trailer piept en remt heel snel mee.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:15

Ik krijg het gevoel dat dat bedrijf zat te azen op een inruiler die jij na hun verhaal maar wat te graag kwijt wilt voor een veel te lage prijs en flink bijbetalen op een andere trailer van hun..............

Snap dat de verkoper hem voor je wil repareren want zo rampzalig is het allemaal niet.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 12:46

Tja, dat is wat er tegen mij gezegd is. Meer of minder kan ik er niet van maken.
Heb de trailer maandag weggebracht naar de verkoper, en gevraagd of ze (van de witte smid) van het nakijken even iets op papier wilden zetten van hun bevindingen.
Nakijken hebben ze overigens geen kosten voor berekend :)

Dit is uiteindelijk wat ze letterlijk op papier hebben gezet:

- de kop zit speling op.
- oploopdemper is niet helemaal in orde en zou gecontroleerd moeten worden.
-Remmen, remvoering en remkabels moeten vervangen worden en de remmen schoonmaken.

Daarnaast zijn de banden niet goed meer, maar dit was bekend.

Aan de telefoon lieten ze t allemaal veel ernstiger overkomen, misschien onderschat ik dit, maar t lijkt mee te vallen.

Ik heb er qua electra en remsystemen enz gewoon weinig verstand van.
Ik weet redelijk hoe ik rotte plekken moet opzoeken als ze er zijn, en ik weet hoe ik t ding moet aan en af koppelen en hoe ik ermee moet rijden. Maar daar stopt mijn kennis.

Ik hoopte eerlijk gezegd al dat je misschien nog zou reageren ikke.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:58

Dott schreef:
Tja, dat is wat er tegen mij gezegd is. Meer of minder kan ik er niet van maken.
Heb de trailer maandag weggebracht naar de verkoper, en gevraagd of ze (van de witte smid) van het nakijken even iets op papier wilden zetten van hun bevindingen.
Nakijken hebben ze overigens geen kosten voor berekend :)

Dit is uiteindelijk wat ze letterlijk op papier hebben gezet:

- de kop zit speling op.
- oploopdemper is niet helemaal in orde en zou gecontroleerd moeten worden.
-Remmen, remvoering en remkabels moeten vervangen worden en de remmen schoonmaken.

Daarnaast zijn de banden niet goed meer, maar dit was bekend.

Aan de telefoon lieten ze t allemaal veel ernstiger overkomen, misschien onderschat ik dit, maar t lijkt mee te vallen.

Ik heb er qua electra en remsystemen enz gewoon weinig verstand van.
Ik weet redelijk hoe ik rotte plekken moet opzoeken als ze er zijn, en ik weet hoe ik t ding moet aan en af koppelen en hoe ik ermee moet rijden. Maar daar stopt mijn kennis.

Ik hoopte eerlijk gezegd al dat je misschien nog zou reageren ikke.

Banden is onderhoud en bovendien simpel vast te stellen zoals je aangeeft (ter lering voor meelezers)
Remvoeringen (de trommels) gaan niet zomaar stuk. Lekker laten zitten dus, tenzij ze met specs erbij aantonen dat de trommels te dun zijn.

Remschoenen zijn feitelijk ook onderhoud maar hebben een lange levensduur. Kan dus wel in combi met gegeven klachten dat ze slecht zijn maar dan ook alles vervangen en niet van een of twee wielen of zo.
Remkabels vervangen kan nuttig zijn als de buitenmantel beschadigd is (vastrotten) maar verder is er eigenlijk geen reden om die te vervangen. Mijn kabels zijn nu 12 jaar oud maar nog in prima staat.
Remmen schoon maken is b*llshit. Een doekje over de ankerplaat als de trommel er toch vanaf is en klaar.

Heel eerlijk? Ik ben niet onder de indruk. Als een handig persoon zich boos maakt, zit het er binnen een dag onder.

Dott

Re: trailer piept en remt heel snel mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 14:05

Banden wisten we inderdaad zelf ook, die zijn gewoon aan vervanging toe (droogtescheuren) maar zijn we nog niet aan toe gekomen.
Mijn trailer is origineel van '91 dus ik gok dat het remsysteem ed er nog origineel onder zit.
Het rechter achterwiel is me ooit een keer vastgeslagen, dit is al een hele tijd geleden, heb verder nooit wat gemerkt tot een paar weken terug.

Ik heb er zelf niet genoeg verstand van, daarom het ook uitbesteed. Jammer dat ze me dan zo te horen een oor aan willen naaien.
Ze waren ook erg verbaasd dat ik de trailer op kwam halen zonder er iets aan te laten doen.

Maar goed, ik zal vandaag de verkoper eens vragen wanneer ik de trailer weer op kan halen, en wat ie eraan gedaan heeft/heeft kunnen vinden.
Ik hoop maar dat alles straks wel in orde is, maar wat ik van dit verhaal begrijp moet ik dus iig niet terug gaan naar de witte smid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:26

Ze hebben het naar jou in ieder geval veel rampzaliger en bombastischer gebracht dan het is en ze door hebben gegeven aan de verkoper.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 14:40

Dat is een ding wat zeker is. Zoals hun het brachten had ik t gevoel dat ie staatsgevaarlijk was en haast rijp voor de schroothoop :')

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:56

Als ik het goed begrijp zijn de problemen ontstaan nadat je "ruig" door het weiland bent gereden. De problemen die je omschrijft lijkt erg op een defecte stootdemper. Dat is een onderdeel wat in de oplooprem zit en gaat wel vaker stuk. Het is vrij eenvoudig te repareren.

Verder wil ik je adviseren om de trailer bij een erkend BOVAG bedrijf te laten keuren / repareren. De trailer wordt dan op een groot aantal punten gecontroleerd en je krijg hier een rapport van met een overzicht van de noodzakelijk reparaties en de kosten hiervoor. Ook krijg je 3 mnd BOVAG garantie op de reparatie.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 00:12

ik heb de problemen idd erna gemerkt, maar wil niet per se zeggen dat het daarmee te maken heeft gehad.
Dank je voor je advies.

Ik kan de trailer woensdag weer ophalen.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:50

Dat remmen reinigingen in dit geval onzin ben ik het niet mee eens. Als remmen niet goed vrij komen doordat de kabels of de spreiders niet soepel meer lopen komt er extra slijpsel van de voeringen in de trommels. Hierdoor kunnen de spreiders en de terugrij automaat ook vast gaan zitten. Reinigen is dan wel degelijk een must. Soms kan dit volstaan met een blaaspistool maar ik heb ze ook meegemaakt dat echt alles los moest om het weer gangbaar te krijgen.
Wat betreft de stootdemper. Deze was niet al te best meer. Voor mij is hij OF goed OF defect, en daartussenin zit niks.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 21:51

Kleine update.

De remdemper was niet goed meer, deze is vervangen voor een nieuwe.
Remschoen aan 1 kant is vernieuwd, was slecht en daardoor kon het wiel vastslaan.
Aan de andere kant was nog redelijk maar kon ie vervangen als ik dat wilde, dus dat heb ik maar laten doen.
Koppeling is ook vervangen.

Tot zo ver wat ik nu weet.