Paard zeer onrustig op stal. Non stop rondjes draaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:50

ik snap de reacties in dit topic erg goed maar ik vind het wel een beetje overdreven en niet meegedacht.
Ik begrijp dat er geen plek is waar hij 24/7 buiten kan staan ? Bij voorkeur dus met schuilstal?

Misschien is er een stalling waar ze ``open stallen `` hebben. Alleen onderaan planken en de bovenste helft open zegmaar?
Of inderdaad misschien een groepsstal? Een optie waar elk paard een eigen paddock heeft met overkapping is misschien ook een tussenweg?

In een stal laten staan terwijl je zelf ook ziet dat hij echt bang is vind ik niet fair. Misschien kun je hier een keer iemand bij halen om te kijken waar dit in elk geval vandaan komt ?

Draait jou paard altijd of pas zodra het hooi op is ? Als er een paard weg gaat ? Als er niemand is? Staat er bijvoorbeeld een radio aan?

Misschien is het probleem dat de stallen 3x3 zijn? Misschien is er een stalling met stallen van 4,5x,4,5.

Voor de overige bokkers hier die commentaar hadden dat een paar uur op het land te weinig is?
Prima , zet ze maar de hele dag buiten. Laat ze hun spieren/ pezen kappot lopen in de modder, have fun.
Stallen doen dat niet voor niets. Ze lopen met dit weer alles kappot.
Ze gaan bij ons ook 3/4 uur naar buiten nu , we gaan richting 2/3 uur. Gewoon omdat ze dan nog in enig fatsoen door gras kunnen lopen in plaats van overal modder. |o

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:55

Montega schreef:
Weet je ik heb geen andere keus dan deze stal. Beter ga ik het niet krijgen. Ik heb niet de tijd om elke dag 2 uur te reizen voor ik bij hem ben. Als ik hem op het land had kunnen zetten had ik dat gedaan wat niet kan kan niet ! Dat is overigens ook niet de reden dat ik dit topic geopend heb.

Ja ik denk dat mij vaker zien beter voor hem is dan weg kwijnen op een landje waar hij ook niet gelukkig is. Hij loopt de hele dag buiten alleen avonden op stal

1 in mijn andere topic staat dat en 2 dat lijkt me logisch maar angst is angst

Snap niet helemaal waarom je twee uur zou moeten reizen? Weet al zo in Arnhem Noord 3 adressen waar de dieren buiten blijven. Hit actief de Maesberg, van Loenen op Schaarsbergen en bij ben even de naam kwijt maar total tuin aan de Schelmseweg. Op een brommertje is daf vanuit Els zo n 35 minuten. Hier spreekt een ervaringsdeskundige

Montega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:57

Zeker met het laatste wat je zegt eens. Miss was het probleem dat de stallen dicht waren waar hij is begonnen met draaien. Eerder deed hij dit nooit en had hij een luik. Nu kan hij ook met zijn hoofd buiten de stal en heeft hij de hele dag eten tot zijn beschikking en maatjes om zich heen. Het draaien is begonnen op nare stal (tevens de reden dat ik weggegaan ben) en een uur reizen verhuist ben van familie en vrienden. Maar ach heb niks voor mn paard over he?;)

Zolang hij anderen ziet en eten heeft is het altijd goed gegaan. Mijn gestress maakt het erger maar ben zo bang dat hem wat overkomt ..

Ik moet een uur reizen omdat ik alleen een fiets heb.. En ik niet van mijn man kan vragen of hij elke dag met de auto ga. De stallen die jij noemt zitten vol. Heb me echt wel georiënteerd

Zoe_97

Re: Paard zeer onrustig op stal. Non stop rondjes draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:08

wat wil je nu eigenlijk dat hier gezegd word? alles wat gezegd word word als niet van toepassing afgeschreven

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:14

Wij hebben hier zeven paarden op vette klei, ruim een hectare. Door het land slim in te delen kan de hoeveelheid blub beperkt worden. We hebben een bewegingsparadijs gemaakt. Met een droge paddock en een deel verhard pad. Een deel is onverhard en dus blub maar dat is voor paarden helemaal niet erg. Ruiters wel die vindenhet veel poetswerk. We werken met strookbegrazing dus elke dag een paar meter erbij en een paar meter achter ze dicht. Werkt uitstekend. Dus "ja maar klei" is gewoon flauwekul. In elke provincie weet ik wel een of meerdere buiten en of groepshuisvestingen aan ge wijzen. Maar ja dan moet de ruiter concessies doen. Ik had iemand in pension die reed twee keer per week een uur heen en een uur terug twee jaar lang omdat ze niks geschikte in haar eigen omgeving kon vinden. Respect! Meer dan voor "ja maar dan moet IK ver rijden / dan heb IK geen rijbak"

