Veulen van 3 maanden wil geen halster om

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emoe

Re: Veulen van 3 maanden wil geen halster om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 12:07

hier is ze dan, mét halster :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:18

Wat een schatje :)
Maar dat halster zit niet fijn.
Ik zou zeker kijken naar een beter passend halstertje.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 13:34

Ik weet het, ik had hem losser willen doen achteraf maar dan had ik haar weer vast moeten zetten. Ze heeft ook een vrij dik vachtje dus het lijkt erger dan het is. Kan er nog zat twee vingers tussen doen dus ik denk dat ik het zo toch maar eventjes laat.

Zo snel als ze er aan gewend is hoop ik halster een gaatje losser te doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:46

Dat hij wat strakker zit geeft op zich niet, maar de bakstukken zijn te lang waardoor hij veel te laag op de neus zit en de sluiting zo ver onder de kaak.
Als hij dadelijk gewend is maar wat andere merken proberen.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 12:52

Dankjewel, ik zal kijken naar een ander halster. :)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:16

Mooi dat het is gelukt. Er moet trouwens ook wat aan de hoefjes gedaan worden. Kan ze dat ook gelijk leren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:19

Oeh, dat lijkt wel een dwergje, zo uit verhouding. Even in de gaten houden.

Fijn dat het halster om is, vooral zo'n kleine moet dat wel goedkomen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:33

Arianne95 schreef:
denk je dat dat beter zou zijn dan?

Ik heb zoiets van eerst maar aan dat halster laten wennen, zodat ze weet dat dat ding om dr koppie niet eng is. Ik denk zelf dat het beter is om het rustig aan te doen, en ondertussen doorgaan met het meer vertrouwen krijgen in mij en andere mensen.

Probleem zit vaak niet in het om hebben, maar het om doen. Halster langs de tastharen rond de neus moeten ze vaak echt aan wennen evenals het gepruts achter de oren (kwetsbare plek). Zo meteen maatje groter halster ergens vandaan halen (en gezien de foto's een passende om aan te houden) en daarmee over het halster dat ze al om heeft (zodat je haar vast kan houden, want weglopen wil je haar juist afleren) tig keer om en af doen totdat ze dat gewoon accepteerd (dus hoofd stil en geen spanning op halster of touw totdat jij klaar bent met om of af doen).

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:04

Goed dat het gelukt is. Ik zou ook lekker verder gaan met oefenen. Kan je haar nu wel vastpakken bij het halster?

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 21:16

Haha nee Jolien is geen dwergje! ze heeft een mooi formaatje en alles goed in verhouding, wel wat overbouwd maar valt best mee :)
is gewoon een ongelukkige foto :Y) zal binnenkort ff een betere maken!

Goed idee van dat 2e halster eroverheen doen! Kan haar inmiddels wel vastpakken en ben druk bezig met oefenen met het halstertouw

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 21:35

Het gaat supergoed met Fay!
vandaag voor het eerst buiten de weide gewandeld :) Het ging boven verwachting! Samen met mama Beauty en wat ging het goed :) :) ben zo trots op haar!

Fay staat nu samen met 4 andere pony's in de kudde. Hier doet ze het super. Ze wordt netjes opgevoed door de andere pony's. Merk zoveel verschil met toen ze met zn tweetjes stonden! Ze is veel aanhankelijker sindsdien :o

Hebb haar inmiddels ook een ander halster omgedaan. En er moet idd binnenkort wat aan haar hoefjes gebeuren, maar de vorige keer zei de hoefsmid dat hij er nog niet veel mee kon omdat ze nog zo inimini waren. binnenkort komt hij weer voor de andere pony's en dan kan Fay ook gelijk bekapt :)

Nieuw halster, ik vind dit halster zelf nog wat groot. Wat vinden jullie? zit al op zn strakst.
Afbeelding

De hond is helemaal niet eng!
Afbeelding
Afbeelding

en hier nog een foto van 10 dagen oud! gewoon omdat ze zo'n schatje is :j Hier zie je goed dat ze toch echt geen dwergje is. ze is best wel erg overbouwd vind ik; al zie je dat hier nog niet zo goed.
Afbeelding