Zonder waarschuwing van reserve-naar startlijst. Betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:36

xVerax schreef:
Een vereniging mag van mij best na sluitingsdatum iemand anders op de plek van een afmelder zetten, maar dan zou het wel zo netjes zijn om eerst even contact op te nemen met diegene.

Sommige verenigingen hebben of nemen zich daar geen tijd voor.
Niet dat dat het goed maakt hoor.
Maar bij (volgens mij) alle verenigingen worden secretariaten gedraaid met vrijwilligers.
En is er vanuit de KNHS niet gezegd hoe men een secretariaat moet draaien.
Dus iedereen doet het naar eigen goed dunken.

Ik weet niet wat de KNHS met deze situatie doet.
Ik denk eerlijk gezegd dat TS het onderspit delft

Dorine92

Re: Zonder waarschuwing van reserve-naar startlijst. Betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 16:37

Ik denk het zelf ook helaas. Maar ik vind dit dus niet kunnen. Dit is op een hele stiekeme manier geld binnenhalen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:37

Dorine92 schreef:
Nee ik snap dat als je op definitief staat en je laat de sluitingsdatum passeren, dat je dan moet betalen en dat ze het gat opvullen met een nieuwe kandidaat. Echter stond ik op de sluitingsdatum nog op de wachtlijst, en hebben ze pas NA de sluitingsdatum mijn status veranderd naar definitief. Zonder dit met mij te overleggen en toevallig precies op het moment dat ik me van de reservelijst wilde halen

Ik geef je helemaal gelijk.
Ben alleen bang dat ze dat vanuit het KNHS niet zo zien.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 16:45

Het is ook maar net hoe je jezelf wilt neerzetten als vereniging natuurlijk :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:48

Je kunt het ook omdraaien: je geeft aan op de reservelijst te willen. Daarmee geef je aan te willen starten. De vereniging kan natuurlijk niet weten dat jij ondertussen een plan B aan het maken bent. Natuurlijk zou het netjes zijn als ze je even zouden bellen of mailen, maar aan de andere kant... jij hebt aangegeven te willen starten door op die reservelijst te willen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:51

Ha, ik weet over welke rijvereniging dit gaat :D (kom zelf uit Noord-Holland) en kan je vertellen dat dit daar een normale (maar wel aparte) gang van zaken is.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 16:53

Ilja000 schreef:
Je kunt het ook omdraaien: je geeft aan op de reservelijst te willen. Daarmee geef je aan te willen starten. De vereniging kan natuurlijk niet weten dat jij ondertussen een plan B aan het maken bent. Natuurlijk zou het netjes zijn als ze je even zouden bellen of mailen, maar aan de andere kant... jij hebt aangegeven te willen starten door op die reservelijst te willen.

Klopt maar ik kan me ontzettend veel situaties indenken waarbij een persoon op een wachtlijst staat en uiteindelijk toch niet wil starten. Bijvoorbeeld omdat ze toch maar andere plannen gaan maken voor hun zaterdag/zondag omdat ze liever niet de hele dag willen niksen, of omdat ze bij meerdere wedstrijden op de wachtlijst staan en te horen krijgen dat ze bij eentje kunnen starten, of omdat ze voor een wedstrijd die een paar dagen eerder plaatsvindt op de wachtlijst stonden en op het laatste moment toch nog daar kunnen starten, enz..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 16:57

Cayenne schreef:
Ha, ik weet over welke rijvereniging dit gaat :D (kom zelf uit Noord-Holland) en kan je vertellen dat dit daar een normale (maar wel aparte) gang van zaken is.

Ik kreeg net al een pb van ponyparadijs. Die dacht het ook te weten, maar die noemde de verkeerde. Die noemde iemand waar ik hele goede ervaringen mee heb en die altijd alles voor me regelt. Ik start altijd met meerdere paarden op haar wedstrijden en ik kan met alles aankomen: dag van tevoren van paard en/of van klasse wisselen, 4 dagen van tevoren afmelden en niet betalen... Oke het is soms wat chaotisch (startlijst komt soms pas kort van tevoren of je staat met het verkeerde paard in de verkeerde klasse op de lijst) maar het komt altijd goed

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:58

Netjes is het niet, maar ik ben bang dat je toch gewoon moet betalen.

