Op vakantie met onze paarden! #indeplanning

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:57

__PrinCes schreef:
http://www.vandervalkapeldoorn.nl/paardenhotel

Zit gewoon een van der Valk hotel bij om zelf te overnachten en stallen en je rijdt zo de Veluwe op :D

Hier ben ik van de zomer geweest! Zeker een aanrader voor zowel mens als paard! :D

2 jaar terug ben ik bij hotel Villa Nova geweest op de Drents Friese Wold!
Daar was het ook super voor elkaar! En het eten was zoo lekker :9

Vond de Drents Friese Wold persoonlijk leuker om te rijden.
Paden waren duidelijk aangegeven en stond overzichtelijk op 1 kaart. Is wel minder groot als de Veluwe natuurlijk maar er waren 4 verschillende routes van 25/30 km geloof ik.
Op de Veluwe waren we elke x verdwaald ondanks gps, route ding op je telefoon en foto van de kaart :=

Zijn wel beide hotels ipv campings ect. Iets met luxe en vakantie :))

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:03

super super super gaaf met je paarden en je vriendinnen op vakantie! veel plezier

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:03

Ik ben zelf vaak met paarden/vrienden naar De kleine pol in Otterlo geweest, super knus en gezellig en geweldige gastvrije mensen. Heerlijk kleinschalig. Keuze tussen pipowagen/blokhut en gewone kamer. En dichtbij Bos/heide!

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:06

Tomorrow schreef:
__PrinCes schreef:
http://www.vandervalkapeldoorn.nl/paardenhotel

Zit gewoon een van der Valk hotel bij om zelf te overnachten en stallen en je rijdt zo de Veluwe op :D

Hier ben ik van de zomer geweest! Zeker een aanrader voor zowel mens als paard! :D

2 jaar terug ben ik bij hotel Villa Nova geweest op de Drents Friese Wold!
Daar was het ook super voor elkaar! En het eten was zoo lekker :9

Vond de Drents Friese Wold persoonlijk leuker om te rijden.
Paden waren duidelijk aangegeven en stond overzichtelijk op 1 kaart. Is wel minder groot als de Veluwe natuurlijk maar er waren 4 verschillende routes van 25/30 km geloof ik.
Op de Veluwe waren we elke x verdwaald ondanks gps, route ding op je telefoon en foto van de kaart :=

Zijn wel beide hotels ipv campings ect. Iets met luxe en vakantie :))

_O- Verdwalen! Dat is inmiddels niet meer nodig, gelukkig. Sinds vorig jaar is er de routeplanner voor ruiters & menners en kun je er al mee uit de hoeven in Nederland, België en Duitsland. Er wordt dagelijks gewerkt aan uitbreiding, onderhoud en aanbod van POI's.
Dus lekker je route plannen en dan rijden maar. Met uitgeprinte kaartje, maar je kunt je route natuurlijk ook downloaden voor GPS. Wel raad ik je aan om natuurlijk ook altijd een goede overzichtskaart mee te nemen, zodat je ook de weg weet als de route ineens niet berijdbaar is, wegens bv. omgewaaide bomen of i.d.. Daarvoor kun je het beste terecht bij Dorien van SHTN.

Daarnaast is er op de website van Ruiter & Mennen nog allerlei andere informatie te vinden. Er is een vraagbaak/kennisbank, wekelijks colum en ook allerlei toeristische informatie voor binnen-en
buitenland met allerlei tips en een ondernemer "In de Kijker" bekenen door de ogen van het paard, waar het goed toeven is. Verder nog de evenementenkalender en een leuk fotoalbum.
En bovenal super toffe, inspirerende blogs over korte en lange trektochten te paard.

Dus genoeg te doen voor, tijdens en na je paardenvakantie ;)

Neus dus gezellig even rond bij http://www.ruiterenenmennen.nl/

Vithou

Re: Op vakantie met onze paarden! #indeplanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:15

henriette hoeve in woflheze misschien wat? binnen 1 min ben je in het bos en kwartiertje stappen naar de ginkelse heide :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 19:49

Wat een leuke reacties weer! :D Wordt er al helemaal vrolijk van & krijg er nog meer zin in, haha! Het Drents Friese Wold eerlijk gezegd nooit van gehoord. :o Dus ik ga eerst eens kijken waar dat ligt. :P
Fijn in ieder geval alle ervaringen die hier gedeeld worden om zoveel mogelijk van te voren kunnen voorbereiden. :j
Is er iemand toevallig ook een keer naar Zeeland geweest? Ik hoor daar de laatste tijd ook allemaal positieve verhalen wat betreft ruiterpaden en mogelijkheden. En Limburg? :D

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:14

Ik woon in Zeeland (Walcheren)...De zee en het strand is leuk om te rijden maar wij gaan niet voor niets naar de Veluwe met de paarden :o

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:17

Wellicht niet zo bekend maar stal te boomsgoed in braamt (gelderland)? Licht in de achterhoek en binnen paar minuten ben je in het montferland...

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 22:03

yvje86 schreef:
Ik woon in Zeeland (Walcheren)...De zee en het strand is leuk om te rijden maar wij gaan niet voor niets naar de Veluwe met de paarden :o

Dat hebben we dan inderdaad wel in Zeeland, wéér strand & zee, haha! We zijn verwend hier. :D :+

Dank jullie wel voor alle reacties tot nu toe al! Ik ga alles uitgebreid bekijken van het weekend & de meest aansprekende voorstellen op stal. :j

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:09

Ik ben dit weekend bij human & horse geweest op de veluwe en wij gaan volgend jaar weer! Echt een super accomodatie!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:16

Ehm, zeg het maar, ik ben er waarschijnlijk al geweest. Wat veel vervelender is, er is zoveel dat je het nooit gaat redden, al wordt je 100. En nog erger: het is allemaal de moeite waard.

Alles wat genoemd is, is in meer of mindere mate geschikt, beetje afhankelijk van hoe hoog je de lat legt.
Zoek dus iets uit wat je wat lijkt en informeer gericht naar ervaringen van die specifieke toko of voorselectie die je zelf hebt gemaakt, anders is er geen doorkomen aan.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:13

Les Chevaux in Buinen (Drenthe), de straat uit en je zit zo in het bos. Diverse vakantiehuisjes en boxen te huur.
Je kunt zelf op pad gaan, maar ook iemand meekrijgen die de weg wijst en je mooie plekken in het bos laat zien.
Www.leschevaux.nl