Van winterkou tot rijlaars

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:29

Saaams schreef:
Staan helaas ook geen maten bij. Wellicht kan ik ze gewoon eens passen als ik er in de buurt ben. Kan iemand niet even een cm of 5 afgeven? Ik wil wat groter zijn :=

Jaaa, graag! :')

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan andersom.. := Laarzen zijn bij mij altijd te kort en te wijd.. }>

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:30

Majabeestje schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik heb gewoon de simpele winterrijlaarzen van Harry's Horse, met klittebandsluiting. Kostten me 60 euro. Ik heb ze wel 2 voetmaten groter, anders krijg ik mijn voet niet door het enkelgedeelte. Maar hier ondervind ik verder geen hinder van.

http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _1011.html

Ja, zoiets heb ik ook! Fijne laarzen joh!

Heerlijk hè! Enige probleem dat ik wel heb is dat ze vrij veel uitzakken en dan blijf ik met de bovenrand een beetje achter het zweetblad hangen. Maar voor de rest ben ik tevreden.

ingaa

Re: Van winterkou tot rijlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:48

Voor de hoogte zou je een hakverhoger in de laarzen die je gevonden had kunnen leggen.
Is toch weer 2 cm speling in de hoogte :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 22:52

Die van harry horse zitten me niet lekker.

Ik ga voor de EJ Janouk. Zijn voor een wijde kuit (37cm) en niet te hoog. :D en kan ermee rijden.
Ik heb ook bij kramer laarzen gezien, maar die vond ik iets te duur €130 deze waren kuit 38 en hoogte 44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 07:10

Is de EJ janouk er alleen in een brede maat?

Heeft er hier iemand de Monsoni Iceland II laars? Die lijken me ook wel fijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:14

Saaams schreef:
Die van harry horse zitten me niet lekker.

Ik ga voor de EJ Janouk. Zijn voor een wijde kuit (37cm) en niet te hoog. :D en kan ermee rijden.
Ik heb ook bij kramer laarzen gezien, maar die vond ik iets te duur €130 deze waren kuit 38 en hoogte 44

Nou bij maat 39 zijn ze 47 cm hoog en 39 cm wijd = voor mij veel te hoog.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:23

Ik heb nu de HKM Fashion Scotland, lekker warm! Rijden kan er mee, maar ik heb een westernzadel dus ik merk er niet veel van. Ikzelf vind ze te kort om met mijn dressuurzadel te rijden, dan word mijn vel geknepen omdat ze voor mij te 'kort' zijn(lenge 51/52 in gewone rijlaarzen, dus heb een stuk over haha).
Kosten 85 euro :)
http://www.agradi.nl/hkm-fashion-laarze ... uin-41.htm

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:23

janntjuh schreef:
Ariat bromont tall h2o insulated, nooit meer koude voeten gehad :D

Edit: ik zie nu pas je max. Ze zijn een stuk duurder maar ze gaan veel langer mee dan mijn "goedkopere" laarzen

Ik heb zelf de zomerversie en zelfs daar nooit koude voeten in gehad.
Heb ze nu 4 jaar en beginnen langzaam wat te slijten. Zijn nog helemaal heel hoor, maar je begint de gebruikssporen te zien :) . Op dit moment zijn ze bij EJ in de aanbieding. Voldoet nog niet helemaal aan je budget maar komt al heel erg in de buurt!

Ik spaar nog even door en ik hoop heel erg dat ik over een tijdje de bruine versie nog op de kop kan tikken :D .

Sirocco12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:44

Ik heb de Janouk laarzen van EJ gezien in de winkel, die zagen er erg prettig (lees: warm) uit. En dit weekend hebben ze nog korting.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:58

Ik heb de Mondoni Icelandic, zijn heerlijk warm! Bij mij zitten ze goed, alleen de kuit kan je inprikken (heb zelf weinig kuit). Dus ik denk dat hij wel geschikt is voor brede kuiten, maar qua hoogte weet ik het niet.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:41

Ik heb van de week de EJ Janouk laarzen gekocht in maat 38 (sluiten precies om mijn voeten aan), maar zitten nog wel in mijn knieholtes. Ik hoop dat ze nog genoeg gaan inzakken.
Kan nu amper opstaan uit een stoel, omdat ik mijn knieën niet genoeg kan buigen. Ze zakken nog wel wat in heb ik me laten vertellen. Ze voelen wel lekker warm trouwens.

Nu kwam ik net dezen tegen op internet. Lijken precies dezelfde, maar zouden toch 1 cm lager zijn.

De Anouk is 46 hoog met kuit van 37 en de HKM is volgens de tabel 44 hoog met kuit van 37.

Zou die ene centimeter veel uitmaken?

Die HKM-laars is ook nog eens goedkoper trouwens:

http://www.dedunsborg.nl/a-38465755-291 ... try-artic/

in zwart wel duurder dan bruin: http://www.dedunsborg.nl/a-42022663-344 ... try-artic/

De Anouk was met de 20% kortingsactie € 79,95 http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _3137.html

Maar de laarzen lijken dus sprekend op elkaar, zou er echt een centimeter verschil in hoogte zitten?

Iemand die het weet?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:56

Saaams schreef:
Ik ben op zoek naar de ideale rijlaars voor in de winter.

Ik kan erg slecht tegen de kou vanwege mijn wintertenen en kan er ook echt na een uur rijden beroerd van zijn. Ik rijd gemiddeld 3 keer per week waarvan 2x in het bos. Nu zoek ik winterlaarzen waar ik ook mee kan rijden naast de dagelijkse stalklusjes

Maar.. Ik ben klein en heb dikke pootjes :=

Kuitmaat is 37cm en hoogte is 39cm. Maat 38/39

Ik heb al een laars gezien van HKM, maar deze is te hoog. Er is een lager model en deze krijg ik te zien wanneer die binnen is.

