Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Ik heb gewoon extra stangen in de trailer om de wagen mee vast te zetten, en een zware rubbermat om te zorgen dat de pony zich geen pijn kan doen aan de koets. (Dit was nog niet de uiteindelijke rubbermat, deze was maar om te testen
)
)
Staat de koets ook mooi binnen !
) gewoon zoals die van Toydoll. In theorie zouden ze misschien aan de wagen kunnen kluiven over hun stang heen, maar misschien valt het mee. En anders klip ik in de trailer wel graaskorfjes aan hun halster. Ik ben er nog niet over uit of ik de wagen straks met de voor- of achterkant naar voren zet. Sorry nog geen foto's van mijn kant maar die zal ik t.z.t. wel plaatsen.
Met aan de wagen kluiven heb ik nog nooit problemen gehad, met die rubbermat kan hij niet echt ergens bij komen.
moonfish13 schreef:Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.
Mijn Welsh B van 1.32 en ook nog eens rank heeft een tweepaards trailer alleen.![]()
Maar wij hadden nog geen trailer, op vakantie werd ons een hele mooie aangeboden voor een nette prijs, dus die hebben we gekocht.
Ik vind het idee dat er twee in kunnen wel fijn, enige nadeel is dat volgens de papieren je 2700 o.i.d moet mogen trekken.
Nu is meneer met wagen max 600 kilo dus we laten de trailer terugkeuren mogelijk.
Ik begreep dat de meningen nogal verschillen en dat er ook veranderingen zijn op dat gebied, dus eerst maar eens kijken hoe het echt zit.
Wij mogen 2000 trekken en je mag er nog 10% overheen voor je bekeurd wordt schijnt.
Trailer is meen ik 800, pony+wagen 600 dus totaal 1400.
Dan kan er nog makkelijk een niet te groot paard bij, al zal dat niet snel gebeuren.
moonfish13 schreef:Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.
Mijn Welsh B van 1.32 en ook nog eens rank heeft een tweepaards trailer alleen.![]()
Maar wij hadden nog geen trailer, op vakantie werd ons een hele mooie aangeboden voor een nette prijs, dus die hebben we gekocht.
Ik vind het idee dat er twee in kunnen wel fijn, enige nadeel is dat volgens de papieren je 2700 o.i.d moet mogen trekken.
Nu is meneer met wagen max 600 kilo dus we laten de trailer terugkeuren mogelijk.
Ik begreep dat de meningen nogal verschillen en dat er ook veranderingen zijn op dat gebied, dus eerst maar eens kijken hoe het echt zit.
Wij mogen 2000 trekken en je mag er nog 10% overheen voor je bekeurd wordt schijnt.
Dan kan er nog makkelijk een niet te groot paard bij, al zal dat niet snel gebeuren.
Toydoll schreef:moonfish13 schreef:Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.
Volgens mij haal je allerlei regels door elkaar. Terug keuren van een trailer is alleen zinvol als je met B rijbewijs rijdt, anders is het onzin.
Dat een trailer in totaal 2700 kg mag wegen, maakt geen fiets uit qua trekkend voertuig. Als jou auto 2000 mag trekken, dan dus niet zwaarder beladen dan 2000kg totaal gewicht en dan prima. En het schijnt idd dat je daar 10% overheen mag, maar daar zou ik nooit op rekenen.
Met rijbewijs B (wat ik heb...) mag je niet over de 3500 ledig+laadvermogen totaal combinatie (auto en trailer) gewicht heen. Dus dan tellen die stomme fictieve gewichten wel, en dan moet je dus evt terug keuren.
Mijn trailer had bijv. een maximaal totaal massa van 2500 kg. Ik moest dus terug keuren, om er met B rijbewijs mee te mogen rijden met mijn auto. Totale max massa is nu 1500; wat nog steeds aardig ruim is voor een trailer waar nu niet meer dan 2 kleine B pony's in kunnen + een koets; zal niet meer dan 750kg worden dan.
De trailer woog, origineel, 630 kg, wat hij straks weegt gaan we binnenkort mee maken
Staan trouwens ook heel duidelijk vermeld op alle officiele websites.Toydoll schreef:haha men kan heel wisselend van mening zijn, maar de regels zijn overduidelijk en glashelderStaan trouwens ook heel duidelijk vermeld op alle officiele websites.
En ook nog eens erg simpel. Alleen op bokt wordt er soms zo raar moeilijk over gedaan. Nergens voor nodig.
En agenten die snappen er al helemaal geen kloot van; daar moet je sowieso niet naar luisteren. Die hebben idiote dingen gezegt tegen mij ook. Sloeg werkelijk kant nog wal.
tamary schreef:moonfish13 schreef:Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.
Informeer bij je verzekering waar zij van uit gaan, want als die bij problemen niet uitkeren wegens "bestuurder mocht niet met deze combi op pad volgens onze kleine lettertjes" (bv omdat werkelijke gewicht niet te bewijzen is), dan ben je echt een klap geld kwijt, daar is een boete niks bij.
ikke schreef:@Toydoll: het is wellicht wel verstandig om je B-E te gaan halen. Ik schat zomaar dat het weleens te veel creativiteit zou kunnen vergen om deze set met B-rijbewijs te gaan rijden.