[WIP] Trailer opknappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:35

ikke schreef:
belle_boef schreef:
Dat ziet er mooi uit. Ik zou zoals vermeld idd de bodem aan de onderkant goed inspecteren. (Lees met een schroefdraaier overal even voelen of het hard genoeg is) onze gietvloer is binnen een half jaar nadat wij hem hadden overgenomen volledig weggerot. Levensgevaarlijk

En iedereen hier maar beweren dat mijn advies van goede lak op de bodem onzin is.......

Ik heb de gietvloer er na 12 jaar uit gesloopt en slechts een, oppervlakkig slecht plekje; twee bovenste laagjes van het multiplex waren slecht, ter grootte van een flinke hand.

Dt heb je mij niet horen beweren.

Michelle_S

Re: [WIP] Trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 23:50

Dankjulliewel voor de adviezen! Ik zal een dezer dagen even de materialen benoemen ;)
Bedankt voor de Trailer-auto uitleg, is mij nu helemaal duidelijk, trailertje zelf weegt maar 540 kg, paard 400-500. ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 21:52

Eindelijk hebben we een plekje waar de trailer binnen mag staan en waar we mogen klussen aan de trailer! Wat ben ik ontzettend blij! Gisteren hebben we een nieuw deurtje opgehaald (materiaal: betonplex), deze heb ik vandaag geschuurd en in de grondverf gezet, ook heb ik 1 zijkant opgeschuurd, vervolgens ontvet met ammoniak en in de grondverf gezet. Bedoeling is om iedere dag een uurtje aan de trailer te werken. Ik houd jullie op de hoogte!

Afbeelding

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:58

Wauw, het word echt mooi! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:04

Welke merk is de trailer lijkt op de mijne alleen ander kleurtje dan haha

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:10

Ik blijf je volgen tot dat je trailer af is. Ben benieuwd hoe je trailer wordt.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 22:20

Leuk dat mensen volgen, de trailer is van het merk Paradiso, voor mij een onbekend merk. Zondag avond willen we de binnenkant gaan schuren en dan nogmaals een laag grondverf (Flexa grondverf wit (34,98) erop aanbrengen, daarna de 1ste laag witte verf, schuren weer een laag witte verf en dan het ijzerwerk afwerken met Hammerite metaallak (9,50) (hopelijk kunnen we dit in 1 week bereiken nu de trailer binnenstaat.)

Het plan is om met rubber seal bison (16,99) de onderkant van de binnenkant v/d trailer bij langs te gaan voor extra waterdichtheid en bescherming om vervolgens dit af te werken met trapbescherming. (dat moet ik nog bestellen)

De klep lijkt toch wel aan vervanging toe, nouja, het ijzerwerk met name. Dat is best verroest en splijt op sommige plekken, ook sluit hij niet goed aan wanneer de klep dicht moet. Dit ga ik laten doen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:34

Ah leuk ik heb ook een Paradiso sinds september trailer bevalt me goed. Een andere bokker had ook een Paradiso gekocht had ze ook een topic over gemaakt:)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:43

He Michelle, wat leuk! Ik kwam dit topic toevallig tegen en zag dat ie van jou was. Leuk om te volgen en hopen dat ie snel klaar is om mee op pad te gaan!

Ik heb ook een Paradiso trailer, had er ook nooit van gehoord en kan er ook niet heel veel info over vinden maar ben er heel blij mee! de trailerboer waar ik heb 'm na heb laten kijken kende het merk uiteraard wel en zei dat het degelijk was, volgens mij is Paradiso een caravan fabrikant als ik het me goed herinner.

Veel plezier met opknappen en met gebruiken straks, denk dat ik 'm nog wel eens in het echt krijg te zien, hihi.. ik volg je vorderingen hier!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:48

Vergeet niet om ook de hele buitenkant af te kitten, ook achter de wielkasten. Water loopt daar nl heel makkelijk onder de wanden en je snapt zelf wel dat dat niet wenselijk is.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 21:37

Kristel! Leuk dat je ons project volgt! En grappig dat jij ook een Paradiso hebt en trysteffy ook al! Plezier met opknappen komt goed, is echt ontzettend leuk! En hopelijk kunnen we 'm snel in gebruik nemen, vanavond in 1,5 uur weer enorm veel kunnen doen. Dan kunnen we snel een ritje inplannen Kristel!