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:15

Overal zijn wel stallen te vinden waar ze 24/7 buiten kunnen zoals paddockstallen etc. Ook hier in de blubber polder zijn er enkele stallen binnen een straal van 20km waar ze dergelijke huisvestiging bieden.

Een paard wat zo overduidelijk stress aangeeft bij het op stal staan moet je gewoon niet op stal zetten is mijn mening.

Als je in je buurt geen 24/7 stal kan vinden, wat me nogal onwaarschijnlijk lijkt, doe je het beestje meer eer aan doot het of verder weg te zetten en minder te bezoeken of te verkopen aan iemand die het wel kan bieden wat het nodig heeft

Ja, klinkt niet zo aardig, maar volgens mij moet je het niet moeilijker maken dan het is

Montega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 11:24

Hij gaat absoluut niet weg. En hem 2x per week zien? Wie heeft hem dan eten??? Ik ben jaren lang door weer en wind anderhalf uur heen en anderhalf uur terug elke dag dag in dag uit naar mijn paard gefietst zodat hij elke dag naar buiten kon. Dus niet roepen dat ik niet het beste wil voor mijn ruin. Toen was ik alleen. Nu heb ik een man en een baby en gewoon geen tijd meer voor die afstanden. Heel simpel. En nee 2x per week hem zien kan niet. Wie voert hem? Wie kijkt of alles goed gaat .. Niemand! En het is eerder wel altijd goed gegaan .. Dus wie weet En tips gevraagd en ervaringen van mensen daar vraag ik om. Om niks anders.. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:27

je wilt niets aan ge oorzaak doen, wel dan heb je opties als hem vastketenen dat hij niet kn draaien etc. maar als je de oorzaak niet weghaalt blijft je paard zich ongelukkig voelen.
Je zegt hem zo goed te kennen dat dit het beste voor hem is, als dat zo was zat je niet met een nerveus en doodsbang paard...

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:32

JE PAARD GEEFT EEN DUIDELIJK SIGNAAL AF! En ja, jij doet er iets mee, het zit je niet lekker. Ook op die manier ga je er niet komen als je niet voor alternatieven open staat. Verder kijken dan je neus lang is (en dat bedoel ik niet negatief!).
Dus: Wat heb je er voor over?

Soms als je gezinsamenstelling veranderd is, dan is het tijd om daar conclusies aan te verbinden. Tuurlijk staat je paard prima als jij niet ELKE DAG er hoeft te zijn als hij afdoende buiten komt en de verzorging goed is. Het is een paard, geen baby. Laat het los als je weet dat de randvoorwaarden voor je paard goed zijn. Zorg daar voor, ego eruit. *\o/*

Bv.
-Gedragsdeskundige erbij, een goede dus, gedrag van je paard analyseren en oplossingsgericht iets bedenken.
-Paard meer afwisseling (laten) geven in buiten komen. Dat kan geregeld worden op stal. En anders onderling en anders via en op betaling. Er zijn vast mensen die een zakcentje willen bij verdienen. -----Bijrijder zoeken.
-Je paard verder weg verhuizen naar een stal waar die overdag buiten komt en in de avond binnen in een groepsstal staat. Omdat je aangeeft dat hij niet graag in de regen staat. Hij wil ook niet op stal.
Dan niet dagelijks richting stal. Ik lees dat je moet fietsen. Kan je ergens op de wachtlijst terecht voor je paard met meer buiten/afwisseling?
-Wat heb je aan een paard dat zichzelf kreupel draait in een stal.
-Stal (laten) vergroten in dubbele formaat. En ja, dat kost geld. Heb je dat er voor over en wat heb je er voor over. Maatje in de stal erbij (shetlander?)
- Slowfeeder heb je al hangen, je paard voelt zich niet veilig: oorzaak nog verder achterhalen! Den Hoek, niet reguliere circuit, bedenk wat. Bach bloesem.
- Stress op stal betekent niet alleen kans op kreupelheid, ook op bv darmverdraaiingen of andere medische dingen die kunnen verschijnen bij stress.
- Aangeven welke regio je eventueel een 24/7 alternatief zoekt met groepshuisvesting (dus overdekt in de nacht), meer uur buiten?

