mrie schreef:Ik koop maar zelden een broek want ik vind het ook een bezoeking om een broek te kopen. Ik wil geen leren zitvlak, dat vind ik te benauwd en te stug, dat beperkt de keuze al aanzienlijk.
Verder moet ik een maat 46 nemen terwijl ik in het dagelijks leven maat 42 heb. Ik heb namelijk geen taille en dan snijd de tailleband zo in mijn buik. Gevolg is logischer wijze dat de pasvorm helemaal verdwijnt. De rest is namelijk gewoon te groot. Het scheelt per merk. Nedhorse is voor dames met zandloperfiguur en die kan ik dus echt nooit niet aan. Ik slaag met Horka (de hele elastische versie's) en pikeur. Maar die laatste mag ik vanwegen de prijs van mijzelf maar 1X per drie of vier jaar kopen. Gelukkig blijven ze lang mooi.
Groot nadeel van een grote maat moeten kopen: Hele saaie kleuren en modellen. Blijkbaar gaat men er van uit dat grote maten niet voor de hip gaan.
Was dat maar waar...
Het gaat er om dat die maten minder verkocht worden, dus minder geproduceerd. Dus hogere productiekosten, zeker voor die leuke modelletjes en kleurtjes.
Zo werkt het ook met gewone broeken. Ik ben 1.86m en een jeans kopen is een hel voor mij. Gewoon omdat ze er maar heel weinig maken. En leuke jeans? Hou op... Die worden gewoon niet gemaakt.