Wat mee op buitenrit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:42

Wij hebben in de loonse en drunense duinen een verplicht label aan het zadel hangen die geregistreerd staat op welke stal ik sta. Zo zou in geval van nood altijd te achterhalen zijn waar paard en ruiter vandaan komen. In de meeste gevallen als er iemand onwel is geworden of met een ongeluk wordt de boswachter inschakeld en die kan door dat label zien welke stal er gecontact moet worden.

Maartje1990

Re: Wat mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:47

Enige wat ik nog wel zou willen is een plaatje met mn adres voor aan mn zadel. Ben er wel eens afgedonderd dat mn pony er van door ging (die weliswaar naar huis liep maar toch). Hoofdstel zou ik niet doen. Mn vriendin is eens van haar paard gedondert en heeft daarbij het hoofdstel mee afgetrokken. Kans dat het zadel er opeens afgaat lijkt me echt onmogelijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:51

Het is heel afhankelijk van waar ik rijd en hoe lang ik een rit ga maken.
Het gebruikelijke rondje door de polder (1-2 uur) gaat zonder zadeltassen. Enige dat ik dan bij me heb is mijn telefoon en aan mijn zadel hangt een penning met mijn naam en telefoonnummer.
Ik heb gewoon een hondenpenning besteld en daar zat een ring als sleutelhanger bij. Dat kon zo aan een ring van mijn zadel. Ideaal, goedkoop en duidelijk.
Vanaf 6 euro te bestellen via: http://www.hondenpenning.net/section.ph ... npenningen

Ga ik een langere rit (= langer dan 2-3 uur), gaan er wel zadeltassen mee.
Daar doe ik overigens nooit mijn telefoon in. Als ik er af val, rent mijn telefoon weg. Die zit dus in mijn broek of bodywarmer/jas.
Wat ik dan wel meeneem is wat te eten en een klein flesje water voor mezelf. Vaak een appel, dan is een deel voor paardlief. Hoevenkrabber en strotouwtje. Is het echt een lange rit een extra set touwteugels.
Ik heb touwteugels, die gebruik ik ook als halstertouw in noodgevallen of om mijn paard aan te binden. Ik rij met een halsterhoofdstel waar je het bit af kan klikken. Ideaal bij een rustmoment.
Verder nog reflectiespul en lampjes als ik verwacht niet voor schemer terug te zijn. Maar dat komt eigenlijk zelden voor.

Zakmes moet ik ook eens aanschaffen. Dat is wel erg nuttig in noodgevallen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:54

Moest toch erg giebelen bij "rent mijn telefoon weg"

Een fles water mee kunnen nemen op langere warme dagen is trouwens wel eeg lekker doe ik iig met mennen. Moet nog eens zo'n klein tasje kopen voor alleen een fles water

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:57

:+
Roept zo'n leuk beeld op :D

Ik gok overigens nooit verder weg dan het dichtsbijzijnde stuk gras, maar je weet nooit bij echte paniek :=
Ik heb van die kleine kinderflesjes water gekocht van Chaudfontaine. Spa heeft ze ook. Dat is 0,33l en past heel goed in een zadeltas of zelfs in je jaszak/zak van je bodywarmer als je een beetje formaat zakken hebt :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:59

Ik had om de hals altijd een stijgbeugelriem.
Verder mijn foon, hoevenkrabber, spijker, en geld

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:03

Handig zo'n hondenpenning. Ga hem direct bestellen.
Waarmee heb jij deze bevestigd aan je zadel Amanda?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:04

Oh, ik lees nu dat er een ring bijzit :z

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:04

Er zat een ring voor een sleutelhanger bij. En aan mijn zadel heb ik ringen voor een martingaal, dus heb 'm daar aan bevestigd :j

Edit :D

bestbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:38

Hoevenkrabber, EHBO kitje, Telefoon, Klein beetje geld, Water, Snoepjes voor het paard, halstertouw, en gegevens van jezelf en stal.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:13

Voor diegenen die zoveel mee nemen, waar laten jullie al dat spul zonder er uit te zien alsof je op trektocht gaat? :P

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:16

Id kaart, zorgpas en telefoon. Aan paard haar uitrusting hangt een label met welke stal

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:19

Voor mijn pony:
Zadel en hoofdstel natuurlijk en een labeltje aan het zadel met gegevens/telefoonnummers (niet aan het hoofdstel, als je er af valt is dat het eerste wat je paard kwijt raakt).

