"lastige" jonge hengst... Help!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "lastige" jonge hengst... Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:30

Dat zijn van die mensen die je het ook in de mond moet leggen. Niet boem-bats met een idee komen, maar speculeren. Zodat ze er zelf mee komen. Ik ken mensen die je zo moet benaderen anders strijk je ze snel tegen de haren in.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:32

"Ik heb er nog eens goed over nagedacht en bij nader inzien heb ik besloten dat dit te veel gevraagd is voor me. Ik zie geen veilige manier om dit te doen en ik durf niet ik hoor later graag bij een bakkie koffie hoe het gegaan is..."

Succes

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:37

mrie schreef:
"Ik heb er nog eens goed over nagedacht en bij nader inzien heb ik besloten dat dit te veel gevraagd is voor me. Ik zie geen veilige manier om dit te doen en ik durf niet ik hoor later graag bij een bakkie koffie hoe het gegaan is..."

Succes

Inderdaad, laat het hem maar uitzoeken.
Of idd wat Joolien zegt, als je dat kan.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 14:39

Ik zal wel moeten..... En ik ga het doen ook.... I'm done...

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 14:45

Ik ga gewoon met de hengst aan de slag, maar niet met het doel om hem te verhuizen te voet langs de openbare weg. Komt de dag van de verhuizing, zeg ik gewoon: sorry, hij is er niet klaar voor. Je moet alsnog een trailer regelen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:48

Dan zit je er wel nog steeds met je vingers in. Wedden dat jij hem dan mee mag helpen laden... Neem toch effe afstand (lees zeg helemaal nee en niet een beetje)

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 15:06

hm ja das ook wel weer waar natuurlijk....

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:14

Bucksinlover schreef:

Hoezo moet je? Staat de eigenaar dan naast je met een geweer?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:16

Niet doen, komen ongelukken van.
Gewoon samen met mams in een tweepaards trailer zetten.
Als de eigenaar dat niet wil dan laat hem er zelf mee gaan lopen, als jij het doet en er gebeurt wat ben jij aansprakelijk. Laat hem zelf maar op pad gaan en bel jij ondertussen iemand met een trailer, want hij keert om voor hij 200 meter van huis weg is.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 15:26

estja schreef:
Bucksinlover schreef:

Hoezo moet je? Staat de eigenaar dan naast je met een geweer?

Nee ik bedoel ik moet beter maar weigeren het te doen

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 15:28

En als ie naast me komt te staan met een geweer, dan win ik toch... Ik weet voor een feit dat ik beter kan schieten LOL

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:53

Oh op die manier. Nu snap ik het.
En weigeren om dit te doen lijkt me een goed plan. Als er iets mis gaat met zo'n beestje onderweg blijf je met een rotgevoel zitten.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 15:58

estja schreef:
Oh op die manier. Nu snap ik het.
En weigeren om dit te doen lijkt me een goed plan. Als er iets mis gaat met zo'n beestje onderweg blijf je met een rotgevoel zitten.

ja helemaal waar

contagious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:34

Ik zou er nog niet aan beginnen, is wel heel ver al gelijk!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:16

TS, is die eigenaar een kennis van je, of ben je wellicht zelf (mede)eigenaar van de paarden? Die (laatste) indruk krijg ik eigenlijk een beetje. Dit is wel van groot belang voor de aansprakelijkheidskwestie al er ies mis mocht gaan onderweg.
Zou er op de voorgestelde manier dan ook nooit aan beginnen....

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 17:20

terpentijn schreef:
TS, is die eigenaar een kennis van je, of ben je wellicht zelf (mede)eigenaar van de paarden? Die (laatste) indruk krijg ik eigenlijk een beetje. Dit is wel van groot belang voor de aansprakelijkheidskwestie al er ies mis mocht gaan onderweg.
Zou er op de voorgestelde manier dan ook nooit aan beginnen....

