Paard naar de VS: doen of niet en ervaringen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hobbyhorse

Re: Paard naar de VS: doen of niet en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:31

Dat valt toch heel erg mee tussen de 250 en 350

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:32

Himawari schreef:
Bovenstaande lijkt me nog een goed plan. Ik zou hem sowieso geen twee keer willen laten vliegen, dat lijkt me ook zonde van het geld.

Eventueel kan ik een verzorger zoeken voor de tijd dat ik hem nog niet laat overvliegen.

Zijn er ook mensen met ervaring, die al een paard over een lange afstand per vliegtuig hebben laten transporteren?

Al blijft de twijfel wel door de stress tijdens het transport. Voor een ritje van tien minuten in de trailer is hij al volledig nat van het zweet. Voor de rest is hij wel rustig op transport, hij breekt de boel niet af of zo en blijft rustig staan eenmaal hij op de trailer staat.

*Steekt hand op*

Ik heb in totaal 3 paarden over een lange afstand per vliegtuig laten vervoeren. De eerste 2 paarden zijn samen gevlogen, en hebben ook een vlucht van 13-14 uur gehad. Ik verhuisde terug naar Nederland en had toen ik in het buitenland woonde 1 paard gekocht waarvan ik bij aankoop al wist dat hij mee terug naar Nederland zou gaan. Het andere paard is meegevlogen omdat zijn eigenaar ook terug naar Nederland zou verhuizen. Dat tweede paard is uiteindelijk door omstandigheden bij ons gebleven. Van mijn eigen paard wist ik dat hij koliek gevoelig is, ik had geen idee hoe hij zich gedroeg tijdens een ritje met de trailer maar het is mij achteraf heel erg meegevallen. Paarden werden super verzorgd tijdens de vlucht en allebei waren ze eigenlijk heel snel weer helemaal de oude.

Nummer 3 heeft een enorm lange vlucht met meerdere stopovers gehad, dat was niet de bedoeling toen we de vlucht regelden maar zo is het helaas toen wel gegaan. Uiteindelijk is hij wel behoorlijk wat gewicht kwijt geraakt tijdens de vlucht en was zijn immuunsysteem duidelijk niet helemaal top meer, maar eigenlijk heb ik bij al onze paarden gezien dat ze het heel goed aan konden terwijl het soms wel echt stresskipjes kunnen zijn.

Qua aanpassing aan klimaat heb ik bij onze paarden nooit gekke dingen gezien, maar die gingen juist van heel warm weer naar Nederland, dus de andere kant op. Wel heb ik andere paarden zien komen destijds, eerste "winter" scheer je ze, daarna maken ze zelf al geen dikke vacht meer aan. Verder worden vaak de tijden waarop je kan rijden en les kan krijgen aangepast op het klimaat. Dus 's ochtends vroeg of 's avonds maar niet op het heetst van de dag. Een van onze paarden had vroeger een super dun vachtje het hele jaar door, en nu is hij in de winter echt een beertje. Staat 24/7 buiten zonder deken zeg maar.

Voor info over hoe en wat precies tijdens de vluchten en erna kan je me wel een PB'tje sturen. Je kan overigens kijken of je andere mensen kan vinden die ook hun/een paard naar LA laten vliegen. Je betaalt per container (in ieder geval, dat was destijds wel zo), en of je nou alleen 10.000 euro moet betalen of als je nog 2 paarden kan vinden en je hoeft "maar" 5.000 of 3.333 te betalen, dat scheelt natuurlijk wel!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:36

Hobbyhorse schreef:

Dat is goedkoper dan ik dacht. Had ik niet verwacht.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 14:50

Hobbyhorse schreef:

Vind ik ook meevallen.

J508 schreef:
Himawari schreef:
Bovenstaande lijkt me nog een goed plan. Ik zou hem sowieso geen twee keer willen laten vliegen, dat lijkt me ook zonde van het geld.

Eventueel kan ik een verzorger zoeken voor de tijd dat ik hem nog niet laat overvliegen.

Zijn er ook mensen met ervaring, die al een paard over een lange afstand per vliegtuig hebben laten transporteren?

Al blijft de twijfel wel door de stress tijdens het transport. Voor een ritje van tien minuten in de trailer is hij al volledig nat van het zweet. Voor de rest is hij wel rustig op transport, hij breekt de boel niet af of zo en blijft rustig staan eenmaal hij op de trailer staat.

