IJsbeertje, de mooiste patroontjes of een lekker ´lakentje´?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: IJsbeertje, de mooiste patroontjes of een lekker ´lakentje´?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:30

Euh, mijn opmerking sloeg niet op wel of geen dekens maar op dat mijn paard gewoon paard blijft en niet in een ander dier (ijsbeer in dit geval) veranderd. Meer niet. Een grapje maar niet zo'n duidelijke geloof ik. :D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:49

Ir111 schreef:
Euh, mijn opmerking sloeg niet op wel of geen dekens maar op dat mijn paard gewoon paard blijft en niet in een ander dier (ijsbeer in dit geval) veranderd. Meer niet. Een grapje maar niet zo'n duidelijke geloof ik. :D

Sorry, ik dacht weer zo iemand die beweert dat een paard 100% natuurlijk moet worden gehouden en zielig is wanneer het geschoren wordt of dekens op krijgt. Verkeerd begrepen :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:53

Mijn Shetlander krijgt geen dekens en is al helemaal fluffy :D
Het veulen dat we zondag gaan halen krijgt ook niks op uiteraard.

Mijn rijpony wordt wel geschoren. Ze heeft ook de ziekte van Cushing dus ze kan
haar eigen vacht niet goed reguleren.

Het paard van mijn vader krijgt ook geen dekens, alleen na het rijden even de zweetdeken op,
maar die wordt niet zo mega fluffy als mijn paarden :D

Ze lopen trouwens 24/7 buiten en hebben wel een grote schuilstal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:09

Mijn merrie is 2 weken geleden geschoren! Ze is helemaal kaal op d'r hoofd na.
Heb er heel lang over getwijfeld, aangezien ze de hele dag buiten staat, 's nachts in stal met open luik en we ook alleen een buitenbak hebben. Maar om die laatste reden toch geschoren, ze was net een teddybeer zo dik d'r vacht := Na 15 minuten rijden al bezweet en dat is in de kou buiten natuurlijk ook niet goed ;)

Nu staat ze onder een 100g onderdeken met regendeken, en 's nachts wisselen we indien nodig de regendeken om voor 100g staldeken :)

Zit geen patroontje oid op, ben allang blij dat ik er weer levend vanaf gekomen ben :')
Vorig jaren hadden we dit! Mijn paard heet [naam], en dit is het chinees symbool voor 'Eeuwigheid' :D
Afbeelding

Van de zomer had ik deze uitgeschoren <<)
Afbeelding

En de (gepensioneerde ;) ) haflinger van mn instructrice had ik dit geschoren! :D
Afbeelding

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 19:19

Wat een gave patroontjes _Dreamer! Mag ik vragen hoe je dat hartje zo netjes uitgeschoren hebt? Ik wil namelijk heel graag een Supermanlogo uitscheren, maar geen idee hoe ik dat (netjes) aan moet pakken. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:22

Dat hartje (en de puzzeltjes ook) heb ik uit de losse pols gedaan :)
Als je je paard scheert en een figuurtje laat zitten kan je van karton een voorbeeld maken en daarom heen scheren, maar als je het figuurtje gaat uitscheren zal je het toch uit ze losse pols moeten doen denk ik...

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 19:31

Netjes gedaan zo vanuit de losse pols, zeg! :D Ja, ik wil mijn paard niet helemaal scheren, maar zo'n supermanlogootje vind ik toch wel grappig. :P Dat wordt dan even oefenen. Dankjewel! :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:34

Gebruiken jullie voor patroontjes een klein scheerapparaat of ook een grote voor paarden?
Ik denk erover om bij mijn paardje enkel op de bil een patroon uit te scheren met behulp van mijn scheerapparaat voor honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:48

Voor de patroontjes altijd een kleine, die grote is simpelweg te groot :')
Ik gebruik gewoon zo'n tondeuse-scheerapparaat ding voor mannen ;)

ZPCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:51

Mijn paarden laat ik dit jaar in hun vacht. Ga wel de onderhals scheren en het hoofd. Ben benieuwd of het ons bevalt!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:54

Mijn gepensioeneerde schimmel heeft een wintervachtje gekweekt. Als het erg koud is ondersteun ik hem nog wel met een dun winterdekentje want hij heeft het snel koud en is het (nog) niet gewend om zo zonder dekens te staan. Vorige jaren toen ik hem nog in de sport reed werd die namelijk altijd geschoren en stond die onder een goed deken.

Andere jonge paard die ik rijd blijft dmv dekens goed kort in het vachtje :j

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:59

Mijn paard blijft in de winter een lekkere bol haar :').

We rijden alleen nog maar buiten, dus voor het rijden hoef ik haar zeker niet te scheren.

Verder staat ze overdag altijd buiten, weer of geen weer. Dus ik denk niet dat ik haar een plezier doe als ik haar scheer. :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 08:07