Nope, ben geen mede eigenaar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:32

friendly schreef:
Dat veulen is imo sowieso veelste jong om zulke dingen te moeten doen. Die moet eerst een paar jaar niks "moeten". Hij snapt er toch ook niks van volgens mij. Ik zou het meelopen opgeven en een trailer regelen. Over de weg ermee is onverantwoord.

elk jong dier leert echt wel meelopen.. alle veulens bij ons doen dit.. heeft niks te maken met veelste jong.. juist als ze paar dagen oud zijn en je daar al mee begint heb je er haast geen werk van..

ik zou idd een trailer gebruiken, los laten meelopen over de weg is vragen om ongelukken.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 18:32

Ik heb zelf ook een hengstveulen, die is dus van mij en niet van de eigenaar waar ik hierboven over praat. Met mijn eigen hengst ben ik vanaf dag 1 al aan het inprenten en met hem kan ik gewoon alles probleemloos doen, ook meelopen aan het touw zonder mama erbij. Dus heeft inderdaad niks met te jong te maken. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn wat mij betreft.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:38

Ik zou zeggen, bekijk t lekker maar.

Lekker niet je druk om maken van het hoe en wat, als de eigenaar er toch niets mee doet en niet aan jouw veiligheid denkt.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 18:46

Ragdollcat schreef:
Ik zou zeggen, bekijk t lekker maar.

Lekker niet je druk om maken van het hoe en wat, als de eigenaar er toch niets mee doet en niet aan jouw veiligheid denkt.

Ja ik begin er idd steeds meer van te balen zoals het gaat. Hij wil van alles met al die dieren, neemt zich van alles voor en houdt het dan vervolgens maar 2 dagen vol ofzo. En dan achteraf klagen dat het allemaal niks is geworden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:54

Dan is het toch duidelijk.

Ik zou zeggen doeiiiiii succes en veel plezier ermee.

Ik zou me er echt niet druk om maken en het tot mijn probleem van gaat maken.
Het is de eigenaar zijn probleem, hij regelt t maar dat het er geraakt.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 18:57

Kijk ik wil best dingen voor hem en zijn paarden doen, maar als hij er niet aan meewerkt zelf en steeds dat wat ik voor elkaar heb gekregen in 1 seconde weer verprutst met zijn eigen kortzichtigheid en koppigheid, dan kan ik er ook niks meer aan doen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:00

Bucksinlover schreef:
Trailer regelen heb ik uiteraard al als eerst geopperd bij de eigenaar maar het lijkt er op dat hij per se lopend heen wil.
De moeder van het veulen is ook een verhaal apart... Hij heeft haar bij een handelaar gekocht die zei dat ze beleerd is en al, maar na de aankoop bleek daar dus niks van waar te zijn. In tegendeel... Het arme dier heeft een kronkel!
Mijn gevoel is dat ze ergens eens flink door iemand mishandeld is.
Het gevoel van de eigenaar is dat er "gewoon een zinnige kop op zit"..... Alles wat ik met haar bereikt heb, verprutst hij in een seconde.... :( puur uit ongeduld.

Ik heb inderdaad iemand ingeschakeld die een ook een paar ideeën heeft en die ook wel uit wil voeren, maar ook zijn eerste idee is: trailer en auto regelen.
En zo moeilijk is dat niet weet ik, ik ken wel iemand die dat heeft hier in de buurt, maar ja... Wat een boer niet kent....

Als die eigenaar dan persé met die paarden wilt verongelukken, zorg dan dat jij er niet bij betrokken bent. Want straks krijg je nog de schuld ook!

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 19:01

Ja dat zegt iedereen hierboven en ik heb idd dan ook besloten dat ik die dag al andere verplichtingen heb om het zo maar te zeggen

xShawnIsBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:58

pff.. ik zou gewoon goed uitleggen waarom hij beter een trailer kan gebruiken inplaats van dat wandelen en wa de gevolgen daar van kunnen zijn enz... z'n veulen is er gewoon nog niet klaar voor doe het rustig aan en maak niet zoooo'n grote stap ineen keer... jammer dat sommige eigenaren dat niet kunnen snappen