betaalbare winterjas voor bij de paarden en outdoor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Re: betaalbare winterjas voor bij de paarden en outdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:00

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:01

Mijn ervaring is dat paardenjassen nooit waterdicht zijn en ze uiteindelijk toch doorlekken.
Ik heb een wegwerkersjas, ooit gekregen , en die houd het redelijk lang vol. Het enige nadeel is dat je eruit ziet als een kerstboom :D maar op de wagen bij slecht weer is hij heel fijn, laat ook geen wind door.

Ik heb op HorseEvent een mountainhorse jas gescoord voor 50 euro :j , uit ervaring weet ik dat die goed warm zijn. Bij regen trek ik er maar een regenjas overheen.
Voor het werk heb ik een kingsland bomber jas. Die is echt warm. Was afgelopen winter gestrand in New York en daar was het -15 en ik had het met een shirt en fleece truitje helemaal niet koud. Wat was ik blij met mijn jas :D

Nadeel is het korte model, ff armen omhoog en je staat met een blote rug.

Edit: https://www.google.nl/search?q=mountain ... qnh6gbU%3D

mijn nieuwe MH jas.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 28-09-15 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 13:02

Haarbal schreef:
Ik heb zaterdag 2 jassen gekocht bij de ANWB winkel, beide met 30 euro korting. Dan zit je nog wel iets over de 100 euro per stuk, maar wel onder de 150. Het zijn outdoorjassen van de Human Nature, met getapete naden en een jaar garantie. Daar heb ik qua waterdichtheid meer vertrouwen in dan C&A... En bovendien, leuke vrouwelijke jassen en niet van die werkkleding-hobbezakken.

150 euro mag nog best, heb even in de webshop gekeken maar niet direct wat gevonden eigenlijk.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:04

mystery1980 schreef:
Haarbal schreef:
Ik heb zaterdag 2 jassen gekocht bij de ANWB winkel, beide met 30 euro korting. Dan zit je nog wel iets over de 100 euro per stuk, maar wel onder de 150. Het zijn outdoorjassen van de Human Nature, met getapete naden en een jaar garantie. Daar heb ik qua waterdichtheid meer vertrouwen in dan C&A... En bovendien, leuke vrouwelijke jassen en niet van die werkkleding-hobbezakken.

150 euro mag nog best, heb even in de webshop gekeken maar niet direct wat gevonden eigenlijk.

Ik heb zaterdag zo'n beetje alle jassen in de stad aangepast, en heb wel ontdekt dat je pas echt weet of het iets is, als je hem aan hebt. Ik had deze jas ook niet uitgezocht vanaf een foto hoor :) We kwamen langs de ANWB winkel op weg naar de parkeergarage, en mijn moeder vond dat ik toch maar moest passen, want ik wilde in eerste instantie niet. Ik dacht dat ze daar toch niks leuks zouden hebben. :Y) En uiteindelijk daar geslaagd, en niet 1 maar zelfs 2 jassen gekocht! Dus ik zou zeggen, even langs een ANWB winkel en gewoon dingen aan passen. Maar kwalitatief heb je daar een betere jas dan zo'n draak van de C&A of H&M.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 13:06

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:09

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:18

Mijn ervaring is eigenlijk dat een regenjas nog het beste is tegen regen ;) het is alleen erg warm want het ademt 0%

Verder had ik voor die dagen dat het niet stopt met regenen gewoon meerdere jassen hangen, als de ene begon te lekken dan pakte ik de volgende.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:25

Wil je een waterdichte jas die ook na wassen waterdicht blijft? Dan is de enigste optie denk Fjall raven of ander merk wax jas. Kan je nl met wax weer waterdicht maken na het wassen. Ookal koop je nog zn dure waterdichte jas bij de Bever, ze zijn allemaal niet meer waterdicht na een paar x wassen. Als je in de buurt woont van Den Haag, kijk dan eens bij de Bever Outlet in De Globe, altijd 50% korting. Ik denk dat je het beste een warme (ski) jas kan kopen en daaroverheen een goede ongevulde ademende regenjas.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:25

Ik heb een jas gekocht van Wolfskin die aan jouw omschrijving voldoet.

