Wat te doen met de paarden bij verhuizing naar Curacao

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:58

In welke omgeving zoek je iemand? Ik weet er iemand voor die echt heel goed voor het paard zou zijn. Heeft zelf Z springen en M2 dressuur gereden. Ze rijd nu paarden voor anderen omdat ze momenteel geen eigen paard kan betalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:00

Je hebt natuurlijk ook al genoeg met Iwan meegemaakt en voor hem gedaan en er zijn vast wel eerlijke en goede verzorgers en ruiters te vinden. Misschien eens op de stal waar je nu staat rondvragen/kijken. Soms ligt de oplossing vlak voor je voeten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:02

Is er niet iemand op je huidige stal die dat voor je kam doen?

Stalgenoten kennen jouw paard en jou dus
mooie sociale controle

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:04

Wauw, dat zal een moeilijke beslissing worden, mocht de verhuizing natuurlijk door gaan.
Ik zou zeker een proefperiode inplannen terwijl jij nog in Nederland bent. Mochten er dan vragen komen of twijfels, dan is er nog niks aan de hand.

Wel denk ik dat er genoeg mensen zijn die heel graag Iwan zouden op willen vangen! Ik heb helaas niet de kunde om het paard op niveau te rijden, maar als ik dat kon zou ik zeker een gesprek met je aan gaan. Wellicht zijn er bokkers, stalgenoten of mensen in jouw omgeving die de kunde wel hebben en die je vertrouwd. Ook geloof ik wel dat er iets voor het oudere paard te vinden is.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 16:09

Bij ons op stal is niemand die het kan doen. Helaas ik had ze het liefste daar gelaten. Zeker gezien de controle die er dan is. Maar goed wie weet vind ik iemand in de buurt die het wil doen.
Een Z ruiter hoeft helemaal niet. Al gaan ze er 3 jaar alleen maar naar kijken, ook prima. Ik wil gewoon dat ze aandacht krijgen. Deken op als het regent enz. Onnie heeft pollenallergie dus die moet in de zomer altijd een vliegenkap op. Iwan kan iemand nog veel leren en is daar braaf genoeg voor dus dat zou ik ook al leuk vinden. Die wissels springt hij over 3 jaar vast nog wel en anders maar niet. Ik wil gewoon 2 blije paarden, die bij elkaar blijven. Onnie heb ik al 16 jaar en Iwan al 12 jaar. Zo lang staan ze ook al samen. Uit elkaar halen is dus ook niet een optie.
Laatst bijgewerkt door Puppetje op 18-10-15 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Puppetje

Re: Wat te doen met de paarden bij verhuizing naar Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 16:10

Onnie mag ook niet ontbreken
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:13

Dat is een lastige keuze zeg! Jemig, ik vind 3 jaar zonder je paarden toch wel veel. Vooral als je al aangeeft hoeveel je om ze geeft. Ik zou het niet kunnen. Maar je paard is welkom hier op stal. Bos, duinen en wedstrijden en veel liefde zijn hier aanwezig :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:14

erg leuke beestjes! Zou ze graag verzorgen de komende jaren!

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:17

ik beb ook een tijd opzoek geweest naar een bruikleen paard. Deze vond ik uiteindelijk ook en toen die vrouw kwam kijken op de stal waar hij dan zou komen werd er door de eigenaren van de pensionstal ook gezegd dat zij t in de gaten zouden houden. Helaas wou ze uiteindelijk dr paard toch zelf houden dus ging het niet door maar zoiets kun je natuurlijk ook afspreken. Heb ook al gezien dat een paard op een manege gestald werd een verzorgster kreeg maar onder controle stond van de manege eigenaresse. Zo heb je toch wat meer controle.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:20

Pff moeilijk hoor. Op zich als je ze die drie jaar kan betalen en je zorg kan uitbesteden dan vind ik dat een goede optie. Alleen wie kan je voldoende vertrouwen om de zorg aan over te laten. Verzorgster zou ik niet doen. Zou voor mij de minst betrouwbare optie zijn. Ik heb te veel om mij heen gezien, wat betreft verzorgsters. Je geeft je paard en ze beloven gouden bergen. Maar uiteindelijk komt er weinig van terecht. Er kan zoveel veranderen in drie jaar tijd. Een verzorgster kan nu van alles zeggen, maar volgende maand kan alles anders zijn.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 16:23

Dat is mijn grootste angst. Ik moet iemand echt 100% kunnen vertrouwen.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:33

