Wat is nu mijn recht?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:46

Partieel ontbinden wordt bij goederen aankoop eigenlijk nooit gedaan.
Dat geldt wel voor bv een contract met een aannemer waarbij al werk is verricht.

elenaMM77

Re: Wat is nu mijn recht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:53

klopt inderdaad Brainless..

ze zou kunnen proberen om haar recht te halen omdat iets waardevoller werd beschreven dan het daadwerkelijk was.. maar de kans is vrij klein en het gebeurd ook weinig.. kans is groter dat je de koop kunt ontbinden dan dat je de koopprijs met terugwerkende kracht omlaag krijgt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:39

Bowen schreef:
Xivura schreef:
Ik lees dat de eigenaar dan nog niet perse mee hoef te gaan met mijn voorstel om geld terug te geven.. Ik wil t paard niet terug doen dus ik denk dat ik dan vrij weinig te zeggen heb.

Ik kam altijd een DA laten komen om te kijken of hij het langer doet maar dan is de garantie nog niet dat ik een deel terug krijg.

Wat is het grote probleem als je het dier toch wil houden eigenlijk?

Dat vraag ik me ook af?
Slaatje uit slaan?

Zou me liever druk maken om te achterhalen waarom het paard het doet :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 07:07

Ik verwacht ook dat de slijtage aan de tanden niet aan de orde is, want dat zou bij een aankoopkeuring gezien moeten zijn.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 07:09

Shirley schreef:
Dat vraag ik me ook af?
Slaatje uit slaan?

NOu ik begrijp het wel eerlijk gezegd...... er is een aanzienlijk bedrag betaald voor het paard. Een paard wat nu een issuetje heeft.
Je kan je afvragen of er dan wel naar waarde is betaald.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 07:16

Kriel schreef:
Shirley schreef:
Dat vraag ik me ook af?
Slaatje uit slaan?

NOu ik begrijp het wel eerlijk gezegd...... er is een aanzienlijk bedrag betaald voor het paard. Een paard wat nu een issuetje heeft.
Je kan je afvragen of er dan wel naar waarde is betaald.

Maar het beest is volledig Door een veearts goedgekeurd. Ik ga er dan vanuit dat de tanden dan ook even bekeken zijn. En frequente zuiger moet dan wel herkenbaar zijn. Dat is niet gebeurd. Dus de vraag bij mij blijft, is het wel een frequente zuiger of heeft het dier last van de verhuizing of aanpassing van stal of stakregime of voer of of of.

mijn prio zou zijn te achterhalen waar de schoen wringt voor dit dier

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 07:21

Als je m toch wil houden ts, waarom pas je dsn niet gewoon t stal management aan? Meer naar buiten.. Lieft hele dagen.. Daar kunnen problemen behoorlijk van verminderen en soms zelfs verdwijnen..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:24

nine1987 schreef:
Als je m toch wil houden ts, waarom pas je dsn niet gewoon t stal management aan? Meer naar buiten.. Lieft hele dagen.. Daar kunnen problemen behoorlijk van verminderen en soms zelfs verdwijnen..

Dit was ook mijn gedachte. Meer naar buiten en goed & veel ruwvoer (eventueel met magnesium). Maar uiteraard ook even goed de maag laten nakijken. Luchtzuigen is een symptoom, zou zeker naar de oorzaak zoeken.

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:38

Mij is precies hetzelfde overkomen, duur paard gekocht en na een week op stal bij mij ontdekte ik dat hij een luchtzuiger was, hij pakte zijn drinkbak vast. Slapeloze nachten had ik ervan want wat te doen, voelde me ook dom. Ik had achteraf zelfs een foto waarop hij stond te zuigen (als ik inzoom zie je het) bij de handelaar. Handelaar gebeld, zij wilden hem enkel terugnemen, terug op transport zetten naar Spanje, en geen andere verkooppriis. Hun goed recht want ook zij zitten met een paard dat minder waard is, niet leuk maar ik snap het. Ik mocht een andere uitkiezen. Maar ja wat doe je dan? Ik had maanden gezocht naar het juiste paard, heb een prachtig en heerlijk paard dat dus luchtzuigt. Grijze haren van gekregen en veel verdriet en omdat dat verdriet er was, ik niet voornemens ben het dier ooit te verkopen, er gelukkig mensen waren die me gerust stelde en dat de waarde voor mij ook erg ligt in een fijn paard, de knoop doorgehakt en besloten hem te houden. De gedachte dat hij weer terug naar Spanje zou gaan vond ik vreselijk want wellicht had hij het door de stress van de rit opgedaan. Wist de handelaar het? Ik weet het niet, ga uit van het goede van de mens zonder naief te zijn maar het doet er niet meer toe voor mij. Ik heb alles gedaan om het zuigen te bestrijden en zeker te zijn dat als het een maagzweer was, dit verholpen zou worden ( ja ik heb er heel wat geld tegenaan gegooid). Ik moet gewoon accepeteren dat ik een paard heb dat luchtzuigt , gelukkig niet de hele dag en als hij in het land staat zomers gaat het goed, en dat het niet meer overgaat. Er zijn veel ergere dingen, ik heb een toppaard wat snel leert en prachtig is. En helaas kan hij niet 24 uur per dag naar buiten bij mij maar hij heeft en krijgt alles waar je een luchtzuiger plezier mee doet. Succes met je paard!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:49