Ik kreeg gelukkig een keer gewoon een mailtje dat ik eerstvolgende was en er een plekje vrij kwam, of ik nog wou starten. Pas nadat ik bevestigd heb kwam de nieuwe startlijst erop.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 16:59

nontie schreef:
Netjes is het niet, maar ik ben bang dat je toch gewoon moet betalen.

Ik kreeg gelukkig een keer gewoon een mailtje dat ik eerstvolgende was en er een plekje vrij kwam, of ik nog wou starten. Pas nadat ik bevestigd heb kwam de nieuwe startlijst erop.

Zo hoort het ook vind ik :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:03

Ik mail ook altijd de mensen die van de wachtlijst komen.
Tot een dag of 3-4 voor de wedstrijd.
Dan ga ik over op bellen.
Gezien ik dan direct het antwoord weet.
Overigens moet het telefoonnummer dan wel kloppen en in het concours bestand staan.
O en dat mensen ook opnemen.
Want een dag of 3 voor de wedstrijd wil ik zo snel mogelijk een nieuwe op die plaats hebben
En als mensen dan niet opnemen bel ik de volgende

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:04

Ik vindt dat hele betalen van de verenigingen wel heel apart.
Ik melde mij een keer af 4 dagen voor de wedstrijd wegens blessure paard.
Kreeg een mailtje terug dat ik moest betalen vanwege het uitvallen van mijn start.
Ik terug gemaild dat het overmacht was, en als mijn paard niet kreupel was geweest ik graag gestart
had. Kreeg een antwoord terug, dat ze er niks aan konden veranderen want het was regels/systeem knhs.

Wel kreeg ik een paar dagen later een mailtje, dat als ik een ochtendje zou komen schrijven, dat mijn
rekening dan zou komen te vervallen.

Dus er is dus wel een mogelijkheid om de rekening te verheffen.

Een mailtje of je nog wilt starten vind ik wel zo netjes.
En aangezien je 6 dagen van te voren al op de reservelijst stond, zit de wedstrijd vol genoeg om je plekje nog op tijd op te vullen lijkt me.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 17:06

@ponyparadijs En gelijk heb je
@smurfje Ze hebben inderdaad een reservelijst want dat zei ze zelf in de mail

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:16

smurfje regel van de KNHS is inderdaad dat je als je na de sluitingsdatum afmeld je moet betalen.
De vereniging bepaald zelf of ze coulant zijn en je de rekening niet laten betalen of dat je toch gewoon kan betalen.

Dorine92 helaas krijg ik dan ook wel eens mensen die op de wedstrijd dag boos bij me komen en zeggen dat ze eerder op de wachtlijst stonden als degene die nu wel start
En dat het vast vriendjes politiek is.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 17:19

ponyparadijs schreef:
smurfje regel van de KNHS is inderdaad dat je als je na de sluitingsdatum afmeld je moet betalen.
De vereniging bepaald zelf of ze coulant zijn en je de rekening niet laten betalen of dat je toch gewoon kan betalen.

Dorine92 helaas krijg ik dan ook wel eens mensen die op de wedstrijd dag boos bij me komen en zeggen dat ze eerder op de wachtlijst stonden als degene die nu wel start

Haha nouja je kunt je natuurlijk overal kwaad over maken maar ik vind het specifieke geval dat ik hier aankaart wel echt onterecht en niet netjes

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:36

ponyparadijs schreef:

Alsof iedere wachtlijster weet waar een andere op de wachtlijst staat :=.

Dorine, het is heel onhandig gegaan van de vereniging en dat hadden ze niet zo moeten doen. Bij een volgende keer kun je zelf ook duidelijker zijn dat je het (bijvoorbeeld) voor die-en-die dag wilt weten zodat je nog elders terecht kan. Zo heb ik het laatst ook gedaan, kwam geen beweging in de wachtlijst, termijn aan gesteld, contact gehouden met vereniging, afgezegd op de reservelijst en in plaats daarvan bij ponyparadijs ingeschreven en gereden. Iedereen blij en je kan gewoon weer naar die afgezegde vereniging toe. Het helpt trouwens ook enorm om op tijd in te schrijven, ik heb ook alles op een lijstje met apart de startdatum van inschrijven erbij.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 17:37

Ik schrijf ook meestal heel op tijd in maar mijn paard heeft stilgestaan wegens dik been en ik moest even afwachten hoe hij alles weer op ging pakken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:40

Dorine92 schreef:
MarjanB schreef:
Ik verbaas me vooral dat TS geen bevestiging heeft gekregen.. wat nu als ze niet op de startlijst had gekeken?