Lijkt me inderdaad een hele moeilijke beslissing. Ik heb destijds een paard overgenomen die ik in eerste instantie in bruikleen had. En wat een geweldig paard is ze geworden. En wat hebben we al veel meegemaakt. Je mag ze altijd hier zetten. Ik houd graag een oogje in het zeil voor je. Denk alleen dat het misschien wat uit de slag ligt. Ze zullen lekker veel aandacht krijgen. En uiteraard dezelfde behandeling krijgen als die van mij. Is maar net wat jij zelf wilt!
Ik vind je keuze trouwens wel heel moedig en zeker voor 3 jaar! Ik heb al moeite mijn paard 1 week overlaten aan andere.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:37

Is er niemand van je paardenvrienden die je de zorg kan toe vertrouwen om de komende 3 jaar voor ze te verzorgen of een stalgenoot die een betrouwbaar iemand kent die voor de paarden kan "zorgen" zodat ze toch daar op stal kunnen blijven zodat er controle blijft. Wilt de stalhouder de zorg niet op zich nemen aangezien je toch zelf de kosten wilt blijven dragen. Moeilijke beslissing hoor! Ik vind het al lastig om de zorg voor een dag uit handen te geven.. wat een knappe paarden heb je!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:16

Van mij mag je ze zo komen brengen haha.
eigen paard in december verkocht, en mis het paarden gebeuren nu wel.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:34

Wauw! Dat zou toch gigantische mooie kans zijn als verzorgster zijnde. Je zou ze zo hier op een stal mogen zetten maar heb helaas al bijna 6 jaar niks met paarden gedaan doordat ik kids heb gekregen.

Maar ik zou zeker wel elke 2 weken of 4 weken iemand van je familie even laten kijken, ook vooral omdat je helaas een niet zo goede ervaring hebt gehad.
Verder ook gewoon simpele dingen op papier. Bijv geen manen kort knippen, wie betaald als er wat gebeurd met het zadel, spullen voor het paard, dierenarts kosten door fout van verzorger, dierenarts kosten door paard zelf omdat hij zich verstapte op de wei, hoeveel uren minimaal op de wei, etc etc..

Heel veel succes met je keuze! En veel plezier in Curaçao als het zover is

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:52

Puppetje schreef:
Dat is mijn grootste angst. Ik moet iemand echt 100% kunnen vertrouwen.

Ik ken een hele betrouwbare dame, onze staleigenaresse, die ook vaak 'projecten' aanneemt of mensen even het vele werk uit handen neemt van een speciale behandeling oid als ze zelf geen tijd hebben. Of ze tijd heeft voor de verzorging voor de komende 3 jaar weet ik niet. Jouw paard zou het bij haar wel echt fantastisch hebben.

Je mag mij altijd een Pb sturen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:06

Ik zelf zou dan ervoor kiezen in NL te blijven en af en toe naar je vriend te gaan vliegen wanneer mogelijk.

Maar ik begrijp dat de vliegreizen niet goedkoop zijn naar Curacao (vernam ik van een collega, haar man komt er vandaan).

Moeilijk dit! ik hoop dat je eruit komt en een fijne goede oplossing voor krijgt, maar niet verkopen he, daar ga je spijt van krijgen als ik het zo lees.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-10-15 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:07

tjady schreef:
Pff moeilijk hoor. Op zich als je ze die drie jaar kan betalen en je zorg kan uitbesteden dan vind ik dat een goede optie. Alleen wie kan je voldoende vertrouwen om de zorg aan over te laten. Verzorgster zou ik niet doen. Zou voor mij de minst betrouwbare optie zijn. Ik heb te veel om mij heen gezien, wat betreft verzorgsters. Je geeft je paard en ze beloven gouden bergen. Maar uiteindelijk komt er weinig van terecht. Er kan zoveel veranderen in drie jaar tijd. Een verzorgster kan nu van alles zeggen, maar volgende maand kan alles anders zijn.

Welke optie geef je dan nog? Ik vind dat je kort door de bocht gaat, ik ken genoeg zeer trouwe verzorgsters....andersom ken ik ook eigenaren die zich in mijn ogen kapot moeten schamen omdat ze slecht voor hun beest zorgen.. Ik ben ook een 'verzorgster' en heb de paarden die aan mij werden toevertrouwd altijd tot hun dood verzorgd. Ik heb jaren voor een paard gezorgd waarvan de eigenaresse in het buitenland zat, na terugkomst is ze verhuisd en heeft uiteraard haar paard meegenomen. Dat was op z'n zachtst gezegd heel moeilijk, maar juist die betrokkenheid maakt denk ik een goede verzorger...het is het enige paard waar ik niet tot z'n dood voor gezorgd heb.. -O- maar de eigenaar is een goede vriendin van mij, dus die praat me regelmatig bij
Ik zorg nu voor een 9 jarige Fries en en 23jarige kwpn'er die ook samen blijven en staan, het hadden die van jou wel kunnen zijn. :D Als de eigenaren in het buitenland zijn heb ik de fulltime zorg en ben ik het die de beslissingen neemt over gezondheidszaken of andere dringende zaken. Ondertussen alweer zes jaar...
Vertrouwen moet groeien, dus mocht dit allemaal doorgaan, start je zoektocht ruim op tijd en stel een duidelijk contract op waarin je letterlijk alles vastlegd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:11

