Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mrie schreef:Vooral de neus naar jou toe en de billen naar de wei is belangrijk. Als hij dan wegspurt moet hij eerst draaien en heb jij nog een paar seconden om weg te komen als hij een vrolijke bok maakt.
Sta daar en wacht, net zolang tot je beest rustig is. In het begin is dat misschien wel een kwartier maar je beest zal snel leren dat hij pas los mag als hij rustig is. Persoonlijk ben ik geen voorstander van brokjes en koekjes, daar worden ze maar opdringerig van en zeker niet rustiger.
mrie schreef:Nee Melanie B, je snapt het niet helemaal. Als je je paard los laat, of dat nu bij het hek of helemaal in een verre hoek pas laat gaan... Neus naar je toe en kont naar achteren. Rustig halster af en nog kan een paard het eventjes op zijn heupen krijgen. Buurman hier heeft ook al honderd jaar paarden en kende die regel heel goed. Nu is zijn gezicht ingedeukt en is hij nooit meer dezelfde geworden als voor dit ongelukje... En daar gaat het me om in mijn post.