Vanavond hebben we de binnenkant geschuurd en vervolgens een tweede grondverf laag erop aangebracht. Deurtje ook geschuurd + tweede grondverf laag aangebracht. Vervolgens de eerste grondverf laag van de buitenkant geschuurd en geverfd en de rest vd trailer geschuurd, ontvet en een eerste grondverf laag op aangebracht, zie hieronder het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vriend aan 't verven! :j *\o/*

Afbeelding
(let niet op het mee geverfde ijzerwerk, dit word allemaal op 't laatst nageverfd met metaallak! )

Tot zover, misschien dat ik morgen een tweede grondverf laag aanbreng op de buitenzijde van de trailer en de binnenkant alvast een eerste lakverf laag erop doe. Voor de binnenkant ga ik trapbescherming kopen en dit werken we af met kit en rubber coating.

@ Cissy, komt zeker voor mekaar, na het verven gaan we de trailer overal bij langs met een kit laagje, dankjewel! :j

Vandaag trouwens contact gehad met iemand die de trailerklep kan vervangen, kost me wel 250 euro :( Oei, dat is een hele uitgave. Ik ga nog even rond informeren of dit nog goedkoper kan :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:58

Ziet er super uit!
Wij hadden met het verven de stangen er afgehaald en de gele dingen aannde zeikant om beter bij te kunnen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:02

Dit is de mijne 2 weken terug andere velgen er onder gedaan.
Moet alleen nog de stickers er op van me paard met zijn naam maar wacht daar mee tot het droger is.

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 22:07

Wauw, die van jou is ook zeker heel erg mooi geworden zeg! Zelfde typetje lijkt mij? Heb je ook foto's van de binnenkant?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:08

Binnenkant niet nee ja dat ik er in sta een foto richting de klep als ik het goed heb als die niet is gewist :+

Edit: helaas staat ie er niet op moet een nieuwe maken. Of wacht van een filmpje heb in het wel volgens mij.

Niet echt duidelijk zal van de week een betere maken.

Afbeelding

annloess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:46

Leuk project! Zal je straks veel plezier van hebben als die af is, veel succes nog.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:00

Mijn vriend heeft van de zomer mijn trailer opgeknapt. Al het hout moest vervangen worden, ook de klep. Met betonplex heeft hij een nieuwe klep gemaakt. En daar hebben we zelf een stuk granietrubber op gelijmt. Misschien kunnen jullie dit ook zelf aanpakken?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 12:47

Freggle_Edge schreef:
Mijn vriend heeft van de zomer mijn trailer opgeknapt. Al het hout moest vervangen worden, ook de klep. Met betonplex heeft hij een nieuwe klep gemaakt. En daar hebben we zelf een stuk granietrubber op gelijmt. Misschien kunnen jullie dit ook zelf aanpakken?

Super! En mag ik vragen hoe jullie het ijzerwerk eromheen hebben gemaakt, hebben jullie dat ergens kunnen bestellen? Het is namelijk zo dat vooral onder het ijzerwerk echt verrot is, de plank op zich blijkt eigenlijk wel goed. En hoe hebben jullie 'm erin gezet? Dan bedoel ik wat voor schanieren etc. Zat gisteren te kijken maar zou die namelijk ook wel vervangen willen hebben (zijn ook op hun laatste ritje)

Trysteffy, mooi! Jij hebt 'm verder niet aangepast van binnen denk ik of wel?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:03

Bij mij was het ijzerwerk nog goed. Ik zal mijn vriend eens vragen of hij een idee heeft waar je terecht kunt voor nieuw ijzerwerk. Maar denk dat je er dan toch wel iemand bij nodig hebt die er meer ervaring eme heeft.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 13:09

Freggle_Edge schreef:
Bij mij was het ijzerwerk nog goed. Ik zal mijn vriend eens vragen of hij een idee heeft waar je terecht kunt voor nieuw ijzerwerk. Maar denk dat je er dan toch wel iemand bij nodig hebt die er meer ervaring eme heeft.

Dankjewel dat zou fijn zijn, klopt, mijn vader ga ik nog vragen om mee te kijken met het hangwerk etc. Maar op zich moet het lukken :j

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:22

Het schiet op Michelle, fijn! En een ritje komt goed. :j

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:05

Nee heb hem veder binnen in niet aangepast. Wou hem wel wit aann de binnenkant maken maar me vader vond het zonde als je de poep of plas vlekken zie aangezien de mijne ook plast in de trailer.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 16:41

En ook vandaag weer ff bezig geweest met de trailer, binnenkant de eerste witte laklaag erop. Buitenom een tweede grondverf laag en op 1 zijde al een eerste antraciete laklaag aangebracht. Ook het deurtje is gelakt, daarop is de kleur beter te zien. Erg tevreden! :j :j <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let niet op de bende in de trailer :') :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:04

Niet in het rood?? :P

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 17:59

kristelhans schreef:
Niet in het rood?? :P

Haha nee, werd me een beetje te gek. Maar ons logo komt er wel op :)