*Steekt hand op*

Ik heb in totaal 3 paarden over een lange afstand per vliegtuig laten vervoeren. De eerste 2 paarden zijn samen gevlogen, en hebben ook een vlucht van 13-14 uur gehad. Ik verhuisde terug naar Nederland en had toen ik in het buitenland woonde 1 paard gekocht waarvan ik bij aankoop al wist dat hij mee terug naar Nederland zou gaan. Het andere paard is meegevlogen omdat zijn eigenaar ook terug naar Nederland zou verhuizen. Dat tweede paard is uiteindelijk door omstandigheden bij ons gebleven. Van mijn eigen paard wist ik dat hij koliek gevoelig is, ik had geen idee hoe hij zich gedroeg tijdens een ritje met de trailer maar het is mij achteraf heel erg meegevallen. Paarden werden super verzorgd tijdens de vlucht en allebei waren ze eigenlijk heel snel weer helemaal de oude.

Nummer 3 heeft een enorm lange vlucht met meerdere stopovers gehad, dat was niet de bedoeling toen we de vlucht regelden maar zo is het helaas toen wel gegaan. Uiteindelijk is hij wel behoorlijk wat gewicht kwijt geraakt tijdens de vlucht en was zijn immuunsysteem duidelijk niet helemaal top meer, maar eigenlijk heb ik bij al onze paarden gezien dat ze het heel goed aan konden terwijl het soms wel echt stresskipjes kunnen zijn.

Qua aanpassing aan klimaat heb ik bij onze paarden nooit gekke dingen gezien, maar die gingen juist van heel warm weer naar Nederland, dus de andere kant op. Wel heb ik andere paarden zien komen destijds, eerste "winter" scheer je ze, daarna maken ze zelf al geen dikke vacht meer aan. Verder worden vaak de tijden waarop je kan rijden en les kan krijgen aangepast op het klimaat. Dus 's ochtends vroeg of 's avonds maar niet op het heetst van de dag. Een van onze paarden had vroeger een super dun vachtje het hele jaar door, en nu is hij in de winter echt een beertje. Staat 24/7 buiten zonder deken zeg maar.

Voor info over hoe en wat precies tijdens de vluchten en erna kan je me wel een PB'tje sturen. Je kan overigens kijken of je andere mensen kan vinden die ook hun/een paard naar LA laten vliegen. Je betaalt per container (in ieder geval, dat was destijds wel zo), en of je nou alleen 10.000 euro moet betalen of als je nog 2 paarden kan vinden en je hoeft "maar" 5.000 of 3.333 te betalen, dat scheelt natuurlijk wel!

Ik weet niet of mijn prijs per container was, ik zou daarvoor eens moeten informeren. :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:52

Even een hersenspinsel van mij, weet niet of je daar op zit te wachten.

Maar hoeveel tijd heb je tussen het beslissen dat je naar de USA gaat en het werkelijk gaan?

Kan je die tijd niet gebruiken voor het vinden van een koper?
Begrijp uit je post dat we het hier niet hebben over een GP paard die de waarde (even buiten de emotie om) heeft om over te laten vliegen.

Het is natuurlijk jouw geld/portemonnee en daar kan ik gelukkig niet inkijken maar ik zou toch rustig gaan zoeken naar een nieuw baasje als ik zover weg zou gaan.

Nogmaals, sorry als het teveel off topic gaat

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 19:44

Over dat verkopen ga ik eerst nog wat moeten nadenken. Er zal inderdaad wel wat tijd zitten tussen de beslissing en het effectieve vertrek.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:54

Je paard reist in iedergeval nooit alleen en er is altijd een groom mee die je paard als het nodig is wat kalmerends kan geven.
Verder hebben ze altijd hooi en krijgen ze regelmatig water.

Meer weten stuur maar een pb.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:21

Wat is de bron van de bedragen aan stalgeld? Of roept er iemand hier zomaar iets. Een amerikaanse kennis betaald 650,- dollar en da's een heel gewone stal. Ligt er vast ook aan waar je woont en welke luxe je wilt.
Google eens op: horse boarding usa Ik denk dat je daar heel wat informatie vind, ook in het gebied waar jij mogelijk naar toe gaat.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 20:27

mrie schreef:
Wat is de bron van de bedragen aan stalgeld? Of roept er iemand hier zomaar iets. Een amerikaanse kennis betaald 650,- dollar en da's een heel gewone stal. Ligt er vast ook aan waar je woont en welke luxe je wilt.
Google eens op: horse boarding usa Ik denk dat je daar heel wat informatie vind, ook in het gebied waar jij mogelijk naar toe gaat.

Nee dit komt van een website van een pensionstal daar in de buurt. Afhankelijk van welke stal je wil ligt het bedrag daar tussen de 250 en 350 dollar. Ik denk dat het inderdaad afhankelijk Is van welke staat en zo.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:31

ALs je naar het zuiden van CA vertrekt, dan zou ik het zeker overwegen of je het hem wel aan wil doen. Als je in de regio Palm Springs/Yuma terecht komt, dan heb je het in de zomer over temperaturen van 50+. Hier groeit geen gras, ook in de winter niet.