Is eigenlijk 2 jassen die je kan combineren. Een gewatteerde jas die bij mij fungeert als zomer/najaarsjas en in de winter als extra laag onder de buitenjas.
En een waterdichte buitenjas die in de zomer fungeert als regenjas en in de winter in combi met de binnenlaag als zal warme winterjas.

Wind en waterdicht, ventilatie bij de armen/oksels, soepel, blijft super mooi en is heerlijk warm wanneer nodig zonder zweterig te zijn.

Die van mij was meer dan 200 euro nieuw maar heb hem bij de Bever in de opruiming kunnen scoren, ze hebben vaak aanbiedingen op de site staan! Die van mij heb ik voor 110 euro gekocht uiteindelijk en wil nooit weer wat anders.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 13:33

MarliesV schreef:
Ik heb een jas gekocht van Wolfskin die aan jouw omschrijving voldoet.

Is eigenlijk 2 jassen die je kan combineren. Een gewatteerde jas die bij mij fungeert als zomer/najaarsjas en in de winter als extra laag onder de buitenjas.
En een waterdichte buitenjas die in de zomer fungeert als regenjas en in de winter in combi met de binnenlaag als zal warme winterjas.

Wind en waterdicht, ventilatie bij de armen/oksels, soepel, blijft super mooi en is heerlijk warm wanneer nodig zonder zweterig te zijn.

Die van mij was meer dan 200 euro nieuw maar heb hem bij de Bever in de opruiming kunnen scoren, ze hebben vaak aanbiedingen op de site staan! Die van mij heb ik voor 110 euro gekocht uiteindelijk en wil nooit weer wat anders.

Klinkt ook goed welke jas gaat dit om? is hij nog steeds in de aanbieding?
misschien binnenkort even naar de bever outlet dan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:00

Het is de CA29438 maar dan vind je heel veel types blijkbaar, meer kan ik niet terug vinden.

Ik heb de jas 2 jaar terug gekocht via de sale van Bever (altijd online),
was toen de laatste in de kleur die ik wou.
Maar Wolfskin heeft heel veel modellen zie zo opgebouwd zijn.

Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat een 3 in 1 jas (zo worden die genoemd) het meest ideale is. Daar zou ik naar zoeken, of dat dan van Wolfskin is of van bv Fjallraven oid is persoonlijk wat je mooi vind en fijn vind zitten.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:08

Echt waterdicht een drizabone met een goede hoed erboven :D

Hier nu al meerdere jaren en nog geen drupje water door gekomen (en heb er wat water mee opgevangen dat stalgenoten verbaasd waren dat ik droog van mijn paard kwam na een hoosbui). Niet zo dik van zichzelf dus doe er een lekkere dikke trui onder en in de echte winter een bouwvakkers vest van fleece en nog nooit koud gehad.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-NPPBMZFN.jpg

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:54

Ik heb een ruime waxjas, die houd me warm tot pakweg 5 graden buitentemperatuur. Als het kouder wordt draag ik er een bodywarmer onder. Dat werkt echt prima!
Ook goed te wassen, als je hem daarna weer waxed is het weer netjes waterdicht.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 15:03

een waxjas vind ik echt vies, alles wordt vet en hij kan niet bij de andere jassen op de kapstok. Aangezien ik geen mogelijkheid heb om hem ergens anders te hangen is dat geen optie evenals twee jassen ook geen optie is. Tot nu toe vind ik de beste optie om bij de outlet te gaan kijken in den haag of de Human nature jas. @Haarbal, benieuwd of hij ook na het wassen goed en waterdicht blijft.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:06

mystery1980 schreef:
een waxjas vind ik echt vies, alles wordt vet en hij kan niet bij de andere jassen op de kapstok. Aangezien ik geen mogelijkheid heb om hem ergens anders te hangen is dat geen optie evenals twee jassen ook geen optie is. Tot nu toe vind ik de beste optie om bij de outlet te gaan kijken in den haag of de Human nature jas. @Haarbal, benieuwd of hij ook na het wassen goed en waterdicht blijft.