Lolala73 schreef:
Mij is precies hetzelfde overkomen, duur paard gekocht en na een week op stal bij mij ontdekte ik dat hij een luchtzuiger was, hij pakte zijn drinkbak vast. Slapeloze nachten had ik ervan want wat te doen, voelde me ook dom. Ik had achteraf zelfs een foto waarop hij stond te zuigen (als ik inzoom zie je het) bij de handelaar. Handelaar gebeld, zij wilden hem enkel terugnemen, terug op transport zetten naar Spanje, en geen andere verkooppriis. Hun goed recht want ook zij zitten met een paard dat minder waard is, niet leuk maar ik snap het. Ik mocht een andere uitkiezen. Maar ja wat doe je dan? Ik had maanden gezocht naar het juiste paard, heb een prachtig en heerlijk paard dat dus luchtzuigt. Grijze haren van gekregen en veel verdriet en omdat dat verdriet er was, ik niet voornemens ben het dier ooit te verkopen, er gelukkig mensen waren die me gerust stelde en dat de waarde voor mij ook erg ligt in een fijn paard, de knoop doorgehakt en besloten hem te houden. De gedachte dat hij weer terug naar Spanje zou gaan vond ik vreselijk want wellicht had hij het door de stress van de rit opgedaan. Wist de handelaar het? Ik weet het niet, ga uit van het goede van de mens zonder naief te zijn maar het doet er niet meer toe voor mij. Ik heb alles gedaan om het zuigen te bestrijden en zeker te zijn dat als het een maagzweer was, dit verholpen zou worden ( ja ik heb er heel wat geld tegenaan gegooid). Ik moet gewoon accepeteren dat ik een paard heb dat luchtzuigt , gelukkig niet de hele dag en als hij in het land staat zomers gaat het goed, en dat het niet meer overgaat. Er zijn veel ergere dingen, ik heb een toppaard wat snel leert en prachtig is. En helaas kan hij niet 24 uur per dag naar buiten bij mij maar hij heeft en krijgt alles waar je een luchtzuiger plezier mee doet. Succes met je paard!

Als alles medisch uitgesloten is zou ik toch een luchtzuigband overwegen. (Niet zo 1 met het letale systeem maar een volledig lederen). Ik heb mijn paard nu al bijna 7 jaar. Maar voordat ik hem kreeg erg verwaarloost. Was een mager ding kreeg wortels als voor en was al een jaar de stal niet uit geweest. Daar hadhij dus luchtzuigen ontwikkeld. Eenmaal terug op gewicht en 24/7 buiten bij mij bleef hij dit vertonen uit gewoonte (had geen maagzweren en was zeker geen binnenvetter). Om het patroon te doorbreken hem een paar maanden zo'n band om gedaan. Nu loopt ie alweer 5 jaar zonder en nooit meer lucht gezogen. Soms is het gewoon patroon doorbreken.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:12

Zon band zou ik dus nooit doen,

Mijn ervaring met paard wat luchtzoog.

Gewoon onbeperkt ruwvoer geven, magnesium of iig iets tegen maagzweer.

Geen appels oid, en weinig mogelijk bix/muesli, en de voerbak uit de box, dus voerbak ophangen, leeg laten eten en er uit halen. Ook kan je met cribox delen insmeren waar hij in bijt/luchtzuigt, en bv ook geen paardensnoepjes oid, ik gaf altijd goedkoopste roggebrood in supermakrt en gaf haar die als snoepjes, vond ze lekker en geen reactie op dr maag! Dus niet luchtzuigen.

En zoveel mogelijk stress/verveling voorkomen, waar t paard van gaat zuigen.

Mijn ervaring is dat ze voornl zuigen bij bix of bv zure appel. Dan word de maag geirriteerd, en zuigen ze lucht.

Bij sommige paarden duurt het lang, de mijne zoog 24/7 voor 5 jaar lang , toen ik dr kocht en na een jaar helemaal niet meer, omdat ze onbeperkt ruwvoer kreeg, en het paard veel buiten stond, ook in de winter. En op rustige plek in stal. Voerbak uit box ed.

Met zon band doorbreek je de gewoonte lichamelijk, maar geestleijk niet, als je de band af doet, voor ene tijdje gaan ze weer zuigen.

