Moeite passende rijbroek vinden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:31

hahaha, een rijbroek vinden is inderdaad = drama. Hét moment waarop je je afvraagt of je een misvormd lijf hebt -O- .

Ik heb nu een ruitershop gevonden waarvan de eigenaresse perfect het model van de rijbroeken kent. Nadat ik er 1 heb aangehad, weet ze perfect welke niet en welke wel me kunnen dienen. Zoooo handig!
Maar ik kom toch telkens bij dezelfde merken uit: Pikeur en Animo. Helaas niet de goedkoopste maar deze zitten me wel goed. De Animo heeft een zalig stofje maar de kwaliteit ervan vind ik minder.

xSannee

Re: Moeite passende rijbroek vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:43

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo'n probleem heeft met het kopen van een goede rijbroek...
Ik schommel tussen kindermater, 34, 36, 38... elk merk zit weer zo anders!
Dan knellen ze bij m'n knieën of bovenbenen, of ze zijn veel te kort, of juist te lang.
Ook nog het probleem dat ze bovenaan goed zitten maar onderaan te klein, of bovenaan veel te wijd en dan onderaan goed... _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:52

Juist geen Divoza of Epplejeck, maar een kleine(re) ruitersportzaak zoeken waar iemand werkt die verstand heeft van de pasvorm van broeken en van de vorm van het menselijk lichaam. Zo iemand kan je veel beter adviseren dan het standaard personeel van Divoza/epplejeck.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:04

Ik heb er vorig jaar 15 gepast van 30 tot 150 euro, terwijl ik gewoon een "standaard" figuur heb. Wat een ramp. Uiteindelijk de moed opgegeven en kwam de verkoopster met nog een broek van ej eigen merk en die zat als gegoten en dat voor 30 euro (kreeg ook nog 25% korting ivm een actie).

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:48

Ik ga zelf altijd naar ruiterstad in oirschot, zie dat je uit Tilburg komt en dan is dat goed te doen.

Ik heb altijd de Nedhorse broeken van hun, maar ik wil dan ook perse leren zit, steekzakken en gewoon klittenband aan de pijpen ipv elastiek.

Ik heb deze broeken nu al een aantal jaar maar ze gaan hier lang mee, toch minimaal 2jaar. Nooit meer andere.. ;)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:59

Je moet er een beetje achter komen welke merken bij jouw figuur passen. Helaas kan dat even duren in het begin.
Ik hoef echt geen kentucky of anky aan te trekken, maakt niet uit welke broek, het zit voor geen meter. Pikeur zit mij 9 van de 10 keer als gegoten en eurostar en HV polo passen mij vaak ook goed.
Maar laat je helpen door het personeel en probeer vooral verschillende merken en modellen uit, uiteindelijk weet je wel wat je wel of niet past.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:05

SusanH schreef:
Juist geen Divoza of Epplejeck, maar een kleine(re) ruitersportzaak zoeken waar iemand werkt die verstand heeft van de pasvorm van broeken en van de vorm van het menselijk lichaam. Zo iemand kan je veel beter adviseren dan het standaard personeel van Divoza/epplejeck.

Daar kan ik je in snappen :j Hier in het dorp is een super winkeltje, goed personeel.. maar veeel te weinig verschillende merken en ik haal er eigenlijk nooit iets weg. Juist vele aanbod van divoza/eppeljeck e.a. vind ik fijn, ik voel zelf toch het best aan of het goed past of niet.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:09

Rijbroeken zijn drama.. Ik heb 6 broeken in jawel 6 verschillende maten! Dus passen passen passen..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:15

Bij mij ook altijd een drama. De meesten zijn te kort en niet in een lengtemaat te krijgen. Dan klemmen ze allemaal om mijn buik terwijl ze om de benen goed zitten (vooral Pikeur en Cavallo knellen enorm). Pak je dan een grotere maat krijg je ze bij de buik dicht en dan flubbert het om de onderbenen. Of het zit gewoon niet lekker.
Laatste rijbroek die ik gekocht heb was een Herenbroek Eurostar want herenbroeken zijn er meestal wel in lengtematen. En die knelde niet om mijn buik heen. Nadeel is dan dat alle herenbroeken zwart of grijs (saaie kleur) zijn, en dat alle leuke rijbroeken gewoon afvallen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:46

AmberG schreef:
@Lara: Ik ben voorheen naar de Divoza in Staphorst geweest, maar had daar geen rijbroek gekocht. Aangezien we gisteren toch in Zwolle waren zijn we bij de Eppeljeck langsgeweest, maar denk dat ik dan de volgende keer Divoza weer ga proberen

Ik pas ook geen rijbroeken van het eigen merk van de Epplejeck (die vallen heel klein en zijn te "recht", strak om bovenbenen).