Ik ook :D Ze zeiden wel in de winkel dat je bij het wassen hun speciale wasmiddel moet gebruiken. Maar er zit een jaar garantie op dus als hij gaat lekken ga ik er mee terug.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:07

drizabone wordt niet vet, iedergeval is niet zo als andere waxjassen. Heeft een andere opbouw en ruikt ook totaal anders. http://www.drizabone.com.au/ staan hele mooie jassen ook niet allemaal van wax.

Maar hij moet dus op de kapstok bij de gewone jassen? Waarom niet een haakje in de schuur? Mijn paardenjassen komen echt niet binnen. Was toen ik thuis woonde net zo paardenzooi in de schuur anders ruikt alles.

Maar dan zou ik toch gaan kijken voor een skijas of iets in die richting.

Maar denk dat je voor wat jij wil en dan echt waterdicht en ademend je toch iets dieper in de buidel zal moeten.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 15:17

@butengeweun, Omdat ik geen schuur heb (woon op een klein flatje) en op stal ook geen ruimte heb waar ik hem goed kwijt kan. En dat is tevens ook de reden dat ik de jas heel regelmatig moet wassen. Het scheelt wel veel kwa lucht dat er geen binnen is bij ons bij de paarden.
Wil best iets meer betalen maar 450 euro is me echt teveel, max is denk ik rond de 200 en als ik bij de bever outlet 50% karting krijg kan ik de fjall raven jas gewoon halen voor zo'n 200 euro.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:24

ahh, vandaar. Maar heb je dan ook geen hokje voor je fiets of iets? De reden waarom ik niet in een flat kan wonen. Heb een schuur nodig voor mijn stink zooi :+

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:28

Kijk eens bij decathlon die hebben goeie jassen voor weinig

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:29

Ik heb nu een jas van Jack Wolfskin en ik denk niet dat ik nog een ander merk ga proberen.
Bijna geen voering maar wel helemaal water en winddicht en dat is me toch heerlijk!
Trui eronder en ik kan de winter in ;)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 15:37

butengeweun schreef:
ahh, vandaar. Maar heb je dan ook geen hokje voor je fiets of iets? De reden waarom ik niet in een flat kan wonen. Heb een schuur nodig voor mijn stink zooi :+

Ik vind het ook vreselijk en hard op zoek naar een ander huis, maar helaas niks te vinden. Fietsen staan in de portiek :(

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 15:38

callum schreef:
Kijk eens bij decathlon die hebben goeie jassen voor weinig

maar de kwaliteit laat te wensen over heb ik begrepen, vooral wat betreft ritsen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:40

mvdende schreef:
Wil je een waterdichte jas die ook na wassen waterdicht blijft? Dan is de enigste optie denk Fjall raven of ander merk wax jas. Kan je nl met wax weer waterdicht maken na het wassen. Ookal koop je nog zn dure waterdichte jas bij de Bever, ze zijn allemaal niet meer waterdicht na een paar x wassen. Als je in de buurt woont van Den Haag, kijk dan eens bij de Bever Outlet in De Globe, altijd 50% korting. Ik denk dat je het beste een warme (ski) jas kan kopen en daaroverheen een goede ongevulde ademende regenjas.

Ik weet niet wat jij doet met je jassen als je ze wast maar bij ons worden de skijassen en broeken ieder jaar na het seizoen gewassen en opgeborgen en werkelijk nog nooit last van gehad dat ze lek raken? Wij gebruiken wel eens harmisol maar ook wel eens van dat wasmiddel voor skijassen dat je in de skijassen winkel koopt?

Ik heb nu een jas van ong het model wat je wil van Icepeak koste me ong 100 euro. Heb er al eens een menroute van 27 km in de regen mee overleeft :Y)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:27