Voor mijzelf:
Telefoon, labeltje om mijn nek met gegevens/telefoonnummers.

That's it. Eerder knoopte ik nog wel eens een halstertouw aan mijn zadel voor nood ed maar tegenwoordig neem ik niets meer mee verder.
Steentje in de hoef? Ff optillen, takje er langs en klaar.

En mocht er iets aan mijn tuig knappen dan komen we wel lopend weer thuis. Ponylief volgt braaf en kan ik met een hand onder haar kin leiden en sturen gelukkig.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:28

telefoon,zon vaseline lipbalm potje,paar euro,hoevenkrabber,tekentangetje,halstertouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:30

Alleen bij lange bos/strand ritten. Klein ommetje om stal gebruik ik niet alles. Telefoon, Beugelriem (zo handig in welk geval dan ook), halstertouw, hoevenkrabber, en een zakmes.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:37

Ik krijg opeens het gevoel dat ik de enige ben die echt nooit wat meeneemt :+ uiteraard heb ik m'n telefoon in m'n broekzak (voor oortjes-foto's uiteraard) en bij lange ritten wil ik nog wel 'ns een pakje sultana's of een broodje in m'n broekzak stouwen, maar dat is ook echt 't enigste.
Ik vraag me af waar iedereen al dat extra spul laat, of rijden jullie allemaal met zadeltassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:40

Beugelriem en Halstertouw om de hals... Hoevenkrabber en zakmes aan een ring gemaakt en aan het zadelringetje vastklikken.

Als ik zadeltassen mee neem, dan inderdaad voor eten en water! haha

paardXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:41

telefoon sowiso. en briefje met telefoon nummers.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:41

Piekosjj schreef:
Ik krijg opeens het gevoel dat ik de enige ben die echt nooit wat meeneemt :+ uiteraard heb ik m'n telefoon in m'n broekzak (voor oortjes-foto's uiteraard) en bij lange ritten wil ik nog wel 'ns een pakje sultana's of een broodje in m'n broekzak stouwen, maar dat is ook echt 't enigste.
Ik vraag me af waar iedereen al dat extra spul laat, of rijden jullie allemaal met zadeltassen?

touwhalster neem ik alleen bij hele lange ritten mee, de rest past in mn jaszakken
http://www.medhorses.nl/product/detail(4559).aspx?gclid=CJ_O2pSszsgCFU-6Gwodr10JdQ

dit is de hoevenkrabber, dus die past makkelijk in mn zak, en telefoon, mini vaseline, paar euro en tekentang is heel klein dus dat past makkelijk

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:50

Rijdt dat niet enorm oncomfortabel? Of is 't gewoon een kwestie van wennen?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:52

gewoon wennen, in het begin rijd het inderdaad niet fijn :\

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:31

Touwtje en zakmes al meerdere keren gebruikt. Kopstuk bleef hangen achter een paal bij het open doen van een hek. Met touwtje weer gefixt. Keertje in het bos gestaan zonder beugels.. had iemand geleend en niet terug gehangen. Touwtje maakte een stijgbeugel. Mes weleens als hoevenkrabber gebruikt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:21

Piekosjj schreef:

Dit vraag ik me ook af, voor een kleine buitenrit van een uurtje of twee gaat vaak m'n telefoon niet eens mee. Ik zeg vantevoren waar ik naartoe ga, thats it... Ik zou gek worden van allerlei bepakking.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:31

Ik heb een hondenpenning aan het rouwhalster van mijn pony's. Touwhalster gaat altijd mee onder het hoofdstel, met een halstertouw eraan. Verder mijn telefoon met foto's van de kaart van de omgeving.

Toch ook nog maar eens een penning aan mijn zadel hangen (hoewel ik ook regelmatig alleen ga wandelen, of aan de dubbele lange lijnen het bos in ga).

Als ik ga wandelen, dubbele lange lijnen of als een vriendin met haar Shet en de kar meegaat, nemen we ook wat drinken, een Sultana en een hoefkrabber mee. Vriendin met de kar heeft ook een goed mes (zo'n uitklap geval) bij zich.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:32

Vind ik toch onverstandig. Wat als je nou van je paard valt en bewusteloos raakt? Er is niemand die familie kan bellen en zelf kan je ook niemand bellen mocht je wel wakker zijn. Maar wachten tot ze jou eens komen zoeken terwijl je misschien wel nood hebt? Vind het zelfs onverantwoordelijk en al helemaal als je jezelf onderweg niet kan identificeren met een ID of Zorgpas.