Eigen merk van Divoza zitten prima. http://www.divoza.com/nl/mondoni-durban-ii-rijbroek

Deze is ook lekker warm in de winter.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:55

bij dure broeken heb ik het dus ook dat ze nooit goed zitten!
In de decathlon de goedkoopste broeken die er zijn gekocht. (ik heb eigen paard en blijf aleens ergens haken en draag meerdere keren per week zo'n broek) en zitten zalig! gaan ook fijn lang mee, en als ie eens kapot is moet je je geen zorgen maken, voor 10/20 euro heb je een nieuwe

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:03

Kom naar Zweden, ik kijk mijn ogen hier uit over de prijzen voor goede rijbroeken :+ (duurste broek was 100 euro die ik gezien had, maar dan geen Anky)

Nee grapje met vlucht en alles wordt het natuurlijk wel een beetje duur.
Maar ik heb altijd een Horka gehad, deze gaat nu na... een jaar of 7/8 denk ik de prullenbak in omdat ie tussen mijn benen gewoon op is. Nieuwe rijbroek uit Zweden kan straks aan zijn jarenlange dienst beginnen, ben benieuwd hoe lang die het volhoudt.
Heerlijke stretch, hoger model en heb me er altijd comfortabel in gevoeld. Wel wat kleur verlies maar dat blijf je houden, goede reden om dus sokken te hebben die net zo hoog zijn als je laarzen voor het geval je een keer op schoenen komt :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:34

Vol goede moed een broek besteld omdat ik echt dacht m'n maat gevonden te hebben. NOPE :( Middel goed, voor de rest echt lelijk te groot. Dat wordt weer terug sturen.

Bansheee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:03

Ieder merk heeft echt zijn eigen pasvorm, ik sluit me aan bij het advies om je in een ruitersportzaak goed te laten voorlichten en vooral om gewoon veel te passen...zit denk ik niet veel anders op! Succes!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:56

Ik heb vandaag nog zo'n strijd gehad. Bij mij lubberde vrijwel alle broeken bij mijn knieën, ik heb er wel 8/10 aan gehad.
Uiteindelijk toch op een eurostar uitgekomen, maar wel wat boven mijn oorspronkelijke budget :o

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:01

Zoveel keuze!
Laatst bijgewerkt door Fink op 17-01-26 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:40

Ben dus niet de enige met een rijbroeken probleem. Heb zelf wel veel buik, weinig bil en hele dunne benen. Past het om mijn middel, dan lubbert het rond de bil en de benen. Zoek dus ongeveer maat 42 voor spillebenen en dat bestaat niet of ik heb die nog niet gevonden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:27

Percy schreef:
Ben dus niet de enige met een rijbroeken probleem. Heb zelf wel veel buik, weinig bil en hele dunne benen. Past het om mijn middel, dan lubbert het rond de bil en de benen. Zoek dus ongeveer maat 42 voor spillebenen en dat bestaat niet of ik heb die nog niet gevonden.

Ik heb hetzelfde! Alleen heb ik wel dikke billen en benen, dus een heel breed middel ofzo denk ik :'). Ik heb laatst van iemand twee pikeur broeken gehad en die zitten tot nu toe het beste. Nu nog achter de maat komen :P

