Engeland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:22

f4bjheu schreef:
ik moet in de buurt van Dorset zijn dus echt zuid engeland
vluchtelingen vind ik inderdaad ook niet zo, maar meer ivm paard en trailer.
ik denk dat ik een korte bootreis toch fijner vind, als is het voor het idee.
in Engeland zelf rijden is overigens echt geen probleem, moederlief heeft zelfs haar rijbewijs daar gehaald.
welke boot?

Ehm, vanaf Harwich is het wel helemaal wereldschokkend 15mijl verder rijden dan vanaf Dover. daarvoor ga je op het continent minimaal 400km extra rijden??

Ik weet niet, maar dat komt niet over bij mij........

BMHP

Re: Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:15

ik snap de vraag in het topic ook niet helemaal, er wordt niet echt iets verteld over de plaats van vertrek. (vermoed zeeland) waardoor een aantal ferry,s al afvallen zoals Hoek van Holland.

Gezien de problemen in Frankrijk en de grotere afstand zou ik kiezen voor de Belgische havens ZeeBrugge of Oostende die frequente afvaarten naar oa Dover hebben.

Dat is een kort ritje naar de boot wat het makkelijk te overzien maakt, en is met circa 4,5 uur rijden in Engeland nog steeds goed te doen op een dag.

Terug weet ik niet omdat er door de problemen in Frankrijk steeds meer files op de engelse wegen naar Dover zijn.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:57

Je gaat dus in Nederland rechts rijden met je paard aan de linkerkant en in Engeland links rijden met je paard nog steeds links en dus aan de berm kant i.p.v midden weg? Daarbij zit je stuur ook nog links en kun je dus helemaal niets zien wat dus wel een groter probleem oplevert dan links rijden.

Wil je transport ziekte voor komen wordt maximaal 6 uur per dag aangeraden. Ik heb paarden naar zweden, Duitsland en Frankrijk vervoerd en ik zou het dus ook niet in 1 keer rijden.

Persoonlijk zou ik het paard met een transport meesturen en daar gewoon een auto huren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:51

daffie1986 schreef:
Je gaat dus in Nederland rechts rijden met je paard aan de linkerkant en in Engeland links rijden met je paard nog steeds links en dus aan de berm kant i.p.v midden weg? Daarbij zit je stuur ook nog links en kun je dus helemaal niets zien wat dus wel een groter probleem oplevert dan links rijden.

Wil je transport ziekte voor komen wordt maximaal 6 uur per dag aangeraden. Ik heb paarden naar zweden, Duitsland en Frankrijk vervoerd en ik zou het dus ook niet in 1 keer rijden.

Persoonlijk zou ik het paard met een transport meesturen en daar gewoon een auto huren.

Over de reistijd zal ik niks zeggen maar dat verhaal van links rijden is echt onzin. Kwestie van je terdege realiseren waar je mee onderweg bent.
Ik heb enkele jaren met een volledig geblindeerde auto (grijs kenteken uit de tijd dat dat nog ergens over ging voor particulieren) in GB gereden en ook dat gaat prima. Kwestie van even opletten waar je mee bezig bent.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:33

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:32

ikke schreef:
daffie1986 schreef:

Over de reistijd zal ik niks zeggen maar dat verhaal van links rijden is echt onzin. Kwestie van je terdege realiseren waar je mee onderweg bent.
Ik heb enkele jaren met een volledig geblindeerde auto (grijs kenteken uit de tijd dat dat nog ergens over ging voor particulieren) in GB gereden en ook dat gaat prima. Kwestie van even opletten waar je mee bezig bent.

Dat is mijn mening hé, rijden hier ook links en nooit problemen mee gehad maar moet er zelf niet aan denken om dat te doen met links gestuurde auto. En uiteraard komt inhalen natuurlijk ook helemaal niet ter sprake met een trailer dus daar heb je inderdaad minder last van.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 20:56

de vraag in het topic: amsterdam - Dorset met je eigen trailer, wat is handig?

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:08

persoonlijk voorkeur voor Oostende/Ramsgate of ZeeBrugge/Dover.
Ik heb met beide goede ervaringen maar Dover is prettiger om verder naar Dorset te reizen.

Een keer ongeveer 3 uur in de auto dan Ferry circa 4 uur en nog 3,5 uur in Engeland.
Je zal wel een keer ruim een uur je paard moeten laten bewegen grazen. best voordat je met de ferry vertrekt en misschien ook tijdens een tussen stop in Engeland. Het is een pittige reis voor een dag.

Je alternatief is meer rijden en zo wat tijd proberen te sparen door bv de eurotunnel of via Duinkerken

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 00:02

als niet-profffesioneel mag je helaas niet door de eurotunnel

hoe werkt dat met grazen?
zijn er speciale stallen waar ze dat vaak doen of gewoon even rondbellen?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 04:16

Grazen doen de meeste gewoon langs de weg of ze zoeken n rustig grasveld.