@Pallatin, ik vind niet dat tjady kort door de bocht gaat, ook ik zie om mij heen dingen............je kan gewoon niet altijd erop vertrouwen dat het goed gaat, laat staan 3 jaren en uit het zicht van de eigenaar en dat is heel moeilijk.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:37

ik snap dat heel goed....de kneep zit m erin om iemand te vinden die te vertrouwen is en het ook waar kan maken...maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat je tussen alle paardenmensen net zoveel kans maakt met een 'verzorgster' als een leaser, staleigenaar, ruiter of wat dan ook., niemand kan je garanderen dat het drie jaar goed gaat, de ts zelf ook niet, wat als haar iets overkomt of iets wezenlijks in de financiën verandert, want ook dat kan iedereen gebeuren....mooie praatjes kun je overal wel vinden in de paardenwereld en bij alle opties zijn de paarden uit je zicht, want de eigenaar zelf zit in Curaçao...
Echt hoor ik vind het een duivels dilemma en zou niet met ts willen ruilen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:59

Wat leuk, ik herken je nog van Cavaletti forum jaren terug...
Curacao, wat een prachtige ervaring om daar heen te kunnen voor 3 jaar! Daar had ik niet lang over hoeven denken. Ik kan me goed voorstellen dat je wel over je paarden in zit. Het is niet makkelijk je paarden in Nederland achter te laten, meenemen is inderdaad geen optie.
Ik hoop dat je een betrouwbaar persoon of stal voor ze kunt vinden. Je had ze met alle liefde bij me mogen brengen maar helaas woon ik niet meer in Nederland. Succes met het maken van de juiste beslissing.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:21

VVDD—> TAO

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:27

Pallatin schreef:
ik snap dat heel goed....de kneep zit m erin om iemand te vinden die te vertrouwen is en het ook waar kan maken...maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat je tussen alle paardenmensen net zoveel kans maakt met een 'verzorgster' als een leaser, staleigenaar, ruiter of wat dan ook., niemand kan je garanderen dat het drie jaar goed gaat, de ts zelf ook niet, wat als haar iets overkomt of iets wezenlijks in de financiën verandert, want ook dat kan iedereen gebeuren....mooie praatjes kun je overal wel vinden in de paardenwereld en bij alle opties zijn de paarden uit je zicht, want de eigenaar zelf zit in Curaçao...
Echt hoor ik vind het een duivels dilemma en zou niet met ts willen ruilen

Het is heel lastig om de juiste persoon tegen te komen die het doet en 100 eerlijk/ betrouwbaar zijn, 3 jaar lang. Daar moet je niet te licht/ makkelijk over gaan denken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:34

ik zou ze liefst samen ergens plaatsen waar ze niet gereden worden, maar enkel verzorgd. de meeste mensen zien dit gewoon als een gratis kans een mooi en goed paard te rijden en nemen misschien omdat het moet je oudje erbij, maar wie zegt dat ze hem niet verkloten?

ik ken genoeg z ruiters die nog niet naar mijn paard mogen kijken zelfs. En al die aardige aanbieders hier hebben het meest alleen maar over je knappe paard en niet over je oudje die je waarschijnlijk net zo dierbaar is...dat zegt toch al genoeg..

er zijn vast wel plekken waar ze in een soort rusthuis/volpension staan en misshien af en toe iemand ze meeneemt vooor een bosrit, maar echt laten rijden, nee ik zou bang zijn dat ik n drie jaar mijn droompaard niet meer terug herken.

heel veel succee met zoeken. denk er diep over na en leg alles zeer goed vast met een notaris..in de paardenwereld zou ik noet teveel mensen vertrouwen.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:48

Voor een verzorgster zou dit een mooie kans zijn! Maar kan me goed voorstellen dat je je paarden niet zomaar aan iemand toe vertrouwd. Je zou ze bij een (kleinschalige) stichting of paardenopvang kunnen zetten waar ze goed verzorgt kunnen worden. Als dat dan dicht in de buurt van familie of vrienden is kunnen zij regelmatig voor je bij ze gaan kijken. Ook een plaatselijke manege kan misschien wel. Dan kan de manege-eigenaar op ze letten, en er zijn vast genoeg manege klanten die af en toe je paarden willen rijden, eventueel in de les, om ze een beetje in conditie te houden.