Waar een strandrit maken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Re: Waar een strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 19:19

Snap ik! Als ik een keer een datum weet, zal ik eventjes een eerlijk belletje doen met de manege :)

Sunshine04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:07

In Noordwijk (ZH) zit ook Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatie.com). Zij rijden dagelijks met kleine groepen. Je moet wel de 3 gangen goed beheersen om het strand op te gaan, maar het alternatief is een privérit. Misschien is dat een optie.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:11

Manege Poelenburgh, maar ik weet (uit ervaring van een lesgenoot) dat die paarden niet altijd even rustig zijn tijdens strandritten dus die zou ik niet meteen aanraden.
Je kan ook " de broekenruiters" intikken op fb. Die maken ook strand/bos/duin ritten en daarvan weet ik WEL dat ze betrouwbare dieren hebben, kan ook in kleine groepjes. Omgeving Schoorl.

Patty_VJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:04

Hey Mirjam,

Op Vind je Buitenrit hebben we ook leuke strandritten. Ik heb hier beneden twee linkjes naar strandritten toegevoegd. Je kan gelijk zien wanneer je kunt rijden en je kunt de ritten gelijk boeken. Het zijn beide top ritten. Ik heb heel veel plezier gehad op deze buitenritten. Beide hebben hele betrouwbare paarden super rustig op het strand.

Omgeving Schoorl/Petten
http://vindjebuitenrit.nl/alle-ritten/strandrit/

Omgeving Heemskerk
http://vindjebuitenrit.nl/alle-ritten/s ... udbloeden/

Hartelijke Groet Patty

Sunshine04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:15

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 17:20

Bedankt!!

Kuss_benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:57

Manege Kikkert op Texel *\o/* zeker aan te raden! +:)+ Zeer leuke paarden die goed verzorgt worden. :j

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:20

Ik kan manege de nieuwvliet aanraden. Super vriendelijke mensen en ze hebben ook huisjes heb ik gezien. Het strand daar is heel leuk om te rijden, zijn er met onze eigen paardjes ook al gaan rijden ^^

Deleted123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:59

Voor als je naar zeeland wilt; Hier op het eiland zit Manege Grol, die doen ook strandritten! Ben er zelf nog nooit wezen rijden maar je zou er eens naar kunnen kijken?

marleenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:05

Wij rijden met onze eigen friezen, privé (wedstrijd) paarden, 1 a 2 keer per week een strandrit op Texel.

Onze paarden zijn braaf, koel in de kop maar lopen graag, zeker omdat ze niet 7 dagen per week hetzelfde rondje "moeten" lopen gaan ze altijd blij mee naar het strand. Fijne zadels (ik zit er tenslotte zelf ook een paar x per week op ;-) )en goed passend. Wij hebben slechts 4 paarden dus groepjes zijn uiteraard klein. Al onze paarden lopen zowel onder het zadel (allemaal op L / M niveau uitgebracht op wedstrijden) als voor de wagen en zijn goed verkeersmak.

Rijervaring is belangrijk, aantal jaren minder belangrijk. Indien ruiters het lichtrijden in draf en verlichte zit in galop goed beheersen, goed in balans zitten en de noodrem indien nodig weten te vinden is dat voor ons het belangrijkste. Onze paarden willen wel lekker doorlopen op het strand maar gaan niet zomaar "racen" , waardoor we ook gewoon naast elkaar kunnen galopperen.

Voor meer info, www.paardenstallingtexel.nl

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:30

Ik heb zelf strandritten bij manege grol in Renesse gedaan. Is wel aan te raden :D
3/4 jaar geleden werden de paarden niet zo goed verzorgt, waren wat dunner en moesten gelijk mee naar volgende rit. Dat is niet meer zo en nu kijken ze beter hoeveel ervaring je hebt etc.

Het kan ook aan t seizoen liggen natuurlijk maar de strandrit is echt heel gaaf !