Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
waxmeltsenzo schreef:TS schrijft nergens dat zij of haar paard dit niet aankunnen, maar dat het gewoon niet fijn rijden is en dan is twee keer een half uur vrij lang.Als je paard verkeersmak is en je zelf een beetje kunt rijden zou je gewoon deel moeten kunnen nemen. Kom uit Den Haag en om daar naar het bos te komen was het ook niet anders. Inclusief tunnels waar je onder rijd net als de vrachtwagens die je daar voorbij sjeezden. Als je daar angst voor hebt hoor je m.i niet op de weg met je paard
Veulen84 schreef:Blijft steeds een beetje schipperen, in het donker ga ik als kerstboom. Gek genoeg heb ik het idee dat het verkeer dan beter op afstand blijft.
Grit schreef:waxmeltsenzo schreef:TS schrijft nergens dat zij of haar paard dit niet aankunnen, maar dat het gewoon niet fijn rijden is en dan is twee keer een half uur vrij lang.Als je paard verkeersmak is en je zelf een beetje kunt rijden zou je gewoon deel moeten kunnen nemen. Kom uit Den Haag en om daar naar het bos te komen was het ook niet anders. Inclusief tunnels waar je onder rijd net als de vrachtwagens die je daar voorbij sjeezden. Als je daar angst voor hebt hoor je m.i niet op de weg met je paard
Ik kan dat goed snappen, mijn paard blikt of bloost niet bij de grote maiskneuzers die we tegen komen, maar dat wil niet zeggen dat het ook leuk rijden is. Daarbij kan er ook ineens een haas uit het veld schieten waar je paard van kan schrikken. Ook als deze schrikreactie niet veel voorstelt, wil je dat niet tegelijk met die vrachtwagen die 2 meter langs je zit. Er is geen noemenswaardige berm of fietspad met uitwijkmogelijkheden. Het is minder ontspannend rijden, dan wanneer je lekker in het bos zit met een lange teugel en genietend van je ritje.
Voor mensen die geen bos in de buurt hebben zal dit klinken als een luxeprobleem, dan is het ritje door verkeer al het ritje op zich. Voor TS is het twee keer een half uur om bij het leuke gedeelte van de rit te komen.

).
en ik zat in stap nota benen hoppa.
)
maar dan hebben we het nog niet over jongeren op scooters gehad, wielrenners die met een afstand van een halve meter tussen jou en hem gewoon aan de bel gaan rammelen, de boeren hier, hele aardige lui hoor, maar die denken dat al de paarden hier net zo mak zijn als de ploegpaarden van vroeger, en dan heb je ook nog van die geweldige mensen, die hun lieve hondje gewoon langs de weg! loslaten en vervolgens in je paard zn staart hangt..
Raamzicht schreef:Als het vooral om tijd gaat vraag ik me af of trailer echt veel gaat helpen voor zo'n klein stukje. Is toch iedere keer inladen, rijden, parkeren uitladen. En hetzelfde nogmaals en dan trailer schoonmaken. Kost ook stiekem best even wat tijd bij elkaar. Ook tijd waarin je geconcentreerd moet zijn (en het in en uitstappen moet dan ook nog gebeuren).
Ninx schreef:Ik heb 2 paarden. Beiden zijn ze aardig bomproof. Merrie 100%, ruin kan nog wel eens een stomme actie uithalen.
Moeilijkste is het feit dat de weg smal is, het verkeer erg dramt... En duikt er ineens zo'n grasmaairobot op, of iets anders engs... En dan zit je met je kont bijna op een autospiegel...
Eigenlijk is denk ik mijn grootste frustratie de tijd die het kost.
Door drukte durf ik niet goed tempo te maken, op tempo zijn schrikreacties net iets vlotter/ groter.... en dat is rot met het verkeer.
Maar zoals iemand anders terecht zegt; als het verder op alle fronten heel erg fijn is qua stal is dat veel waard.
En dat is het.
Want ik kan alles zelf bepalen, heb veel vrijheid, de paarden hebben het goed, en ik heb een erg fijne stalgenoot.
Dus nog eens zitten dubben. Maar toch maar eens uitkijken naar een trailer.
Ik ben mijn ruin aan het trainen voor endurance, en zal toch iets moeten verzinnen als ik serieus verder wil.
Eens kijken welke spaarpot ik kapot kan meppen.
Tot die tijd maar proberen ritjes voor dag en dauw te plannen. Dank voor jullie input, wel fijn om te lezen dat meer mensen kampen met afstandsprobleempjes & verkeer!