- Langere termijn... paard VERKOPEN naar iemand waar hij wel meer zijn stal uit komt en met soort genoten staan? Stabiele groepssamenstelling is ook belangrijk. Dus ook de plek waar zijn stal is en wie er naast hem staan bijvoorbeeld.

Sterkte, arm paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:34

Montega schreef:
Hij gaat absoluut niet weg. En hem 2x per week zien? Wie heeft hem dan eten??? Ik ben jaren lang door weer en wind anderhalf uur heen en anderhalf uur terug elke dag dag in dag uit naar mijn paard gefietst zodat hij elke dag naar buiten kon. Dus niet roepen dat ik niet het beste wil voor mijn ruin. Toen was ik alleen. Nu heb ik een man en een baby en gewoon geen tijd meer voor die afstanden. Heel simpel. En nee 2x per week hem zien kan niet. Wie voert hem? Wie kijkt of alles goed gaat .. Niemand! En het is eerder wel altijd goed gegaan .. Dus wie weet En tips gevraagd en ervaringen van mensen daar vraag ik om. Om niks anders.. :)

Je stalhoudster

Ik heb 3 kinderen en een fulltime baan en kan dus ook maar 3 a 4x per week naar haar toe. Maar mijn stalhoudster checkt elke dag meerdere keren hoe het met alle dieren gaat.
Ik zit in het lastigste paardengebied van Nederland ( Amsterdam ... vorig verhuisd uit een top paardengebied ) en zelfs hier kan het gewoon.

Goede adviezen van Willekes.

Nee makkelijk is het niet natuurlijk. Maar als je paard dit nodig heeft, heb je toch weinig keus ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-15 11:36, in het totaal 2 keer bewerkt

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:34

Jemig wat een hoop onaardige reacties. Laten we er gewoon even van uit gaan dat we niet alle ins en outs hebben. Daarnaast staat het paard nog niet eens op de desbetreffende stalling en is het dus nog maar de vraag of hij inderdaad zo gaat stressen.

TS; neem gewoon de juiste voorzorgsmaatregelen in acht. Je hebt de staleigenaar op de hoogte gesteld, er komt een paard naast te staan en paard krijgt een slow feeder (en daarmee 24/7 ruwvoer?). Tevens een luik en voldoende beweging overdag?
Nou en als je dat dan allemaal klaar hebt, wat je volgens mij ook allemaal al hebt. Dan kan je je paardje over verhuizen en eerst maar eens zien of hij dan echt zo gaat stressen.

Doet ie het dan weer? Ja dan moet je kijken naareen andere stalling/de mogelijkheden voor jezelf om een scooter aan te schaffen zodst je wst stalling betreft wat verder kan gaan kijken. Of overwegen je paard naar iemand te verkopen die wel 24/7 weidegang of uitloop kan bieden. Maar dat laatste is allemaal dan pas aan de orde en nu niet.

Ik vind het goed van je dat je er zo mee bezig bent en erover na denkt. En er worden argumenten gegeven die zeker tot nadenken aanzetten, dat is goed. Maar om gelijk te roepen dat TS niet om het welzijn van het paard denkt maar alleen aan zichzelf vind ik klinklare onzin en vooruitlopen op zaken waar je maar de helft vanaf weet.

En over dat van die kleigrond. Besef je wel dat kleigrond bij de ene een dikkere laag klei is dan bij de andere. Dus om nou te zeggen ik heb ook kleigrond en hier gaat het prima is een vrij loos argument. Ik ben het wel met je eens dat je met de juiste hoeveelheid land en strookbegrazing een hoop kan winnen maar niet elke stal heeft zoveel weidegang zeker in de buurt van de stad niet. Het zou alleen fijn zijn als die stallen dan alternatieven bieden door een goed aangelegde all year round dry paddock.

TS succes ermee en ben benieuwd hoe hij het op zijn nieuwe stal doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:41

WM_ Dat steeds verhuizen is ook heel stressvol voor een paard , en maakt soms dat bij een dier dat stereotiep gedrag vertoond dit gedrag verergert.

