Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

karelien schreef:Maar newt als je een schoon paard wilt verkopen dan ben je er dus zeker van dat deze goed gekeurd wordt en kun je toch de afspraak maken bij goed voor koper bij afgekeurd voor jou. Je hebt dan toch weinig te verliezen want je hebt al gekeurd
karelien schreef:Ik ben op zoek naar een ander paard. En nu zie ik bij veel advertenties staan keuren geen probleem maar kosten koper. Is dit niet raar? Ik heb onlangs een leuk paard gezien en deze is helaas afgekeurd. Maar de huidige eigenaar heeft de kosten van deze keuring betaald. Stel je hebt steeds net pech en er mankeert aan bv vijf paarden wat dan wordt t een duur grapje en heb je nog geen paard. Ik kan me wel vinden in de afspraak bij goed keuren kosten voor koper en bij afkeuren kosten eigenaar. Ben ik nou de enige die dit raar vindt?
newt schreef:Ik verkoop mijn paarden met een röntgenkeuring, sport of PROK. En indien chipjes haal ik deze er uit. Ik wil een schoon paard verkopen, eerder zet ik een paard ook niet te koop. Maar alle andere keuringen die een koper wil zijn voor zijn haar kosten.
Wil deze er een setje nek foto's bij, prima. Zelf weten maar wel zelf betalen.
Wil deze er een klinische keuring g bij. Ook zelf betalen. Deze doe ik nooit vooraf omdat de meesten toch een nieuwe keuring willen. En foto's wil ik gerust door sturen voor herbeoordeling.
Maar ja. Voor mij geld. Kosten koper, en niet bij afkeuring kosten voor mij.
karelien schreef:Als ik een paard koop. Dan zoek ik een paard die al gekeurd is. Tenzij enters en twenters met schappelijke prijs, dan keur ik ze niet. Enters keur ik klinisch sws niet. Veel en veel te belasten. Zelfs een drie jarige trekken ze nog kreupel in een buiproef.
, ik zou er niet op vertrouwen. Ik zou met het keuringsrapport in eerste instantie naar mijn eigen DA trekken en vindt hij dit oké, dan door mijn DA een herkeuring doen. Bij dit laatste vind ik het wel normaal dat ik de kosten draag, ook bij afkeuring. Maar ik vind het risico op afkeur bij recente goede foto's, toch aanzienlijk minder.
wel hartruisje checken en overbeet. akreuze schreef:Je gaat toch geen paard kopen met vermelding keuren KK ,gebruik je verstand ,afgekeurd kosten verkoper ,goed gekeurd kosten koper anders niet kopen ,bij bijna elke handelaar gaat het zo
Ben je lekker klaar mee. Dus vandaar gewoon eigen DA die het paard keurt. karelien schreef:Ik ben op zoek naar een ander paard. En nu zie ik bij veel advertenties staan keuren geen probleem maar kosten koper. Is dit niet raar? Ik heb onlangs een leuk paard gezien en deze is helaas afgekeurd. Maar de huidige eigenaar heeft de kosten van deze keuring betaald. Stel je hebt steeds net pech en er mankeert aan bv vijf paarden wat dan wordt t een duur grapje en heb je nog geen paard. Ik kan me wel vinden in de afspraak bij goed keuren kosten voor koper en bij afkeuren kosten eigenaar. Ben ik nou de enige die dit raar vindt?
elenaMM77 schreef:hoe denken jullie dat dat gaat met huizen?
daar kun je ook wel tig huizen tegenkomen die bij keuring allerlei gebreken vertonen.
En ga jij als koper akkoord met een keuring die 2 weken daarvoor is uitgevoerd voor een andere koper?
Sorry, maar als ik een paard koop, wil ik aanwezig zijn bij de keuring, ik kies de dierenarts..En ik betaal dus ook de rekening voor de keuring..
bij afkeur mag de verkoper wat mij betreft kiezen..
1. hij wil het rapport hebben.. prima, dan betaald hij de keuring
2. hij houdt het paard zoals het is, zonder te weten waarop het dier exact is afgekeurd, maar ik hoef het niet.
Voor alle mensen die tig paarden laten keuren..
misschien dan ook iemand meenemen die goede kijk heeft op paarden?
want als je bij 10 paarden die je op basis van je voorkeuren selecteert gaat kijken..
hoeveel paarden wil je dan uiteindelijk laten keuren?
en heb je dan totaal niets opgemerkt aan het dier en toch 4 afgekeurd?
dan mist er misschien ook iets aan je inzicht?
kosten verkoper is zo'n onzin.. want dan moet een paard misschien wel 10x gekeurd worden, 10x goed gekeurd worden, voordat 1 koper hem ook daadwerkelijk wil hebben?
want ik hoef geen paard dat door een onbekende DA is goedgekeurd twee weken voor ik kom..
beest kan daarna wel in een spagaat op de wei gelegen hebben.
keuring is een moment opname..
de koper wil graag een keuring hebben. de verkoper weet vaak prima wat de staat van zijn paard is..
en een keuring is moment opname.. dus wat er nog niet is, kan bij de volgende koper er wel zijn.
als ik mijn paard zou verkopen wil ik best de keuring betalen hoor.. maar dan is de prijs wel 125 euro hoger (dat kost een klinische keuring hier) van het paard.
elenaMM77 schreef:isabel..
de meeste paarden worden klinisch gekeurd tenzij je in een hogere prijscategorie komt..
je gaat niet voor 500 euro foto's trekken voor een paard van 2000 euro bijvoorbeeld... plus klinische keuring is 600 euro, plus vervoer als je dat niet zelf hebt is 700 euro voor een paard van 2000 euro..
Een keuring is een moment opname.. Ik neem niet genoegen met een klinische keuring die twee weken oud zou zijn van een dierenarts die ik totaal niet ken.
zoals ik al aangaf.. tussen het moment van keuren en het moment van kijken kan er dan ik weet niet wat gebeurd zijn. Met name de klinische keuring kan dan een hele andere uitkomst hebben..
rontgonologisch zal er niet veel veranderd zijn of hij moet wel een hele grote rotsmak gemaakt hebben ergens tussentijds..
Dus ja als een paard een tijdje te koop staat, zou hij dan dus tig keer klinisch gekeurd moeten worden, voordat ie verkocht is..
nogmaals ik heb het over klinisch keuren, zoals de meesten die in een lagere klasse kopen.
als ik boven de 5000 euro aan wil kopen, dan verwacht ik dat er een rapport bij zit..
en bij foto's trekken verwacht ik dat de eigenaar van het paard de foto's betaald..
Dus in geval van goedkeur wordt jij de eigenaar, betaal je dus de goedkeur..
Bij afkeur blijft het paard van de oude eigenaar, dus betaald hij de foto's die hij dan ook houd bij het paard..
of je zoekt een paard dat reeds gekeurd is..
ik heb bij een twijfelgeval iemand meegenomen die meer zicht had op hoe een paard loopt.. ook die had er z'n twijfels bij.. Heb toen verder niet eens laten keuren, want had er nog 3 op mijn lijstje staan om te gaan kijken..
mijn uiteindelijke keuze heb ik laten keuren, om mijn vermoeden bevestigd te krijgen..dat het paard idd goed was.
toevallig was hij ruim een jaar ervoor rondom op de foto geweest.. maar om heel eerlijk te zijn.. dat zei natuurlijk niets.. want een jaar ervoor betekent er kan veel gebeurd zijn in tussen..