Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoviManoe schreef:Schuur_ schreef:Ik zou je paard laten keuren. Willen eventuele kopers een eigen keuring dan kan dat op hun kosten.
sluit me hierbij aan.
gewoonmarie schreef:Al is hij gister door verkoper op de foto gezet, daar hecht ik 0 waarde aan, wie zegt mij dat die foto's bij dit paard horen? Het zal de eerste keer niet zijn dat er mee gesjoemeld is....
knollentuin schreef:Ja, maar je weet wel van te voren of je 3000 of 10000 kan vragen, dat is een keuring wel waard
Urielle schreef:[b]Omdat er verschrikkelijk veel paarden rondlopen die klinisch perfect zijn en nog nooit wat gemankeerd hebben en die er op basis van de foto's toch uitgaan.[/b] Als ik zo'n dier verkoop van rond de 8000 wil ik voor mezelf ook weten dat hij dat waard is. Dat ik naar eer en geweten kan zeggen: Op de foto's in orde, heb er zelf altijd mee gereden in de sport, medische geschiedenis is zus en zo, dus bij mijn weten verkoop ik een gezond dier.
Is het paard röntgenologisch niet in orde dan gaat hij uiteraard ook niet meer voor 8000 verkocht worden.
Verder snap ik heel goed dat mensen mij niet op mijn blauwe ogen vertrouwen, maar dan zeg ik: Alle keuringen toegestaan, maar de kosten liggen bij jou. Als ze nl een nieuw setje foto's maken en de da van hen vindt iets een 2 of 3, waar de mijne niks aan zag, dan ben ik zo alweer een smak geld kwijt terwijl ik wel te goedertrouw ben.
Normaal moet een röntgenologische keuring ook niet enorm afwijken in zo'n kort tijdsbestek.
Dus een stukje vertrouwen voor mezelf ook, ik heb mijn paarden zelf nooit bij de koop op de foto gehad omdat ik geen dure jonge paarden koop. Ik kan er tien jaar probleemloos mee rijden maar rontgenogen heb ik natuurlijk niet.
Jotoma schreef:Even offtopic: Wat ik toch opvallend vind, iedereen hier is het er wel over eens dat als je bij aankoop gaat keuren, het bedrag bij afkeuren voor de verkoper is.
Toch zie ik dit in de omgeving nauwelijks meer gebeuren. Met name bij paarden onder de 5000 euro. Ook bij afkeuren moeten de kosten tegenwoordig vaak maar voor de 'koper' zijn.
Dus ts: hoe zit jij hierin qua eventueel 2x die kosten dragen? De eerste keer voor jezelf, de tweede keer van een koper (even uitgaande van t doemscenario dat je paard afgekeurd wordt).
gewoonmarie schreef:Al is hij gister door verkoper op de foto gezet, daar hecht ik 0 waarde aan, wie zegt mij dat die foto's bij dit paard horen? Het zal de eerste keer niet zijn dat er mee gesjoemeld is....
smurffie schreef:Als de verkoper niet bereid is om bij afkeuring de kosten te betalen ga ik verder naar het volgende paard. Op mij komt het dan over alsof hij afgekeurd gaat worden, of er met geluk door gaat komen.