- Ik zou gelijk een goede stalling proberen te regelen.
- Jezelf idd op wachtlijsten zetten, en soms helpt het om je situatie voor te leggen.
- Een tweede auto aanschaffen , of als je geen rijbewijs hebt , een scooter dat maakt dat je verder weg kan staan
- Zoals al eerder gezegd, gedragsdeskundige erbij ( al vermoed ik dat de oorzaak gewoon wel helder is, die geef je zelf al aan )
- Desnoods je paard een tijdje laten staan waar hij nu is

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:51

Als eerste ervoor zorgen dat hij ONBEPERKT hooi heeft snachts. Dat hij dan 'dik' wordt (vaak is het een hooibuikje) moet je dan maar voor lief nemen of voor ander hooi zorgen zodat hij wel rustig blijft. En nooit alleen op stal zetten, zorgen dat hij naast een goed vriendje komt te staan etc etc. Mijn merrie wordt ook onrustig van teveel op stal staan, en raakt in de stress zodra ze in een dichte stal komt. Gelukkig heb je dat al geregeld dat hij een luik heeft zodat hij de boel in de gaten kan houden en zijn kop naar buiten kan steken.

Maar verder is het misschien niet leuk om te horen, maar echt, een plek waar hij langer buiten kan blijven (dag en nacht) zou zoveel beter zijn voor zo'n paard... hij houdt niet van regen; een dekentje helpt ook niet? Klein afdakje waar hij zijn kop onder kan steken als het giet? Hoe groot is hij? Mijn paard blijft ook zo lang mogelijk buiten, en die wordt echt PISSED van teveel regen of wind. Maar ja, ze wordt ook boos van langer op stal staan :+ En dan kies ik toch voor buiten, zoveel gezonder voor het paard, en daar blijft ze wel rustiger en loopt ze zichzelf niet kapot.

Zijn er echt geen stallen in de buurt die die mogelijkheid bieden? Ik blijf mij daarover verbazen dat het nog zo schaars is zulke stallen.... Super zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:58

Hij houdt niet van regen maar gaat er ook echt niet dood aan dus lekker naar buiten met dat paard. Een duidelijker signaal kun je bijna niet krijgen. Desnoods een regendeken op.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-15 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Montega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 12:03

Nou nou beste horse whispers hier. Jullie weten van een afstand goed in de schatten hoe MIJN paard in elkaar zit en wat goed voor hem is. Bijzondere gave dames ;) .. En dan nog durven zeggen dat ik niet het beste voor hem wil. Nee er wordt niet gevoerd door de stalhouder daar .. Wm en tancedra bedankt voor jullie wel nuttige opmerkingen. God God wat jammer toch weer dat mensen denken alles te weten .. Ach ja ieder zo zijn tekort koming. Een auto erbij? Als jij hem betaald graag.. Nogmaals omdat ik het idee heb dat mensen niet lezen en wel roepen ik ben nu niet meer alleen en heb nu een man met wie ik dingen af moet stemmen. Nee hij wil niet verhuizen voor mijn paard en een tweede auto komt er niet. En daarbij moet ik nu ook tijd maken voor mijn baby en man!! En roepen dat mijn paard ongelukkig is? Jullie durven .. Dan heb ik het gewoon met je te doen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:06

Maar is je paard dan wel gelukkig als hij op stal staat? Nee toch? Sta je al ingeschreven bij stallen die wel 24/7 rondscharrelen aanbieden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:09

Zeg, van jou kant mogen de reacties ook beduidend minder. >;)
Jij omschrijft een paard met een stereotype gedrag, het is nog niet zeker of hij het op zijn nieuwe stal ook gaat doen, maar eenmaal aanwezig is helaas wel eenmaal aanwezig als soortgelijke oude condities weer terugkeren.

Als hij het weer gaat doen, en die kans is reëel gezien zijn verleden, dan moet je imo wel voor je paard kiezen hoe graag jij die keuze niet zou willen maken. Je moet imo niet koste wat kost een paard bij je houden wat letterlijk tegen je schreeuwt dat dit zo niet langer door kan gaan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:25

Hoe vet wil je de klei hebben? Het water achter de dijk hier staat zeker een paar meter hoger dan ons land. Ergens op 30 m diepte misschien een zandplaat? De rest klei klei klei.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:36

Je zegt:
Doordat ik getrouwd ben en dus ergens anders woon moet Mijn paard ook weer mee.

