Paard blijft druk.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:57

Trek er maar rustig een week of 6 voor uit voordat ze helemaal gewend is aan de nieuwe stal. Het heeft meer impact dan menigeen vermoed.
Wellicht voelt ze toch ook aan dat je wat terughoudender bent geworden ivm je schouder. Misschien goed een tijd rustig aan doen (staptraining is niets mis mee) en rustig opbouwen.

Leo

Re: Paard blijft druk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:01

En rij / werk je dagelijks met haar? :) Misschien lees ik er overheen hoor.

Een nieuwe stal heeft ongemerkt echt veel impact overigens. Er is een nieuwe omgeving, nieuwe routines, nieuwe paarden, allicht ander voer of een ander ritme, allemaal zaken waar ze aan moet wennen. En paarden zijn wat dat betreft best gewoontedieren en hebben tijd nodig, de een meer dan de ander.
Komt vast goed, zeker met hulp van je instructrice :j

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:05

al eens osteopaat laten komen? misschien zit ze ergens vast in dr rug, waar het zadel dan opkomt wat spanning geeft en wil ze wegvluchten van het onprettige gevoel. Omdat je zegt dat ze het met longeren minder erg heeft......Succes!

Ellis1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:48

hoe istie met longeren? Soms kun je problemen nl vanaf de grond oplossen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:57

Klinkt alsof de huisvesting (van 24/7 buiten naar een paar uurtjes buiten) de oorzaak is. Heb je geen mogelijkheid om haar weer 24/7 buiten te zetten?

Renekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:16

Probeer haar eerst rustig te laten stappen voordat je gaat draven en galopperen. Ik heb een tijd een pony gereden die er ook in de galop steeds vandoor schoot. Ik gaf haar dan de ruimte om te rennen en elke keer als ze terug kwam gaf ik been. Hierdoor kwam ze meteen terug als ik het vroeg en is ze er uiteindelijk helemaal mee gestopt. Dit heeft wel een paar maanden geduurd.

Ik weet niet of het bij jou werkt, dit is namelijk uit ervaring met 1 pony. Maar je zou het kunnen proberen...

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 21:59

@Zaatje, ze stapt ook wel gewoon normaal rustig, maar zodra ik ging draven werd het een bonk spanning.

Vorige week woensdag is ze behandeld door de tandarts en zijn haar kiezen gevijld, plus een wolfstandje die op een heeel rare plek zat verwijderd. Ik mocht het naar het weekend weer oppakken dus heb haar vandaag gelongeerd en heb morgen weer m'n eerste les met haar. Ik ben benieuwd hoe het gaat en hoop dat de oorzaak van haar gedrag was, dat ze last had van het wolfstandje.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:46

Veel succes vandaag en natuurlijk ook veel plezier! Je kunt t

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 17:45

YES, het wolfstandje was de oorzaak. Helemaal happy met hoe de les ging vanmiddag!