Dorine92 schreef:Liselot schreef:Een fijn getand wiel valt altijd onder scherp
Ja dat zeg jij maar wat zegt de knhs?
Dat zegt de KNHS ook, zo leren we het op de jurycursus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dorine92 schreef:Oke maar wel stom dat dat niet duidelijk genoeg naar de deelnemers wordt gebracht dan..
Anoeska schreef:Ergens geen commentaar op krijgen en reglementair toegestaan zijn twee verschillende dingen. Deze sporen mogen niet, maar of elke jury het ziet is maar de vraag.
Tendance schreef:Scherp is niet vaag. Scherp is een punt en stomp is afgevlakt/afgerond.
Gewoon ook wiskundig een juiste term hoor!
Tendance schreef:Ik snap jou wel Dorine, maar jij mij niet denk ik.
Scherp is als je twee denkbeeldige lijnen naar elkaar kunt trekken, dan ontstaat er een punt en dat is scherp.
Zodra het niet gaat om 2 rechte lijnen, die samenkomen, maar een gebogen lijn (Hoe licht deze buiging ook is) die dus niet in 1 punt eindigt, heb je het niet meer over een scherpe punt.
Dorine92 schreef:Tendance schreef:Ik snap jou wel Dorine, maar jij mij niet denk ik.
Scherp is als je twee denkbeeldige lijnen naar elkaar kunt trekken, dan ontstaat er een punt en dat is scherp.
Zodra het niet gaat om 2 rechte lijnen, die samenkomen, maar een gebogen lijn (Hoe licht deze buiging ook is) die dus niet in 1 punt eindigt, heb je het niet meer over een scherpe punt.
Ik heb gewoon wiskunde B op het gymnasium gehad hoor
Maar waarschijnlijk zijn de tandjes van die fijn getande wieltjes ook afgerond, net als bij de tandjes van een grof wiel. In dat geval is het wiel met fijne tandjes dus niet scherp als we jouw definitie hanteren.
Oftewel de jury moet met een loep gaan kijken hoe de minitandjes aan het uiteinde eruit zien, scherp of met een afgerond bochtje
Dorine92 schreef:Plus dat grof en fijn weer een discussie oplevert: wat is grof en wat is fijn? Want een beetje fijn kan misschien ook nog door voor grof. Oftewel definities ontbreken