Indien je bijvoorbeeld in Corona/San Bernadino terecht komt en hoger gelegen gebieden zoals bijvoorbeeld Big Bear, dan is het zeker de overweging waard, daar is het in de zomer zo'n 30+

Het ligt er een beetje aan waar je heengaat.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:41

Ligt inderdaad aan het gebied, hier in de buurt betaal al snel meer dan $500 tenzij je heel primitief staat.

OT: op wat voor visum gaat je vriend naar de VS? En ben je van plan te trouwen? Want naar de VS om te werken is niet zo makkelijk. Zorg ervoor dat je alles van tevoren op papier hebt staan en dat jij ook vooraf een werkvergunning regelt, anders mag je niet eens vrijwilligerswerk doen en zit je straks met een jarenlang gat op je CV. Hoef je niet op te reageren trouwens, maar denk er aub wel over na.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:48

Ik heb 3 paarden uit Amerika gehaald en die moesten eerst 30 dagen in quarantaine en daarna vlogen ze naar NL. Ken veel paarden die zijn overgevlogen vanuit Amerika en sommige hebben heel lang nodig om bij te komen..
Ik was zo'n 4500-5000 Dollar per paard aan quarantaine en vluchtkosten kwijt. Die bedrijven zorgen wel dat de container gevuld weggaat en je dus alleen voor je eigen paard betaald.
Hoe dat andersom is geen idee :=

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:45

Klopt zij zorgen wel voor een gevulde container. Tenzij je een container voor jou alleen wilt.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:39

Geen persoonlijke ervaring, maar bokker Hippologic is met paard naar Canada verhuist, haar paard is volgens mij wel via usa gevlogen, misschien kun je haar eens een berichtje sturen =)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 18:50

Zal ik eens doen, dank je!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:00

Ik vlieg geregeld met paarden naar LA, de vlucht is max 11 uur als je tegenwind hebt. Je kan me altijd PBen.. Ik persoonlijk ervaar het vliegen erg prettig.. Opstijgen en landen is wat spannend maar de rest staan ze te slapen eten en drinken gedurende vlucht.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:06

Waar in amerika gaan jullie naartoe verhuizen?
Kan het zijn dat ik jullie in Oktober in het vliegtuig ben tegen gekomen? :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:09

Thesserd schreef:
Stel dat je er maar 2 jaar zit, dan zou ik echt geen 10.000 euro gaan betalen om je paard mee te nemen, die de reis wrs één grote hel gaat vinden.

Dat dus, ik zou het ook niet doen, want als ik het goed lees blijf je daar niet permanent.

Het is het niet waard om je paard daaraan bloot te stellen en zonde van het geld.

Maar ja, het is jouw leven en jouw paard.........

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 19:52

shilady schreef:
Waar in amerika gaan jullie naartoe verhuizen?
Kan het zijn dat ik jullie in Oktober in het vliegtuig ben tegen gekomen? :o

Nee. Dat waren wij niet :)
Het gaat om arizona.

ilseilse2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:26

Niet doen, zielig voor het paard :(

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:49

ik zou zelf eerst bedenken hoe lang je überhaupt in vs wilt blijven, als het maar voor even is zou ik het je portemonnee maar ook je paard niet aandoen. Wil je daar permanent gaan wonen zou ik het inderdaad overwegen, een paard is toch een deel van je familie en die doe je niet zomaar weg tenzij het echt niet anders kan. Stel je wilt daarvoor zo'n twee jaar zijn zou ik hem lekker thuis laten, verzorger zoeken en desnoods een keer overvliegen om te kijken hoe het gaat en dit misschien combineren met familie bezoek. Als je toch besluit om permanent te blijven kan je hem altijd nog over laten vliegen als je niet zonder hem kan en anders naar nl voor een tijdje en een koper zoeken. succes!

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:00

Al zou mijn kleine minipony 100 000 kosten om te laten emigreren, mijn pony is de helft van mij dus ik zou niet zonder haar kunnen. En zij is nou ook niet een stresskip tijdens het reizen dus dan zou ik het gewoon doen. Maar in jou geval, hoeveel hou je van haar? Heb je dat bedrag voor haar over? En hoe gedraagt ze zich met alleen al trailer reizen? Daar moet je allemaal naar kijken. Maak jij je paard daar gelukkig mee? :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:54

Je zou er eerst heen kunnen gaan en je paard later over kunnen laten komen.
Zou er zelf voor een periode van 1 of 2 jaar niet aan beginnen.