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:30

Ik koop maar zelden een broek want ik vind het ook een bezoeking om een broek te kopen. Ik wil geen leren zitvlak, dat vind ik te benauwd en te stug, dat beperkt de keuze al aanzienlijk.
Verder moet ik een maat 46 nemen terwijl ik in het dagelijks leven maat 42 heb. Ik heb namelijk geen taille en dan snijd de tailleband zo in mijn buik. Gevolg is logischer wijze dat de pasvorm helemaal verdwijnt. De rest is namelijk gewoon te groot. Het scheelt per merk. Nedhorse is voor dames met zandloperfiguur en die kan ik dus echt nooit niet aan. Ik slaag met Horka (de hele elastische versie's) en pikeur. Maar die laatste mag ik vanwegen de prijs van mijzelf maar 1X per drie of vier jaar kopen. Gelukkig blijven ze lang mooi.
Groot nadeel van een grote maat moeten kopen: Hele saaie kleuren en modellen. Blijkbaar gaat men er van uit dat grote maten niet voor de hip gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:28

mrie schreef:
Ik koop maar zelden een broek want ik vind het ook een bezoeking om een broek te kopen. Ik wil geen leren zitvlak, dat vind ik te benauwd en te stug, dat beperkt de keuze al aanzienlijk.
Verder moet ik een maat 46 nemen terwijl ik in het dagelijks leven maat 42 heb. Ik heb namelijk geen taille en dan snijd de tailleband zo in mijn buik. Gevolg is logischer wijze dat de pasvorm helemaal verdwijnt. De rest is namelijk gewoon te groot. Het scheelt per merk. Nedhorse is voor dames met zandloperfiguur en die kan ik dus echt nooit niet aan. Ik slaag met Horka (de hele elastische versie's) en pikeur. Maar die laatste mag ik vanwegen de prijs van mijzelf maar 1X per drie of vier jaar kopen. Gelukkig blijven ze lang mooi.
Groot nadeel van een grote maat moeten kopen: Hele saaie kleuren en modellen. Blijkbaar gaat men er van uit dat grote maten niet voor de hip gaan.

Was dat maar waar...
Het gaat er om dat die maten minder verkocht worden, dus minder geproduceerd. Dus hogere productiekosten, zeker voor die leuke modelletjes en kleurtjes.

Zo werkt het ook met gewone broeken. Ik ben 1.86m en een jeans kopen is een hel voor mij. Gewoon omdat ze er maar heel weinig maken. En leuke jeans? Hou op... Die worden gewoon niet gemaakt.

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:51

Ook hier, vele rijbroeken gepast...
Tot mijn verbazing, zitten de rijbroeken in kindermaten mij beter dan de damesmaten. Dames zit me vaak te strak in de taille, maar veel te wijd bij mijn kont :+
En bij de kindermaten, zit het gewoon overal mooi. Qua normale kleding val ik onder een 36, soms 38 als het klein valt.. en bij rijbroeken 176, soms zelfs 164!
Nog een bijkomend voordeel, ze zijn vaak ook nog goedkoper! *\o/*

Verder, als tip voor jou, inderdaad nu gewoon heel veel passen, tot je het merk tegenkomt dat wel goed zit. Dit verschilt zo per persoon, omdat je lichaamsbouw verschilt ;)

julia444

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:02

Haha, wat grappig (wel vervelend voor jullie natuurlijk) dat jullie moeite hebben met rijbroeken vinden,, terwijl ik, als dunne spriet die amper gewone broeken pas, de laatste keer dat ik rijbroeken ging kopen er 2 heb gepast en de 2de gelijk goed was :Y)

mxren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:31

Pfoe het vinden van een rijbroek is bij mij ook altijd echt een groot probleem, omdat ik brede heupen heb en ze dan gewoon blijven steken bij de helft van mijn benen?
Binnenkort moet ik een nieuwe hebben... Ik heb er nu al zin in

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:05

Inderdaad een ramp...
Ik vind mezelf echt geen slanke den, maar ik heb wel lange spillepoten. Ben absoluut niet van de dure merken, maar ik lijk nu toch wel veroordeeld tot de dure Italiaanse rijbroeken als ik een broek wil hebben die goed zit.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:09

Bij mij passen Pikeur en Equiline, de rest zit vreselijk (voor mij!). Is even zoeken naar "jouw" merk en dan ben je gesteld. Alleen heb ik wel de indruk dat het meestal de duurdere merken zijn, die ook de beste pasvorm hebben. Al zal dat niet voor iedereen gelden. Die merken zijn niet voor niets duurder, denk ik dan.