Ayasha schreef:R12312; als ik een paard verkoop voor pak 'm beet 1200 euro met als enige opmerking dat ie thuis nooit wat gemankeerd heeft máár dat ie eveneens nooit gekeurd is dan weet ik niet of ie gezond is. Maar als ik een keuring moet laten uit voeren dan moet de prijs ook omhoog als ie wel goed is terwijl dat in de categorie van betreffend paard wellicht geen "optie" is.
Als jij een ZZ licht paard verkoopt voor 8.000 euro of meer, dat je dan verwacht dat koper betaald als ie afgekeurd wordt tot daaraan toe maar imo hangt alles af van in welke categorie aan paarden je zoekt.
Ik ging voor de merrie die ik verkocht heb geen keuring betalen bij afkeuring, dier was 17, vroeg er niet veel voor, dan schoot ik er op in bij afkeuring. Bij mij heeft ze geen pas gemankt of iets anders getoont dat doet vermoeden dat ze mogelijk niet goed is maar op foto zal ze, gezien haar leeftijd, vast niet zo proper geweest zijn als elke koper eist. Als ik op 1000 euro nog 800 euro keuring moet gaan betalen met het risico dat ze haar niet nemen, ja joh, dan kan ik der net zo goed naar de slacht brengen, houd ik er meer aan over. Ondanks dat het dier nu bij haar huidige baas gewoon nog steeds prima doet wat ze bij mij ook al deed.
Verkoper heeft ding laten keuren, laat TS dat weten zonder verdere verplichtingen. Voor zover ik lees wordt er verder niks verwacht van TS.
Voor 8 duizend euro vind jij geen fatsoenlijk ZZ lichtpaard.
Maar dat terzijde....
Voor 1200 euro mag je best verwachten dat een paard klinisch gezond is, of dat er eerlijk over de bemerkingen wordt gesproken, dan is het altijd aan de koper of ze het risico willen nemen.