Chaps of rijlaarzen voor brede kuiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Re: Chaps of rijlaarzen voor brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:22

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:26

Ik heb korte brede plofkuiten en vrij kleine voeten. Ik heb mountainhorse rijlaarzen de extra wijd extra kort Ben nu mijn tweede paar aan het inrijden. De eerste tweedehands gekocht en die waren na 14 jaar wel bijna aan hun eind. Chaps kon ik niet in een goede maat vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:07

Ik zoek laarzen met een kuitmaat van 45 cm minimaal.. Iemand enig idee of daar nog standaard laarzen voor bestaan?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:18

Ik heb korte benen/kuiten en wat bredere kuiten, heb enige jaren terug een geweldig advies gehad bij Freddy's Ruitersport in Nieuwegein (liep notabene de 'verkeerde' winkel binnen, had eigenlijk Horseplaza willen aandoen :-)). Ik wilde gewoon passende leren laarzen.

Freddy zelf bekeek mijn onderbeen en adviseerde uiteindelijk een standaard Petrie laars die hij zelf wat zou oprekken aan de bovenkant. Zo gezegd zo gedaan, en ik heb er geweldige laarzen aan overgehouden voor een nette prijs. Als hij er nog steeds zelf zit haal ik mijn volgende laarzen absoluut weer bij hem! Vakman die weet waar hij over praat!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:21

Beloven schreef:
Ik zoek laarzen met een kuitmaat van 45 cm minimaal.. Iemand enig idee of daar nog standaard laarzen voor bestaan?

Kijk eens op amazonexl.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:21

Heb ik maar helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:15

Hier zijn het lipica's geworden. Ben benieuwd, levertijd van 12 weken, bah.

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:20

Bij Horze.nl hebben ze chaps met een wijde kuitmaat, ik heb kuitmaat 47 daar gevonden. Niet duur en korte levertijd.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 06:27

ik heb dit probleem ook eerst een paar leren laarzen gehad waarbij me voetmaat wat te groot was en daarna van petri chaps laten aanmeten. (weet alleen niet meer precies was het kost) Hier aantal jaar heel intensief mee gereden. (en ik heb ze nog steeds voor als het heel erg blubberig is. Wel heb ik een paar laarzen op maat laten maken bij lipica (omdat ik in de planning ad om wedstrijden te rijden dit is er echter nooit van gekomen.)Zelf heb ik een duurdere versie maar alle modellen kunnen op maat gemaakt worden. ik weet niet wat je budget is?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:52

ellen_xx schreef:
ik heb dit probleem ook eerst een paar leren laarzen gehad waarbij me voetmaat wat te groot was en daarna van petri chaps laten aanmeten. (weet alleen niet meer precies was het kost) Hier aantal jaar heel intensief mee gereden. (en ik heb ze nog steeds voor als het heel erg blubberig is. Wel heb ik een paar laarzen op maat laten maken bij lipica (omdat ik in de planning ad om wedstrijden te rijden dit is er echter nooit van gekomen.)Zelf heb ik een duurdere versie maar alle modellen kunnen op maat gemaakt worden. ik weet niet wat je budget is?

ellen_xx ik heb ook zitten denken om laarzen op maat te laten maken bij lipica. Wil dan echt voor gewoon de meest basic rijlaarzen, geen gekke details of iets dergelijks. Kun jij mij vertellen aan wat voor bedrag ik dan zou moeten denken? Ik wil niet extreem veel uitgeven.

Ik heb ook een probleem met het vinden van chaps of rijlaarzen. Ben al weken op zoek!
Bij mij is het wel heel erg moeilijk, ik ben namelijk best klein (1.58). Hoogtemaat van chaps/rijlaarzen is 34/35 en breedte kuit 39/40. Heb tot dusver nog helemaal niks kunnen vinden... Rij nu met alleen jodhpurs maar is niet fijn.
Iemand ideeën?

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:34

Kayleigh327: die van mij is een polo laars met een croco hak en gesp bovenin en een randje op de neus en andere kleun stiksels en ik was 375 euro kwijt anders zal je lipica laarzen is moeten mailen met wat je wil op hun site staan de modellen. Ik heb ook nog toeslag van wegen mijn kuitmaat 46.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:31

Ik heb hier nog een paar Petrie Anky Elegance laarzen, slechts een paar keer mee gereden. Kuitmaat 47, Pb maar bij interesse.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:41

Voetmaat?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:57

7,5 , maat 41 volgens mij.

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:01

Paisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:05

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:50

Decathlon heeft chaps in verschillende maten. In korte chaps met brede kuit, en zo variërend.
Helaas zijn ze mij toch net te strak nog. Weet even niet wat mijn Kuitmaat is.

Maar de combi: korte benen, maat 38 en dikke kuiten. Onmogelijk
Ik heb jodphurs gekocht en binnenkort een jodphur rijbroek. Ben er klaar mee :+

Jenn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:23

Ik heb zelf dit probleem ook, maar altijd dat gedoe met die zoektocht naar de goede maat :( en dan heb ik vorig jaar toch besloten om deniro's op maat te laten maken. Ik kan het je echt aanraden!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 02:22

Ik heb Mountain Horse laarzen met elastiek erin :) erg prettig, ik geloof dat ze nu niet meer te koop zijn maar via Marktplaats zou het wel moeten lukken. Niet super elegant, wel comfortabel en persoonlijk vind ik ze prima staan :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 06:47

Jenn123 schreef:
Ik heb zelf dit probleem ook, maar altijd dat gedoe met die zoektocht naar de goede maat :( en dan heb ik vorig jaar toch besloten om deniro's op maat te laten maken. Ik kan het je echt aanraden!

Heb met die van mij 3 jaar gedaan, binnen 1 maand was de binnenkant van mijn laarzen bij mijn kuit al helemaal vaal geworden.. en ben nu al ffies door t leer heen van mn rechterlaars aan de binnenkant en mn ritsen zijn lam. Voor mij nooit geen deNiro's meer.

Ik heb veel langer plezier gehad van mijn Petries. Die heb ik dik 5-7 jaar gehad en 1tje had alleen bij de enkel aan de binnenkant klein gaatje door t leer.

(Mijn Petries werden 6x p.w. gemiddeld 1uur per keer gebruikt en dan nog er in uitmesten etc. Terwijl mijn deNiro's 3/4x p.w. ong 45 min gebruikt werden en direct na t rijden uitgedaan werden.)

Ontopic

Ik heb ook korte pootjes en brede kuiten. Heb bij EJ ngein chaps gekocht van Harrys Horse (1 na grootse maat) en die zaten als gegoten (deels elastisch). Ze zijn niet heel knap maar voor 26,95 mag je dat ook niet echt verwachten. (Voordeel is wel dat ze gewoon van stof zijn en je ze in de wasmachine kan gooien als ze vies zijn :) )