmaat 38,7 bij voetmaat 38 onder XL valt ;(

Ik heb lipica laarzen laten maken, dat is wel al lang geleden. Eerst omdat ik toen wat dikker was en kuitmaat 41 had bij voetmaat 37,5. Oke, ergens logisch dat dat geen confectiemaat is.
Nu heb ik weer 'gewoon' kuitmaat 38 en kon ik ze toen mooi in een aanbieding kopen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:08

Ik heb XL van De niro inderdaad met de maten van TS. Passen wel super maar prijzig..

Fayvandestal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 15:23

Sica schreef:
Ik verbaas mij altijd over de kuitmaten bij confectielaarzen. Kuitmaat 38 bij voetmaat 38 is volgens mij heel normaal, die heb ik ook en ik heb een modaal figuur volgens mij.
Nergens laarzen te vinden voor een normale prijs in die maten....
Zie in de DeNiro maattabel dat de kuitmaat 38,7 bij voetmaat 38 onder XL valt ;(

Ik heb lipica laarzen laten maken, dat is wel al lang geleden. Eerst omdat ik toen wat dikker was en kuitmaat 41 had bij voetmaat 37,5. Oke, ergens logisch dat dat geen confectiemaat is.
Nu heb ik weer 'gewoon' kuitmaat 38 en kon ik ze toen mooi in een aanbieding kopen.

Ja ,het lijkt dan gelijk alsof je extreme kuiten hebt maar dat valt ook wel weer mee. Vanmiddag weer laarzen gepast maar helaas... nu gaat ze voor mij laarzen bestellen hopelijk passen die wel *\o/*

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:33

Zijn de maten nou goed zelf te meten? Klopt dat bij de meesten?

Welke rijlaarzen raden jullie nu juist wel of totaal niet aan?

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:38

Fayvandestal schreef:
Hallo Bokkers,

Ik heb een vraagje...
vandaag ben ik stad en land af geweest voor leren paardrijlaarzen. Maar niks zat goed. Ik heb nogal een lastige maat. Mijn voetmaat is 38 mijn hoogte 46 en de kuitmaat 37/38 (maar de extra Wijd van Divoza kreeg ik niet dicht) Divoza en Eppeljack geweest maar helaas kreeg ik nergens de laarzen dicht (prijsklasse 150-200 euro). Ze stonden versteld van mijn dikke kuiten aangezien ik veder een normaal figuur heb... Nou konden we ze op maat laten maken voor 500/600 euro maar dit komt boven m'n budget. Wie heeft een idee waar ik mooie laarzen kan kopen met een bredere kuitmaat?

Alle tips zijn welkom want mijn oude laarzen vallen echt uit elkaar :')

Ik heb het zelfde probleem als jou.. Ik heb een dikke en harde kuit (veel fietsen en op hakken lopen 8)7 ) En ik heb daarbij een hoge wreef. Ik kom dus bijna geen enkele fatsoenlijke betaalbare laars. Kan mijn voet er in, past de rits niet dicht enz.. Echt balen.
Bij mij heeft menig winkel het hele assortiment overhoop getrokken in de hoop dat ik iets zou passen.
Ik heb toen deze laarzen gekocht http://www.ruitersportsissi.nl/ruiterkl ... bruin.html maat 39. In ieder geval voor de winter. Ze zitten echt heerlijk en door de riempjes lekker strak aan je benen te doen zakken ze ook niet af.
Ik spaar nu door tot ik voldoende budget heb voor op maat gemaakte laarzen waar ik dan hopelijk heeeeeeeeel lang mee vooruit kan :roll: Misschien ook een idee voor jou als je echt iets anders moet hebben...