Chaps of laarzen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carnivoria

Re: Chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:48

Persoonlijk zweer ik bij leren laarzen. Maar als je net begint, is dat wat te veel van het goede, haha.

Toen ik nog op een manege reed, heb ik vooral met chaps en jodhpurs gereden. Vond het totaal niet fijn om met rubberen laarzen te rijden.

Qua prijs zal het niet veel verschillen denk ik. Je hebt van beide goedkope vormen. :)

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:25

Ik heb rubberen laarzen en vind het prima, maar ik ben ook niet anders gewend haha. Mijn vriendin heeft wel chaps met jodhpurs en die mocht ik een keer lenen, dat vind ik wel echt stukken beter zitten hoor! Ik heb nu dus ook voor de kerst chaps met jodhpurs gevraagd haha :Y) Maar ik denk dat het heel verschillend is, maar als je moet kiezen tussen rubberen laarzen en chaps zou ik voor de chaps gaan

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:53

Ik denk dat dit er heel hard van afhangt wat jij het beste vind zitten.
Ga zeker eens passen en je hebt in allebei verschillende modellen, sommige gaan comfortabeler zitten en sommige ga je ook gewoon mooier vinden. Ik vind het het fijnste om met laarzen te rijden en aangezien ik wedstrijden rijd en ik deze ook gewoon fijner vind zitten heb ik Deniro laarzen en die gaan wel duurder zijn dan chaps met jodhpurs ( tenminste daar ga ik wel vanuit ) maar rubberlaarzen gaan goedkoper zijn, maar zitten vind ik veel minder goed. Ik moet mijn botten ook altijd op maat laten maken omdat ik een vervelende voet/ been heb want mijn enkel is te smal in verhouding met de lengte van mijn onderbeen, grootte van mijn voet en de breedte van mijn kuiten ( zijn spieren ;) ) Ik vind het ook gewoon handiger als ze op maat gemaakt zijn want dan ben je meestal wel zeker dat ze passen, maar ik denk dat dit voor een gewoon lesje niet echt noodzakelijk is.
Zoals ik dus al zei hangt het er vanaf wat jij fijn vind.