Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Floortz schreef:hyppolyte schreef:Paard mag gewoon nooit slaan, punt. Gezien de stalling kan ik hem niet geheel ongelijk geven, klinkt als een redelijk gefrustreerd paard, je kunt niet van iedereen verwachten dat ze zich in allerlei bochten wringen om veilig langs jouw paard te komen.
Nou, dan kun je de meeste merries wel opdoeken. Van de 3 merries die er bij ons op een stal van 5 boxen stonden trapten er 2 als je er achterlangs wilde en helemaal met een ruin. Veel merries beschermen van nature hun edele delen vrij goed, behalve als ze hengstig zijn.![]()
Het is niet veilig zoals je beschrijft. Je moet je paard wel dusdanig kunnen neerzetten dat anderen geen gevaar lopen. Dus wellicht is een andere stal een goede oplossing.
.
. 
Jessiicaa_x schreef:Ik vraag me gewoon af aan wat het probleem ligt. Aan mij, de slechte accomodatie of gewoon aan de mensen die te nonchalante zijn en de moeite niet doen om mijn paard helemaal opzij te duwen en of langs voor willen passeren ? Ik sta namelijk al 11 jaar op deze manege en heb mijn paard al 10 jaar en dit is nu de 4e keer in al die tijd dat hy raak stampt. Want het is vantijd dat ik veel mensen zie passeren langs achter (en ik mijn hart dan vast hou) en hy gewoon niks doet. En de andere keer toch inneens weer wel na al die tijd...
Genoeg merrie's gehad maar geen ene trapte. Trappen mag niet. Klaar. Merrie, hengst, onzijdig of beide tegelijk, boeit me niks. Trappen doen we niet. Jessiicaa_x schreef:Ik vraag me gewoon af aan wat het probleem ligt. Aan mij, de slechte accomodatie of gewoon aan de mensen die te nonchalante zijn en de moeite niet doen om mijn paard helemaal opzij te duwen en of langs voor willen passeren ? Ik sta namelijk al 11 jaar op deze manege en heb mijn paard al 10 jaar en dit is nu de 4e keer in al die tijd dat hy raak stampt. Want het is vantijd dat ik veel mensen zie passeren langs achter (en ik mijn hart dan vast hou) en hy gewoon niks doet. En de andere keer toch inneens weer wel na al die tijd...

xSlvna schreef:Zeker wel, ga je toch voorlangs of je schopt terug. Maar je weet nu in ieder geval dat ie trapt, kun je niet zeggen dat die je onverwachts schopte