ikke schreef:Een gerobotiseerde handbak mag voor jouw idee rijden als een automaat, maar is dat feitelijk niet.
De DSG van Volkswagen is daar een voorbeeld van. En kijk dan ook gelijk even of je DSG-bakken kunt vinden met 200k+ op de teller.......
Ik ben niet op de hoogte van alle specificaties van alle transmissies. Interesseert me ook werkelijk niet.
Ik kan je wat zeggen over hoe het inderdaad op papier bij die van mij stond. En die cijfers zullen best vergelijkbaar zijn. Fabrikant doet er tenslotte alles aan om het op papier kloppend te krijgen bij alle modelletjes. (even of er gesjoemeld is buiten beschouwing latend

)
Of mijn BMW een echte automaat is of in feite een semiautomaat of helemaal geen automaat. Het zal allemaal wel. Who cares? Het is het resultaat dat telt. Hij rijdt fenomenaal. En ik schakel niet. Dat is heerlijk als je heel veel kilometers maakt.
Er was een opmerking dat als geld geen rol speelt je een bepaalde auto moest kopen alleen dat ie niet zuinig is.
Ik merk op dat er automaten zijn die wel degelijk zuiniger zijn dan de handbak variant. Ik vergelijk dan een BMW 1 met een BMW 1 met het zelfde motor type.
Ik zou het verder niet te serieus nemen. Gaat te ver off-Topic Ik weet niet of bij TS geld wel of geen rol speelt.
Oude automaat zuipt meer. Ik trek er al 10 jaar paarden mee en dat gaat heel best.
Aan TS wat ze met het verbruik doet.