1,5 paards trailer, pony en sulky. Hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 11:46

Ayla schreef:
Kun je de bomen makkelijk inschuiven/verstellen? Anders zou je ze korter kunnen maken als je met de trailer weg gaat, zodat de sulky minder schuin staat en de pony meer ruimte heeft. Mijn pony heeft ook dekenmaat 135/140, staat altijd recht en heeft voldoende ruimte. Als het moet zou ze zelf altijd nog schuin kunnen gaan staan, al snap ik dat je liever geen bomen naast haar hoofd hebt.

nee die zijn niet vertelbaar, zitten echt vast geschroefd, en daar overheen is geverfd (door de vorige eigenaar)
het enige wat makkelijk montabel is is het bankje dan en dan kan die met de voetenmand naar haar kont toe zodat ze nergens in kan stappen
misschien als het bankje eraf is dat hij beter voorin past, kan ik het nog eens een keer proberen.
Eerst maar nieuwe vleugelmoeren halen
(en een nieuwe binnenband anders valt er niks te rijden)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:55

Als het bankje er af kan dan zal de sulky nog wat meer kunnen kantelen en past het waarschijnlijk wel, althans dat denk ik. Ik ben een voorstander van pony zo dicht mogelijk bij de klep, is ook makkelijker als je eerst je pony er uit kan halen en daarna je sulky pas, even goed met laden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:06

Afbeelding

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 12:48

Toydoll schreef:
[ [url=m/k8IHKq.jpg]Afbeelding[/url] ]

ja dit was dus ook mijn idee maar de dissel is heel smal en "vol" dus dat paste niet

is trouwens zijkant/spatbord toegestaan dat jullie weten? Ze heeft wel fietshaken op de zijkant van haar trailer

Fellow

Re: 1,5 paards trailer, pony en sulky. Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:18

Kun je de sulky niet op z'n zij leggen, met het bankje in de punt van de trailer en dan de bomen langs de zijwand van de trailer naar de achterkant. Dan moet een pony er wel bij passen.
Zo heb ik ooit een cavaletti en shet in een 1,5 paards trailer vervoerd, ging prima. :=

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:53

Doe eens een foto van die dissel?

En anders idd gewoon sulky tegen de klep recht op, lamoenen uitstekend naar buiten. Pony kan in nood wel door de verzorgingsdeur als het moet. Dat past wel.

Zijkant gaat je nooit netjes lukken qua uitsteken, dan zit je nog de halve sulky uit elkaar te halen.
Anders kan je hem ook nog gewoon aan de buitenkant van de klep binden

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 23:39

Ik zal morgen nog wat foto's maken