En in je andere topic zeg je:
Eerder oefenen had geen zin omdat ik deze week onverwacht pas weet dat ik weg moet.

Neem aan dat je niet over 1 nachtje slapen getrouwd bent en een kind heb gekregen? Neem dus aan dat het gesprek over paardlief al eerder heeft plaatsgevonden?
Daarnaast mijn vraag: Als enkel het trouwen niet de doorslag geeft voor de verhuizing van paard, waarom weet je het pas onverwacht? Einde contract van het land wat je huurt o.i.d.? Wat is precies de reden?

Mag ik verder vragen waarom je niet eerder bent begonnen met trailerladen?
(Lijkt me opzich wel logisch, wat als je paard met spoed naar een kliniek moet, wou je hem er met een trekker heen slepen?)
En waarom niet eerder wezen zoeken naar een stal die wel past bij je paard?

Je zegt ook in je OP:
Daarna heb ik hem op een stal gehad waar hij dus is begonnen met draaien als een malle ondanks hij buiten kwam overdag.

Hij vond deze stalling duidelijk niet prettig wat resulteerde in dit gedrag. Hoe lang heeft hij hier gestaan? Misschien had hij nog geen vriendjes, of kreeg hij ander voer wat hij niet fijn vond.

Maar wie zegt dat hij zijn aankomende stalling ook niet prettig vind? Ik snap wel dat je er bang voor bent en een oplossing voor je paard zoekt, maar heb je hem wel genoeg tijd gegeven om te wennen op de vorige plek?

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:38

Nou zeg Montega, ik probeer je alleen maar te helpen. Correctie, ik probeer je paard te helpen. Het is een openbaar forum, dus iedereen kan en mag reageren. Haal er alsjeblieft voor jezelf de beste opties uit. Er zijn er genoeg gegeven. En nee, niemand praat je een auto aan. Het is juist goed dat je bepaalde randvoorwaarden voor je paard en jezelf in ogenschouw neemt. Neemt niet weg dat het niet makkelijk is om bepaalde beslissingen te nemen of e.e.a. uit handen te geven. Je zit momenteel in een vicieuze cirkel, ''doem''denken (dat bedoel ik niet aanvallend!), waardoor je voor mijn gevoel e.e.a. niet helemaal overziet. Het feit dat je paard stress heeft, geeft jou ook stress. Zorg voor een gepaste oplossing voor je stressvolle paard en jij krijgt ook minder stress en oplossing en rust. Ik noem maar wat. Het is maar net vanuit welk perspectief je iets wil zien en kan zien. Wij kunnen dat online niet allemaal zo inschatten :j
{:} Love your horse, love your soul. Ik hoop dat je in het belang van je paard (en daarmee dus ook JEZELF uiteindelijk) een gepaste oplossing zal vinden. Arm paard, betekent dus ook, arme jij. Jij zit met de zorgen.

Blijkbaar past de huidige stal wellicht niet zo goed bij je huidige levenswijze en ook niet bij je paard? Trek je eigen conclusie. Het is jouw paard, jouw verantwoordelijkheid, jouw leven. Niet die van ons. De mensen doen hier moeite om e.e.a. aan te dragen. Zie het alsjeblieft niet allemaal negatief, ook al wordt iets soms niet zo positief geformuleerd. Bedenk hoe je iets anders zou kunnen bekijken. Dat noemen ze zo iets als omdenken. *\o/*

Feit dat er niet gevoerd wordt, etc. Dat is ook al bijna niet te combineren met een gezin. En met recht dat je er voor je gezin wilt zijn, jij slaapt ook beter als je paard niet rustig rondjes in zijn stal staat te draaien. Dan heb je quality focus op je paard, zonder je zorgen te maken. Straks is je paard weer kreupel, koliek of e.d. en wat dan. Hoeveel verder van huis ben je dan? Einde verhaal is dan een doemscenario, maar wel ook ''rust''. Wees dat alsjeblieft voor jezelf, je verdriet en je paard voor.

