Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
lightmorebh schreef:@ gek van fleur de eerste tijd na de trainingsperiode ging het erg goed. Konden er nu ook goed mee omgaan.
Neon schreef:Ik ga mee met de rest... Pijn uitsluiten dmv pijnstilling...
Zo verkopen is geen optie... Met dit paard gaan ongelukken gebeuren (zijn al gebeurd zelfs... En daar wil je niet verantwoordelijk voor zijn) Als een paard een gevaar voor zichzelf en anderen is, moet uitgezocht worden wat er aan de hand is. Kan dat niet i.v.m. kosten of andere redenen, dan is de enige optie afmaken. Onthoudt daarbij dat afmaken echt niet erg is voor het paard, het beestje krijgt dan rust. Want met dit gedrag kun je mij nieg wijsmAken dat het dier nu gelukkig is.
lightmorebh schreef:Van verkopen is absoluut geen sprake hè!
ik wens je in ieder geval veel sterkte... Ik weet dat het heel moeilijk is om de verantwoordelijkheid te dragen voor een paard wat dit soort gestoorf gedrag vertoont... Blijf je afvragen of het paardwaardig is en vergeet ook vooral niet te kijken of het ook nog menswaardig is... Het is niet de bedoeling dat wie dan ook ongelukken krijgt of zelfs verongelukt... Indien er geen mediache aanknopingspunten gevonden worden zou ik persoonlijk gaan voor de slacht... sigrid1182 schreef:Ik zou zon paard een een stabiele kudde zetten , met merries, die natuurlijk kuddegedrag vertonene, dan leert hij paard te zijn zoals het hoort, en word stabiel en reAgeert weer op kleine dingen, en zal onder zadel ook stabiel en netjes zijn zoals t hoort.
Want een goede kuddeleidster, zal zon ruin ff goed de waarheid vertellen En spelen doet een paard niet! Das gedrag omdat hij nooit goed naruurlijk paardegdrag heeft Geleerd.
Ik had stabiele kudde van 5 paardne en vreemd paard, mocht 1e dag niet dichterbij komen dan 50 meter, en steeds langzamer dichterbij, als hij respect van de kudde accepteerde en onderaan in rang stond. Ik had altijd weides van 2/3 hectare. Dus ruim vluchtroute, want kleine oppervlaktes was bij mij kudde geen optie. Met vreemd nieuw paard er bij.
Sommige paarden accepteren t dat ze geen paard kunnen zijn, maar paardne met temprament en karakter niet, die ontplooien allemaal problemen!
lightmorebh schreef:sigrid1182 schreef:Ik zou zon paard een een stabiele kudde zetten , met merries, die natuurlijk kuddegedrag vertonene, dan leert hij paard te zijn zoals het hoort, en word stabiel en reAgeert weer op kleine dingen, en zal onder zadel ook stabiel en netjes zijn zoals t hoort.
Want een goede kuddeleidster, zal zon ruin ff goed de waarheid vertellen En spelen doet een paard niet! Das gedrag omdat hij nooit goed naruurlijk paardegdrag heeft Geleerd.
Ik had stabiele kudde van 5 paardne en vreemd paard, mocht 1e dag niet dichterbij komen dan 50 meter, en steeds langzamer dichterbij, als hij respect van de kudde accepteerde en onderaan in rang stond. Ik had altijd weides van 2/3 hectare. Dus ruim vluchtroute, want kleine oppervlaktes was bij mij kudde geen optie. Met vreemd nieuw paard er bij.
Sommige paarden accepteren t dat ze geen paard kunnen zijn, maar paardne met temprament en karakter niet, die ontplooien allemaal problemen!
Daar zitten we ook zeker aan te denken alleen vind maar eens zo'n kudde. En dan nog de eigenaren bereid te krijgen om Spike toe te laten.
MarieIA schreef:Jouw paard is een leider. Er zijn maar een paar paarden in heel Nederland en Belgie die dat hebben ze zijn voor het leiderschap geboren en kunnen er geen afstand van nemen. Normaal kan dit alleen verholpen worden om direkt in het eerste uur dat hij geboren is een band te creeren op basis van vertrouwen. ik weet niet of je de serie "Heartland" kent maar het is een geweldig interrresante boekenreeks over probleempaarden van die serie raad ik je het boek "doorbraak" aan het gaat over een probleempaard net zoals het jouwe.
Zoe_97 schreef:MarieIA schreef:Jouw paard is een leider. Er zijn maar een paar paarden in heel Nederland en Belgie die dat hebben ze zijn voor het leiderschap geboren en kunnen er geen afstand van nemen. Normaal kan dit alleen verholpen worden om direkt in het eerste uur dat hij geboren is een band te creeren op basis van vertrouwen. ik weet niet of je de serie "Heartland" kent maar het is een geweldig interrresante boekenreeks over probleempaarden van die serie raad ik je het boek "doorbraak" aan het gaat over een probleempaard net zoals het jouwe.
Even hierop inpikken. Je weet dat heartland compleet fictie is en niet gebaseerd is op werkelijk werkende technieken? Zoals een join-up hoe zij dat doen is complete onzin.