[ [url=m/1h40I4.jpg]Afbeelding[/url] ]Maar heeft iemand nog tips voor goede winter laarzen? Max €100

Weet wel dat zo´n gevoerde laars, dat die strak zit, en dat je dus een maat groter moet nemen hierbij. Vooral als je ook graag dikke sokken draagt. Want hoe strakker, hoe kouder je voet alweer wordt.....

Ik zelf draag met echte kou mijn rubberen jachtlaarzen van aigle. Het zijn thermolaarzen en ik heb hierin waarachtig geen koude voeten meer. Nu mijn handen nog, want als het echt koud is, vormen die nog steeds een probleem....

Wanten helpen iets, maar ja, dan kun je de teugels niet vast houden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:07

Ts heb je geen last van je winter voeten dat ze ontzettend gaan jeuken als ze lekker warm zijn?
Ik heb of koud voeten die echt heel zeer doen,of warme voeten die jeuken en waarvan het voelt of mn tenen worden afgebonden :(
Ik heb overigens zalf van vsm die enigzins helpt.

Laarzen heb ik de muckboots maar lijken me niet ideaal voor rijden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 21:29

Jeuk eigenlijk nooit, alleen veel pijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:24

Desiree schreef:
Saaams schreef:
Ik ben op zoek naar de ideale rijlaars voor in de winter.

Ik kan erg slecht tegen de kou vanwege mijn wintertenen en kan er ook echt na een uur rijden beroerd van zijn. Ik rijd gemiddeld 3 keer per week waarvan 2x in het bos. Nu zoek ik winterlaarzen waar ik ook mee kan rijden naast de dagelijkse stalklusjes

Maar.. Ik ben klein en heb dikke pootjes :=

Kuitmaat is 37cm en hoogte is 39cm. Maat 38/39

Ik heb al een laars gezien van HKM, maar deze is te hoog. Er is een lager model en deze krijg ik te zien wanneer die binnen is.

[ [url=m/1h40I4.jpg]Afbeelding[/url] ]Maar heeft iemand nog tips voor goede winter laarzen? Max €100

Weet wel dat zo´n gevoerde laars, dat die strak zit, en dat je dus een maat groter moet nemen hierbij. Vooral als je ook graag dikke sokken draagt. Want hoe strakker, hoe kouder je voet alweer wordt.....

Ik zelf draag met echte kou mijn rubberen jachtlaarzen van aigle. Het zijn thermolaarzen en ik heb hierin waarachtig geen koude voeten meer. Nu mijn handen nog, want als het echt koud is, vormen die nog steeds een probleem....

Maar bij een maat groter, slofte ik echt in de laarzen en zaten niet mooi om mijn enkels. En die waren nog hoger.....

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:39

Desiree schreef:

Er zijn speciale "wanten" om mee te paardrijden. Dan is alleen de pink los als een handschoen en de rest een want (en de duim eruit natuurlijk) Wel nooit in NL gezien maar heb hier ergens een paar liggen die ik in IJsland heb gekocht. Ik heb ze ook gezien in andere Scandinavische landen. Ideale dingen maar voor NL voor mij veel te warm... Of er moet een echte vrieskou zijn :+

Sorry een beetje off topic, over thermolaarzen niet zoveel ideeën, heb ooit een paar goedkope gekocht waar ik zelfs met mijn dikke kuiten in pastte, was helemaal verbaasd...

PPeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:00

Ik heb verwarmde sokken op (oplaadbare) batterijen en geen dure winterlaars meer nodig!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 06:23

Muckboots (equestrian). Heb zelf geen ervaring met de equistrian muckboots, maar wel met de gewone. Heb zelf Artic Sport (waar ik ook mee rijd), die goed is tm -40C :) Maar dat heb je niet nodig in nl denk ik haha. En deze zou denk ik te breed zijn voor engelse stijgbeugels denk ik.
Maar muckboots zijn echt super goed, beste uitvinding ooit. Letterlijk iedereen loopt hier in Canada mee (op farms dan).
Deze zien er goed uit denk ik
http://www.horze.nl/paardrijlaarzen/muc ... l?color=BL
gegarandeerd warme tenen :D maar je hebt ze ook wel voor warmere temperaturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:37

Ik heb nu wollen zooltjes in mijn leren rijlaarzen. Loopt heerlijk en is lekker warm. Zo hoef ik geen nieuwe laarzen meer te kopen. Je had al twee paar voor €1,50 dacht ik.

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:43

Ik draag geregeld verwarmbare sokken van de ANWB als ik veel buiten ben en stil sta. Misschien een idee..

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:46

Ik heb de laarzen op de foto maar dan van QHP, ik heb hier ook kinderlaarzen van gehad (lager) maar die zijn wel nog redelijk te doen qua lengte dus misschien hier eens naar kijken?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:56

Ik heb al jaren de Ariat Coniston laars en deze zijn heerlijk warm! Zelfs bij vorst nooit koude tenen. En wat fijn is, is dat ze een veter aan de voorkant hebben waardoor je ze op maat kunt maken. Ik heb zelf hele smalle kuiten waardoor ik altijd zo'n kaplaars effect heb, maar deze trek ik gewoon wat smaller. Werkt omgekeerd voor een wagen bredere kuit denk ik ook prima, dan doe je de veter gewoon wat losser.