Gelukkig heb ik al mijn wedstrijden keurig op een rijtje staan in een Word-bestandje, dus ik controleer het altijd wel even. Maar ik vind het echt misselijkmakend dat je op zo'n sluwe manier makkelijk geld voor de vereniging afhandig wilt maken van de deelnemers

Misselijkmakend en sluw nog wel??
Je staat op een wachtlijst omdat je deel wil nemen aan een wedstrijd, zij delen je in (het is alleen tegen je zin in en zonder bericht vooraf) en nu zijn zij ineens sluw en is het misselijkmakend?
Bizar.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:43

Je hoort gewoon een mailtje te hebben gehad met de vraag of je nog wilt starten of dat je al andere plannen hebt gemaakt.

Dus nee, ik vind het niet netjes dat vereniging nu geld van je eist...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:47

Mocht je toch moeten betalen zou ik gewoon terug naaien en zeggen dat je komt. Dat dubbel verdienen vind ik echt achterlijk, als je iemand vind om dat gat te vullen hebben ze jouw inkomsten toch niet nodig? Ik snap dat je geld moet betalen als je een lege plek overlaat.. Maar met vervanger..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:48

Pipodipo schreef:
Alsof iedere wachtlijster weet waar een andere op de wachtlijst staat :=.

Blijkbaar houden deze mensen het bij ja

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:53

Ik weet om welke wedstrijd dit gaat want ik heb net de startlijst gezien . Zou meedoen in het Z2 als allereerste wedstrijd weer sinds april maar heb het toch niet gedaan, nog even te vroeg.

Ik vind het vreemd want ik werd netjes gemaild of ik nog wilde starten daar als ik reserve stond. Hoop dat het netjes opgelost kan worden!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:00

Goof schreef:
Misselijkmakend en sluw nog wel??
Je staat op een wachtlijst omdat je deel wil nemen aan een wedstrijd, zij delen je in (het is alleen tegen je zin in en zonder bericht vooraf) en nu zijn zij ineens sluw en is het misselijkmakend?
Bizar.

Je laat wat belangrijke details weg he !

Je wilt deelnemen maar na sluitingsdatum sta je nog steeds wachtlijst, dus er is eigenlijk geen kans meer dat je mee kan doen.
Dus wil je je van de reserve lijst afhalen en ineens hebben ze je, zo kort voor de wedstrijd, ineens ingedeeld :P

Maar misschien moet startlijsten/mijn knhs /weet ik het een vakje maken bij inschrijven ' Als ik op de reservelijst sta wil ik zonder inlichtingen vooraf een startplek krijgen ja/nee'

Als je daar dan nee invult, moeten ze altijd bellen, neem je niet op, jammer. Vul je ja in wordt je gewoon automatisch doorgeschoven. oid.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:13

Dorine92 schreef:
Ilja000 schreef:

Klopt maar ik kan me ontzettend veel situaties indenken waarbij een persoon op een wachtlijst staat en uiteindelijk toch niet wil starten. Bijvoorbeeld omdat ze toch maar andere plannen gaan maken voor hun zaterdag/zondag omdat ze liever niet de hele dag willen niksen, of omdat ze bij meerdere wedstrijden op de wachtlijst staan en te horen krijgen dat ze bij eentje kunnen starten, of omdat ze voor een wedstrijd die een paar dagen eerder plaatsvindt op de wachtlijst stonden en op het laatste moment toch nog daar kunnen starten, enz..

de vereniging heeft haar best gedaan om jou een startplaats te geven. Je had ook voor sluitingsdatum kunnen afmelden..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:32

Het had netjes geweest als ze je hadden laten weten dat je van de wachtlijst af was. Maar aan de andere kant had je ook eerst kunnen kijken voor je je voor plan B op geeft....

Het blijft toch heel moeilijk en dubbel met inschrijfgeld. Als ik me afmeld moet ik betalen maar als prof's zich afmelden hoeven die vaak niet te betalen. Ook al zo dubbel...