Hoeveel geld?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Re: Hoeveel geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:38

Je kan ook even op fb kijken of er een "paarden marktplaats" groep in jouw buurt zit, dan kunt je makkelijker passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:42

LisaHorse1 schreef:
Waarom niet? Ik ben er heen geweest om de cap te bekijken en ik heb hem gepast en ik heb gekeken of de sluiting is goedgekeurd. Mijn moeder heeft er bovendien verstand van.

Omdat je aan de buitenkant van een cap niet kan zien of iemand er al eens mee is gevallen, of hem hard op de grond heeft laten vallen oid. De cap kan dus beschadigd, en minder veilig, zijn zonder dat je het ziet. Zulke schade zie je alleen als je hem openmaakt/sloopt :j

LisaHorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:02

Blijheid schreef:
LisaHorse1 schreef:
Waarom niet? Ik ben er heen geweest om de cap te bekijken en ik heb hem gepast en ik heb gekeken of de sluiting is goedgekeurd. Mijn moeder heeft er bovendien verstand van.

Omdat je aan de buitenkant van een cap niet kan zien of iemand er al eens mee is gevallen, of hem hard op de grond heeft laten vallen oid. De cap kan dus beschadigd, en minder veilig, zijn zonder dat je het ziet. Zulke schade zie je alleen als je hem openmaakt/sloopt :j

Daar heb je een punt. Maar de verkoopster zei dst er nooit wat mee was gebeurd.. of het waar is weet je niet maar hij ziet er netjes uit en het is een beginnerscap dus tja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:50

Juist met een beginnerscap zou ik geen risico willen lopen eigenlijk :+ Toch al niet natuurlijk, maar je snap dat ik bedoel :)

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:36

Kijk op marktplaats of hier! Vaak kan je in nog supermooie kwaliteit spullen krijgen voor een prikkie. Succes!

pipplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:33

voor goedkope spullen kan je op internet kijken op www.horsecheck.nl ,
hier heb je allemaal paardenruitsportzaak sites en dan de meeste goedkope spullen, hij verstuurd je dan naar allemaal goedkope sites

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:44

Ik zou alles, behalve een cap, inderdaad gewoon tweedehands halen. Heb je misschien kennissen met een paardrijdende dochter? Ik heb zo wel eens gratis rubberen rijlaarzen, broeken en borstels gekregen. En zelf zulke dingen ook wel gratis weggegeven aan kennissen. Of marktplaats ed afspeuren. Zou gewoon beginnen met een rijbroek en rubberen rijlaarzen. Oude trui uit je kast plukken en borstels/zweep kan je op de manege wel lenen als dat nodig is.
Cap kan je beter wel nieuw kopen. Een cap moet inderdaad wel goedgekeurd zijn, maar bij alle caps die hier in Nederland in de winkel liggen, kan je er wel vanuit gaan dat dat goed zit. Zonder die goedkeuring mogen ze hier niet verkocht worden namelijk. Een dure cap is dus ook niet veiliger dan een goedkope, nieuwe cap. Ze hebben immers hetzelfde veiligheidscertificaat gekregen. Het verschil zit hem in draagcomfort en uiterlijk, maar dat is voor een eerste cap toch niet zo belangrijk. Tegenwoordig kan je voor €30-60 ook een prima nieuwe cap vinden. MITS hij past natuurlijk, als een cap niet goed past kan je er net zo goed geen opzetten.

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:14

je kan inderdaad vragen aan kennissen of vrienden die iets met paarden hebben om oude spullen. op de meeste manege kan je daar een cap en zweep lenen, om vervolgens naar een goede cap opzoek te gaan. je kan ook voor de eerste keer regen laarzen aan doen om schoenen met een hak zodat je niet in de beugels blijf haken. borstels heb je in het begin nog niet echt persé nodig.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:45

Een tweedehands cap is altijd een risico!
Toen mijn dochter net een nieuwe cap had (de oude was te klein geworden) kwam ze ongelukkig ten val en liep met haar nieuwe cap een flinke hesenschudding op.
Aan de buitenkant van die cap was niets te zien, na afstoffen gewoon nog prachtig mooi splinternieuw.
Maar als ik er op een bepaalde manier druk op uitoefende, kon je hem horen kraken....
(Toen ze na haar herstel weer ging rijden, had ze dus WEER een nieuwe cap......)

Het enige advies wat ik dan mee kan geven als je toch voor een tweedehands cap kiest is:
Test de cap door op verschillende plaatsen op de cap heel grote druk (ook wringende druk) uit te oefenen. Blijft de cap onvermurwbaar stil, dan zal die wel OK zijn, maar als die geluiden begint te maken (piepen, kraken) dan echt niet kopen.

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:16

Wat hoefnageltje zegt,zou een nieuwe kopen

Wiesjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:02

Via marktplaats zijn ook gewoon nieuwe caps te koop voor een klein bedrag, mijn cap komt ook van marktplaats en alle kaartjes zaten er nog aan en hij was niet duur!

Wanaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:06

Wiesjuhhh schreef:
Via marktplaats zijn ook gewoon nieuwe caps te koop voor een klein bedrag, mijn cap komt ook van marktplaats en alle kaartjes zaten er nog aan en hij was niet duur!

Dan kun je het risico wel wagen inderdaad. :j Bij twijfel niet doen!

_suzannedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:00

Ik zou in het begin geen dure spullen kopen, eerst tweedehands kijken en ander bij goedkope winkels kijken zoals Decathlon. Ik zou wel een nieuwe cap kopen (hoeft ook niet duur te zijn) want dan weet je zeker dat die goed is.
zo heb ik het ook gedaan vroeger en door de jaren steeds wat betere spullen gekocht :)