Wie heeft er ervaring met flexibele beugels flex Epplejeck?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:43

Ik heb deze beugels gister zelf in handen gehad maar vond ze niet bepaald flexibel helaas! Ze waren erg stug en weinig beweging in te krijgen. Echt jammer dat die van sprenger zo duur zijn.

Heb jij de beugels aangeschaft ts? Merk je wel verschil tijdens het rijden?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:55

Ik heb zelf de sprengers, daarvoor allerlei "neppers" geprobeerd wat even hielp en al snel toch weer heup knie en spierklachten gaf.

Verschil met de sprengers is dat deze een breder voetbed hebben waardoor de druk in de voet al beter verdeeld word daarnaast zijn ze niet recht maar gedraaid. Nu leek mij dat voor de veiligheid maar mijn ervaring is dat ze daardoor ook makkelijker de evt klappen opvangen.

PanamaD

Re: Wie heeft er ervaring met flexibele beugels flex Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:01

Ik heb deze gehad en merkte dus totaal geen verschil..

Heb nu compositie beugels en ben daar veel blijer mee!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 11:24

Elegance_ schreef:
Ik heb deze beugels gister zelf in handen gehad maar vond ze niet bepaald flexibel helaas! Ze waren erg stug en weinig beweging in te krijgen. Echt jammer dat die van sprenger zo duur zijn.

Heb jij de beugels aangeschaft ts? Merk je wel verschil tijdens het rijden?

Heb ze nog niet aangeschaft. Zit nog te kijken naar andere opties!

liedjuh2

Re: Wie heeft er ervaring met flexibele beugels flex Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:31

Ik heb ook die van de ej. Nadat ik in juli mijn been en enkel gebroken heb, heb ik deze beugels aangeschaft. Bij mij zit er in mijn kuitbeen een plaatje met schroeven. Die spier die daar langs loopt, die irriteert. Denk dezelfde spier als jij bedoelt.
Ik heb daar ondanks deze beugels wel een tijd last van gehad maar denk dat het meer de revalidatie überhaupt was. Nu rijd ik alweer enige tijd met deze beugels en ging vorig weekend op een paard met "gewone" beugels en had direct weer last van mijn enkel en die spier langs het plaatje.