hoeveel is mijn pony waard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:30

Je krijgt er maximaal de slachtprijs voor ben ik bang..

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:32

Iedereen reageert wel wat kort door de bocht, e en a is wel afhankelijk van wat de problemen precies zijn. Is hij echt nergens meer voor te gebruiken? of misschien nog wel recreatief of eventueel mennen. Gezien de leeftijd zal hij als hij nog wel te gebruiken is m.s. € 500,00 op brengen en anders doodsprijs € 4,00 per kilo

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:35

Yvette81 schreef:
Misschien niet verkoopbaar maar wel weggeef-baar als weide maatje?

Jaja en dan gaat dat dier alsnog van hand tot hand tot ie bij de slager eindigd. Dat is nóg erger.

grijzemuis

Re: hoeveel is mijn pony waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:55

kort door de bocht? Hoefproblemen, rugproblemen, last van binnenkant been en moet op ijzers staan.Ik zie niet hoe je daar überhaupt nog mee aan het werk wil zijn? Of het nou recreatief is of mennen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:59

hermietje schreef:
hij is niet echt van mij ik heb hem in half pension en de eigenaar zou hem verkopen maar ik vind dat ze er teveel voor vraagt en daarom dat ik er eens over informeer danku voor al jullie reacties...;)

Ehh, TS is niet de eigenaar maar heeft interesse om dit dier te kopen. De prijs die de eigenaar ervoor vraagt vindt ze aan de hoge kant, daarom vraagt ze bokt om advies.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:16

Wat al gezegd is: op de cent is hij niets meer waard, maar emotioneel is de waarde niet uit te drukken. Ik kan je wel een advies geven: niet kopen. Mensen die een paard dat al zoveel mankeert nog willen verkopen, hebben eigenlijk geen hart voor dieren, maar hopen dat er iemand is die een zwak heeft en dan een torenhoog bedrag willen neerleggen (en dan ben je alleen nog de nieuwe eigenaar, die daarna nog minstens een veelvoud van het aankoopbedrag aan VA-kosten moet ophoesten om het diertje een zo veel mogelijk pijnloos bestaan te geven). Het klinkt voor mij veel humaner om dit diertje aan de VA te verkopen, zoals een andere bokker mooi omschreef.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:04

grijzemuis schreef:
kort door de bocht? Hoefproblemen, rugproblemen, last van binnenkant been en moet op ijzers staan.Ik zie niet hoe je daar überhaupt nog mee aan het werk wil zijn? Of het nou recreatief is of mennen.

Ze heeft toch helemaal niet gezegd wat er precies aan mankeert.

pien_2010

Re: hoeveel is mijn pony waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:08