nu kouder, dus weer groei van de vacht ? Deken op ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jientis

Re: nu kouder, dus weer groei van de vacht ? Deken op ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:57

En wat als er geen schuilmogelijkheden zijn?
Mijn paardje staat iedere dag van 8 tot 17u buiten zonder schuilmogelijkheden. Bij slecht weer komen ze vroeger binnen. Hij heeft een dikke vacht en zweet onmiddellijk onder een dun deken.
Dus geen deken dit jaar MAAR morgen geven ze 4 graden en regen. Nu weet ik dat een paard niet snel te koud heeft en dat er een waterafstotende laag op hun zit (of zoiets) maar is dat dan toch niet te koud?
Nu moet ik zeggen dat ik afgelopen zaterdag heb moeten vechten met hem om hem binnen te krijgen en toen sneed de wind en regende het maar hij vond het precies helemaal niet erg.
Terwijl hij op stal staat te zweten en naar buiten wil, wil hij van buiten nooit naar binnen. Tenzij het te warm is…

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:59

Die van mij rijd ik intensief en heeft sinda gister zijn 100 grams regen deken op. Bij ons op stal staan ze 10/11 uur buiten zonder schuilstal. Als het nu goed gaat vriezen en of sneeuwen gaat er een 200 of 300 grams op. Maar dat moet ik nog even bekijken. Zijn vacht valt nu nog mee maar in de winter is het een echte teddy. Ik kan nu door rijden in de winter en dan is een dikke vacht echt niet handig. Hij staat 'S nachts in een buitenstal.

jenn0dv

Re: nu kouder, dus weer groei van de vacht ? Deken op ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:48