De LRV en de VLP, gekte alom

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rayaa

Re: De LRV en de VLP, gekte alom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:56

de grond vind ik persoonlijk trouwens goed meevallen!
ja ok je rijdt wel eens in een maïsveld, maar mijn paard is niet van porselein. Ja de grond ligt wel eens te hard om nog heel goed te zijn, maar voor eventjes kan die het wel hebben. Ja het is wel eens glad, vijzen draaien en voorzichtiger rijden is dan de boodschap.
Als het echt té slecht is, meld ik af. Heb ik btw nog nooit voorgehad in 4 jaar lrv rijden ..

OCC's zijn communautaire crossen van vlp. Dus eendaagse, de hoogte is 60 of 80 dacht ik. Er worden er zo enkele per jaar georganiseerd.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:51

Ik zou enkel een vlp endurance licentie nemen en kijken wat je daarmee ook van vlp jumpings/dressuur mag doen.

Dan kan je het allemaal op je eigen tempo doen, en zelf bepalen hoe/wat en waar. Ook qua jumping: bij de vlp kan je subprovinciaal al vanaf 50cm ofzo starten. In de LRV moet je meteen aspiranten (soort buitenwedstrijd) = 80cm of als je binnen wedstrijd wil rijden is het al meteen B, en dat is al meteen bijna 1m.

Ook qua eventings: je kan ook altijd oefencrossen en vrije crossen starten of inderdaad occ's om te beginnen. Moet je daar zelfs een licentie voor nemen?

Vroeger kon je bij ons in de subprovinciale een daglicentie nemen zelfs van 5 euro.

LRV is goedkoper maar ik vind wel alleen als je het "volledig volgens spel" speelt. Ik ben precies altijd veel kwijt omdat ik last minute nog van klasse wil wijzigen (toch maar een lagere klasse buitenwedstrijd inschrijven bijvoorbeeld omdat je het parcours van de L te hoog vindt staan: kost je meteen 8 euro extra). Ook als je bent ingeschreven en je schrijft je niet 3 weken tevoren uit ofzo kost het je 8 euro.

En geloof me: die bedragen lopen snel op. VLP vind ik op dat vlak toch flexibeler. En met lrv: ik heb veel geluk met m'n club, maar als je dat niet hebt kan het echt minder tof zijn. Vele clubs zijn heel gesloten en daar voel je je als buitenstaander na 5j nog niet op je gemak heb ik altijd de indruk.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:54

Oja, en wat die vlp clubs betreffen: wij zijn echt gewoon "lid" van een club omdat het moet. DAt wil zeggen: je betaalt 25 euro en ze regelen je licentie (als in: "ze duiden aan dat je bij hun club hoort", de rest moet je zelf online doen dacht ik), en "that's it". Meer heb je met die club echt niet te maken.

Je kan zelfs één nemen die aan de andere kant van het land ligt, als je het allemaal online en via mail kan (laten) regelen! Die clubs bij vlp zijn echt puur iets formeel/administratief.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:59

Bij ons heb je binnen wel gewoon aspiranten springen (officieel 80, maar het staat veel 70, aspiranten stelt niet veel voor, dan is het BB in Nederland echt een pak heftiger om mee te beginnen).

Laattijdig in en uitschrijven is 5 Euro maar dat is een week op voorhand sluiting dus dat valt wel mee. Alleen in de winter is het langer op voorhand.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:00

Bij ons is het toch echt 8 euro, en meer dan 2 weken op voorhand (in de zomer).
Anders klopt mijn afrekening al jaren niet :).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:10

Dat kan best, maar dat wisselt dan gewoon per provincie/gewest.