Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sabbientje schreef:Nu vraag ik mij af hoe het eigenlijk met caps zit.
Veiligheidshelmen voor de bouw moeten om de 5 jaar vervangen worden, dan bedenk ik mij altijd of dat met een cap ook niet zou moeten.
Nu kijk ik net op google en dan raad Uvex bijvoorbeeld aan om een cap om de 4 tot 5 jaar te vervangen. Wat ik eigenlijk niet eens raar vind voor een veiligheidsmiddel.
Want waarom bouwhelmen wel vervangen na 5 jaar en paardrijcaps, die bij een val toch een behoorlijke klap moeten kunnen incasseren niet.
Rex_Rolfo schreef:Dan toch maar vervangen door een goede en -ook erg belangrijk- goed passende nieuwe cap. Goed hoeft niet bereduur te zijn, maar of je aan de onderkant van de markt dezelfde bescherming mag verwachten als daarboven? Zoals ze aan de overkant van de plas zeggen "if you have a 5 $ brain, wear a 5 $ helmet"
jasz schreef:Ik ben trouwens ook vaker op m'n hoofd gevallen, maar ik heb echt nergens last van gehad.
Rex_Rolfo schreef:jasz schreef:Ik ben trouwens ook vaker op m'n hoofd gevallen, maar ik heb echt nergens last van gehad.
Na een tijdje heb je dat ja, is er niets meer over om te beschadigen![]()
.
Leen schreef:Punt B, in verband met harde klap (val)
Punt D, vervangen na 5 jaar
Edit: betreft trouwens een cap van br
The_Cat schreef:Leen schreef:Punt B, in verband met harde klap (val)
Punt D, vervangen na 5 jaar
Edit: betreft trouwens een cap van br
Dit wist ik niet! Handig om dit topic eens door te lezen dus! (vraag me wel af of die mensen die 1000 euro uitgeven aan een samshield dit ook doen )
Ben ook aan het twijfelen om mijn cap te vervangen. Mijn paard heeft gesteigerd met mij erop, en laat ik nou net met men hoofd tegen een balk gegaan zijn. Uiteindelijk viel de pijn wel mee, men cap ziet er enkel wat geschaafd uit, maar ik vraag me af in hoeverre hij nog in orde is