HC dressuur starten toegestaan MET beenbescherming?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:19

Sunblock zou wellicht een optie zijn, mits er geen actieve plekjes meer zijn want daar mag niets op gesmeerd worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:20

Lysander... er staat in dat pdf bestand wat er bij staat dat de uitzondering op lichtrijden/doorzitten dus is als je gekeurd wordt vanwege blijvende medische klachten. Staat keuring uitgelegd wanneer ze afwijken.. En bij beenbeschermers staat dus bij dat ze nooit afwijken.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:20

kan je dan gewoon niet alleen het winter seizoen starten? heb je ook geen last van direct zonlicht, of zeg ik nu iets heel blonds

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:21

Helaas heb je ook in de winter UV straling, zij het wel een stuk minder.

Anoniem

Re: HC dressuur starten toegestaan MET beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:22

Heb je er dan ook last van door een een binnenbak heen? Want in de winter is alles indoor natuurlijk en veel wedstrijden ook als het donker is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:22

Horseware schreef:

In een binnenbak niet :P

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:25

Liselot schreef:
Horseware schreef:

Jawel, als je doorzichtige golfplaten op het dak hebt liggen en de zon schijnt een keer fel...
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 29-10-15 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:26

Ja ook in de binnenbak is meestal wel wat uv straling. Maar als ik los rij met de sokken om en ze alleen af doe voor de proefjes zelf zou het moeten lukken. Handig is het niet want die dingen heb je niet zo 1 2 3 om en af maar het zou een optie zijn.
Desnoods start ik niet in het voorjaar en de zomer. De gezondheid van m'n paard gaat natuurlijk voor. Het zou alleen zo jammer zijn; het gaat alleen maar om een lapje stof...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:27

Liselot schreef:
Horseware schreef:

Was het maar zo! ik heb hem de afgelopen winter gestald in een binnenstal met een binnenbak en nog was daar teveel uv straling

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:42

Voorzover ik weet wordt inderdaad alleen dispensatie verleend voor medische redenen van de ruiter, niet van het paard. Voor het HC starten zou ik de vraag alvast neerleggen bij de organisatie, zodat zij dit aan de jury kunnen voorleggen.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:50

Dan zou ik dus ook van achter een raam bruin kunnen worden??? Volgens mij klopt dit niet helemaal

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:01

dresjoepie schreef:
Dan zou ik dus ook van achter een raam bruin kunnen worden??? Volgens mij klopt dit niet helemaal

Dat kan inderdaad, niet zo snel als zonder raam maar door een raam dringt wel degelijk de uv-straling door.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:06

Ik ben een aantal keer licht verbrand tijdens een lange autorit, zo jammer als je ene arm ineens rood is en de andere wit :+

Maar in de winter (nauwelijks uv-straling) door een golfplaten stukje dak, door de vacht, dan is je paard wel bizar gevoelig. Die sok is dan ook een speciale sok vermoed ik? Aangezien door normale kleding ook een deel uv-straling gaat? Sterkte met de situatie!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:07

Percy schreef:
dresjoepie schreef:

Dat kan inderdaad, niet zo snel als zonder raam maar door een raam dringt wel degelijk de uv-straling door.

Nooit geweten :o

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:26

dresjoepie schreef:

Helemaal als dat raam van plastic is zoals in een vliegtuig :+

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 18:57

Yessy schreef:
Ik ben een aantal keer licht verbrand tijdens een lange autorit, zo jammer als je ene arm ineens rood is en de andere wit :+

Maar in de winter (nauwelijks uv-straling) door een golfplaten stukje dak, door de vacht, dan is je paard wel bizar gevoelig. Die sok is dan ook een speciale sok vermoed ik? Aangezien door normale kleding ook een deel uv-straling gaat? Sterkte met de situatie!

Als de benen geheeld zijn en er is vacht op terug gegroeid is het inderdaad geen probleem in de winter. Helaas is er nog een stuk been waar de vacht nog niet op terug is en waar nog wat korstjes op zitten. Dan is door golfplaten heen inderdaad voldoende.

Klopt, het is een speciale sok.