Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Heleennn schreef:Wat een eng idee... Dat ze misschien wel 'ziek' zou kunnen zijn. Mijn moeder wil haar ook graag eens helemaal laten nakijken, maar wat enorm klote is het dat ze zich zo rot gedraagt bij de DA! Anders was een volledig onderzoek waarschijnlijk al lang gebeurd
billionache schreef:Is de osteopaat al langs geweest? Dit was mijn eerste gedachte namelijk. Je geeft aan dat je de zadelmaker hebt laten komen, maar wie weet heeft haar rug toch schade geleden onder het te smalle zadel
Ik snap er helemaal niets meer van. Het enige wat anders was is dat ze niet met de andere paarden naar buiten is gegaan. jorretje schreef:ik denk dat het een combinatie is van 2 dingen:
Enerzijds heeft het paard heeft geleerd dat zadelen gepaard gaat met pijn en heeft daarom die boze reactie aangeleerd. (weet je zeker dat het nu geen zeer meer doet? Heb je de rug laten nakijken?) Ook al doet het nu wellicht geen pijn meer, die reactie is nu aangeleerd en dat is er vaak dus niet gelijk weer uit. ze moet nu leren dat het géén pijn meer doet en die reactie niets oplevert.
Anderzijds zeg je dat het paard behoorlijk is bijgekomen, misschien voelt je paard zich nu juist zó goed voelt dat ze de kans grijpt om hoger op in de rang te komen en dit door voert naar jou toe. Ik kan je dan aanraden om flink met haar te oefenen vanaf de grond en hier eventueel les in te nemen.
Heleennn schreef:Gisteren weer gereden, ging erg goed en geen problemen gehad?Ik snap er helemaal niets meer van. Het enige wat anders was is dat ze niet met de andere paarden naar buiten is gegaan.
Heleennn schreef:Free2 schreef:Even een totaal andere soort suggestie maar ze is niet drachtig toevallig?
Nee, wij hebben geen hengsten op stal dus een ongelukje is niet snel gebeurd. Maar ik zou liegen als ik zei dat dit nog niet in me was opgekomen
jorika1986 schreef:Ipsilonka schreef:Een paard van een vriendin vertoonde een soort hengsten gedrag ineens (ook een merrie dus) Zij bleek grote cystes op de eierstokken te hebben. Die zijn operatief verwijderd en paard was weer zoals vanouds in gedrag.
Eerste waar ook ik aan dacht, cystes op de eirerstokken.