Het is het beste om dus zonder zon band, de geestelijke/lichmelijke gesteldheid van je paard weer natuurlijk te laten worden, dus een paard moet paard kunnen zijn, en daarnaast rijpaard!

Dat hielp bij die van mij iig 100% en na paar jaar kon je aan de tanden niet zien dat ze ooit luchthad gezogen en dat zag je daarvoor wel. Tanden giga schuin afgesleten en de laatste 10 jaar dus gewoon top gebit.

En bij iemand die haar zou hebben gekocht na mij, en niet om kan gaan met temprament en vol karakter paard, had ze gelijk weer 24/7 gaan zuigen. Ik heb dr nooit verkocht, ze is haar hele leven gebleven.

Mijn ervaring is dat bij klinisch en rongt keuring, de tanden nooit goed bekeken worden en dan speek ik over paarden tot en met 15.000/25.000 euro bij goede klinieken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:18

sigrid1182 schreef:

Geen appels oid, en weinig mogelijk bix/muesli, en de voerbak uit de box, dus voerbak ophangen, leeg laten eten en er uit halen. Ook kan je met cribox delen insmeren waar hij in bijt/luchtzuigt, en bv ook geen paardensnoepjes oid, ik gaf altijd goedkoopste roggebrood in supermakrt en gaf haar die als snoepjes, vond ze lekker en geen reactie op dr maag! Dus niet luchtzuigen.

Mijn ervaring is dat ze voornl zuigen bij bix of bv zure appel. Dan word de maag geirriteerd, en zuigen ze lucht.

Bij sommige paarden duurt het lang, de mijne zoog 24/7 voor 5 jaar lang , toen ik dr kocht en na een jaar helemaal niet meer, omdat ze onbeperkt ruwvoer kreeg, en het paard veel buiten stond, ook in de winter. En op rustige plek in stal. Voerbak uit box ed.

Met zon band doorbreek je de gewoonte lichamelijk, maar geestleijk niet, als je de band af doet, voor ene tijdje gaan ze weer zuigen.

Het is het beste om dus zonder zon band, de geestelijke/lichmelijke gesteldheid van je paard weer natuurlijk te laten worden, dus een paard moet paard kunnen zijn, en daarnaast rijpaard!

Dat hielp bij die van mij iig 100% en na paar jaar kon je aan de tanden niet zien dat ze ooit luchthad gezogen en dat zag je daarvoor wel. Tanden giga schuin afgesleten en de laatste 10 jaar dus gewoon top gebit.

En bij iemand die haar zou hebben gekocht na mij, en niet om kan gaan met temprament en vol karakter paard, had ze gelijk weer 24/7 gaan zuigen. Ik heb dr nooit verkocht, ze is haar hele leven gebleven.

Mijn ervaring is dat bij klinisch en rongt keuring, de tanden nooit goed bekeken worden en dan speek ik over paarden tot en met 15.000/25.000 euro bij goede klinieken.

Omdat het bij jouw paard zo hielp wil niet zeggen dat dat bij elk paard hielp. Bij mijn paard was patroon doorbreken alles wat nodig was. (Hij stond al 24/7 buiten met voldoende gras en nog ruwvoer). Nu kan hij makkelijk op stal indien er aan de weien gewerkt wordt etc. Waar hij stress heeft (heeft hij altijd gehad in stallen). Zonder dat hij gaat zuigen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:22

Zoe_97 schreef:
sigrid1182 schreef:

Omdat het bij jouw paard zo hielp wil niet zeggen dat dat bij elk paard hielp. Bij mijn paard was patroon doorbreken alles wat nodig was. (Hij stond al 24/7 buiten met voldoende gras en nog ruwvoer). Nu kan hij makkelijk op stal indien er aan de weien gewerkt wordt etc. Waar hij stress heeft (heeft hij altijd gehad in stallen). Zonder dat hij gaat zuigen.

Daarom zeg ik, in de 2e zin dit is MIJN ervaring, en als jij dat opvat dat dat dan voor ieder paard zo is, is jou tekortkoming in t lezen en niet de mijne!

Mijn verhaal en mijn ervaring met mijn paard, daar kunnen mensen ideeen uit opdoen, en ik zeg nergen dat dit voor ieder paard zo is....

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:54

Ik heb een miracle band die ik nu gebruik, niet 24/7 maar wel vaker om het patroon te doorbreken. Ben zelf niet zo'n fanatieke tegenstander van de band hoor, had vroeger een pony die er 1 had en dat ging altijd prima, weet dat het op dit forum nogal gevoelig ligt maar ik trek zelf vooral mijn eigen plan. Ik hoop dat het ooit overgaat maar voorlopig lijkt het een hardnekkig iets, irritante gewoonte. Verder is het en toppaard dus als dit het enige is, kan ik er mee leven. Weet nml wel dat je die beslissing moet nemen, kan ik er mee leven of niet, dat scheelt frustratie..