Kies er uiteindelijk dan bv voor (noem maar wat) om maar 3 of 4x per week naar een stal te gaan waar je paard voldoende buiten staat, sociale vrienden heeft, socialisatie, voldoende ruwvoer of welke basisbehoeftes ook nodig zijn. Dan heb jij je rust en heeft je paard ook rust. Iets met balans. Iets triggert je paard, sterkte met uitzoeken. :(:)

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:42

PS Het kost tijd voor een paard om te socialiseren, zijn stek te vinden, zijn socialisatie proces heeft ook tijd nodig. Dat kan je ondersteunen door daar tijd in de steken, andere stalgenoten erbij te betrekken. Leer je gelijk mensen kennen, komt je paard misschien met elkaar onderling meer buiten, meer aandacht, minder zorgen. Dat kunnen wij niet beoordelen. En als je die tijd niet hebt in combinatie met een gezin, wat ik mij kan voorstellen, besteed het uit of neem alsjeblieft een andere (niet leuke voor jou) beslissing. WEL BETER VOOR JE PAARD. Wat staat er voorop?
Misschien in de tussentijd met zoeken naar een oplossing eerst zorgen dat je paard minder stress ervaart en dus niet vastbinden aan een halstertouw in stal, wat mensen ook nog eventueel als oplossing tegen het lopen kunnen geven. Stress is ook maagzweren en weet ik veel wat. Misschien dus iets tegen stress en iets tegen maagvulling voor nu (druppels, Bach, StreZZ druppels van Phytonics), you name it. Genoeg tips hier, tijd voor actie. De bal ligt uiteindelijk bij jezelf. Ga jezelf niet lopen verdedigen hier, je doet het toch ''nooit goed'' voor iedereen. Liever je paard pleasen in het vinden van een voor jullie beide beste oplossing. Dat is nu niet het geval.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:51

Heel vervelende situatie. Ik weet hoe vervelend dit is want een van mijn paarden heeft dit ook. Zij stond in de winter op een stal met uitloopje maar als ze in het najaar van het land af moest begon de ellende. Gelukkig was dit na enkele dagen wel over. Ook in het voorjaar als de dagen langer werden begon de onrust weer. Gelukkig heb ik haar nu thuis met 24/7 paddock en schuilmogelijkheid dus is het probleem verholpen. Ik heb 3 paarden maar 2 boxen :+ Ik weet dat ik haar ongelukkig maak door in een stal op te sluiten.

Anyway in jouw geval zou ik toch, hoe lastig het ook is, verder zoeken naar een andere stalling. Je paard wordt hier ongelukkig (en loopt risico op blessures) en dat is toch ook het laatste wat jij wil? Dan doe je er denk beter aan om bij wijze van spreken niet dagelijks te gaan vanwege langere reistijd, maar dan heb je tenminste wel een gelukkig paard.

Hoe moeilijk het ook is, ik zou toch kijken naar andere mogelijkheden waar hij wel 24/7 buiten kan staan. En dan kijken hoe dit voor jezelf in te regelen is; niet meer dagelijks gaan, brommer aanschaffen, openbaar vervoer etc.

Montega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 13:30

Hij staat nu te ver en in het donker kan ik helemaal niet bij hem. Ik mis hem vreselijk Dit was een nood oplossing. Ik weet niet hoe hij nu op stal gaat reageren maar ben gewoon bang dat hij rondjes gaat draaien. Miss wel miss niet. De Klopt ik ga deze week onverwacht weg omdat ik en hem dichterbij wil hebben en omdat de wei opgedoekt wordt. Goed bedoelde reacties kan ik waarderen en ben ik dankbaar voor. Reacties als je paard is ongelukkig en je moet hem verkopen dus absoluut niet!!!! Op een weiland ergens wordt er niet dagelijks naar hem om gekeken en wordt er niet gevoerd dus ja ik moet elke dag gaan dan. Ik heb me echt wel georiënteerd!! Ik ben weg gegaan waar dit gedrag is begonnen voor hem. Niet voor mezelf. Alles achter gelaten en zelfs werk gezocht bij hem in de buurt. Alles voor hem. Deze stal heeft nogmaals een luik vriendjes en dagelijkse weidegang. En 24/7 wat te eten. Dus idd eerst dat afwachten.. Daarom vroeg ik om ervaringen van mensen met paarden als de mijne..
Laatst bijgewerkt door Montega op 27-10-15 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:30

TS, je roept alleen maar dat niets mogelijk is en dat je het beste met je paard voorhebt. Ernaar handelen doe je niet, en als er goede adviezen worden gegeven, schiet je ze stuk voor stuk af en bent ook nog eens beledigd.
Ik haak af hier :evaw:

Montega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 13:33

Dag Dorien :)